Nye vaksina

Skal følge vaksinasjonsprogrammet:)

Vi følger vaksinasjonsprogrammet med sønnen vår, så det kommer vi til å gjøre også med nummer to.

Ja, storebror fikk den i 2015 :) det er ikke en ny vaksine, men er nå blitt en del av programmet, har vært lenge som en del av vaksinasjonsprogrammet i Sverige :)

Vi følger vaksinasjonsprogrammet. Helt ærlig kutta vi ut barselgruppa med nummer to fordi et av foreldreparene ikke skulle vaksinere sin. Det er en grunn til at vaksinene står på det anbefalte programmet. Den kollektive årsaken til å vaksinere veier like tungt som for vår egen del. For oss er det uforståelig at ikke vaksinasjonsprogrammet er påbudt for de som tåler vaksinene.

Vi følger vaksinasjonsprogrammet. Helt ærlig kutta vi ut barselgruppa med nummer to fordi et av foreldreparene ikke skulle vaksinere sin. Det er en grunn til at vaksinene står på det anbefalte programmet. Den kollektive årsaken til å vaksinere veier like tungt som for vår egen del. For oss er det uforståelig at ikke vaksinasjonsprogrammet er påbudt for de som tåler vaksinene.

Hvorfor skulle de ikke vaksinere?
Her har begge barna fulgt programmet assa :)

Følger programmet vi også! Men noen som har opplevd bivirkninger på den?
Den var ikke i programmet med storesøster på 3. Dog ble hun syk med feber etter hver vaksine, derfor jeg hater å ta de vaksinene :/ men heller litt feber enn å faktisk få en av de sykdommene da!

Vi har ikke opplevd bivirkninger.
Men vet noen har fått magevondt av den.

Følger vaksinasjoner og er glad for at rota er inkludert.

Her får han alle vaksiner i programmet.
Vi er avhengig av at alle rundt min lillebror er vaksinert, da han ikke kan pga sykdom.
Derfor blir jeg så sint når noen VELGER å ikke vaksinere barna på egoistisk grunnlag. Vi er avhengige av folkeimmuniteten for å beskytte de som ikke kan ta. Folk må bli mer opplyste og ta alle vaksivaksiner.

Derfor blir jeg så sint når noen VELGER å ikke vaksinere barna på egoistisk grunnlag. Vi er avhengige av folkeimmuniteten for å beskytte de som ikke kan ta. Folk må bli mer opplyste og ta alle vaksivaksiner.
Er det jeg og blir. Om jeg møter et sånt menneske, så må jeg bare gå, mest fordi jeg blir så sinna at jeg ikke vet hva jeg kan si.

Vi følger vaksinasjonsprogrammet. Jenta vår på 2 år fikk rotarixvaksinen nabojenta på 1 år fikk ikke den av sine foreldre. Jenta vår har aldri hatt spysyke eller omgangssyke mens nabojenta har hatt innleggelse på grunn av rotarix virus. Så lillesøster skal absolutt også få den.

Arg. Skal dem slutte å mate barna også da eller?
Jeg blir så sinna!

Just presis. Jeg får spader av sånne mennesker. Det er jo like mye for den kollektiveimuniteten som for ens egen del nesten. Hva er de vi omgir oss med i dag da som ikke har giftstoffer?

Her ble storebror innlagt på sykehus pga rotavirus når han var liten, så lillesøster skal ta den. Mannen var litt skeptisk, siden den er såpass ny å vi hadde ikke hørt om den før nå. Men etter at han satt seg ned å leste om den, har han også bestemt på at hun skal ta den.

Sønnen ble innlagt pga rotavirus når han var nettopp fylt 1 år, og jeg har aldri sett han så syk og slapp. Gikk ned masse i vekt og ble så dehydrert at han måtte få intravenøs næring. Hadde det vært en baby er det ikke sikkert det hadde gått så bra som det gjorde med min sønn. Bedre med litt evt magevondt etter vaksinen enn å kanskje risikere å miste babyen som pga dehydrering[emoji173] [emoji30]

Back
Topp