ny vogn likevel...

AinaPaina

September 2013 <3
Jeg har nettopp fått vite at lillemor må ha med egen vogn for å sove på dagtid i den nye barnehagen. Da røk planen om å bruke vognen til babyen.. Både i den bhg hun går i nå og den bhg hvor jeg jobber, sover barna i grindsenger på en slags terrasse med tak og vegger (men i uteluft). Synes det er litt småsurt at de kan kreve at vi må ha med egen vogn. Mye penger for en vogn som bare skal brukes til en daglur i noen måneder...... Og ja, vil selvsakt kjøpe brukt.

kjøp bare ei sportsvogn på finn, mange billige der som hun han bruke til sovevogn :)

Tror man til og med kan finne vogn i "gis bort" kategorien på finn.no.

I bhg jeg jobber i har de egne vogner, men de fleste går også til bhg så da har de jo vogn der uansett ;)

Du kjenner ingen som har ei gammel sportsvogn å gi bort? Jeg har ei gammel simo som sto fast i bhg mens storebror sov på dagtid, den skal dit når lillebror begynner også :)

Gutt født 09
Baby sept 13

Trodde det var vanlig med egne vogner i bhg jeg.. Alle jeg har jobbet i, og bhg sønnen min går i har med vogner selv :)

Hm.. Det er altså helt ukjent for meg.. Har sett på finn og funnet noen. Men de billige har ikke full liggestilling.. Skal faktisk se på en i dag. Håper den er brukbar :)

Hm.. Det er altså helt ukjent for meg.. Har sett på finn og funnet noen. Men de billige har ikke full liggestilling.. Skal faktisk se på en i dag. Håper den er brukbar :)

Da satser vi på at den er mer enn brukbar :)

Jeg synes det er så rart at de må sove i vogner i barnhagen, det må da være mye bedre å sove i senger eller madrasser på gulvet?

Jeg synes det er så rart at de må sove i vogner i barnhagen, det må da være mye bedre å sove i senger eller madrasser på gulvet?
De fleste har unger til å sove ute i bhg, og uansett handler det litt om plass også. Få bhg har plass til 20 senger og madrasser...

Gutt født 09
Baby sept 13

De fleste har unger til å sove ute i bhg, og uansett handler det litt om plass også. Få bhg har plass til 20 senger og madrasser...

Gutt født 09
Baby sept 13
Det er vel helt vanlig at de sover ute i vogn. Det ønsker jeg også for småen i magen, at han skal sove ute på dagtid.

Helt enig, hos oss sover de i sprinkelsenger ute på en slags terrasse med tak og vegger som ikke er tette, god uteluft og likevel i senger. Om vinteren sover de på saueskinn, i soveposer med dyne oppå :) Synes den løsningen er helt super! Skulle ønske nye bhg også hadde det slik :/

Da satser vi på at den er mer enn brukbar :)
Jeg kjøpte den, hun skulle bare ha 300kr for den så da slo jeg til :) Det får vertfall duge en stund.. men jeg må jo kjøpe ny vognpose og alt, den vi har er jo tross alt i bruk av nestemann etterhvert.. Men men kansje jeg finner et skuup på finn der også ;)

Ja jeg vet at det er helt vanlig, men jeg trenger vel ikke å synes det er er god løsning av den grunn? Likte mye bedre løsningen i barnehagen til Ainapaina.

Hvorfor er det en bedre løsning? Og for hvem er det en bedre løsning?
For barna, som har et bedre sted og sove, for voksne som slipper og måtte kjøpe enda en vogn, for personalet (synes jeg selv siden jeg også har jobbet i bhg hvor de kunne velge) som har mye bedre oversikt og kontroll over barna som alle ligger samlet og med babycall...

Jeg kjøpte en vogn for 500 kr på finn.no som kun var brukt som sovevogn av den tidligere eieren :) Mini har sovet i den siden han begynte i bhg :) Den nye skal få overta den :)

For barna, som har et bedre sted og sove, for voksne som slipper og måtte kjøpe enda en vogn, for personalet (synes jeg selv siden jeg også har jobbet i bhg hvor de kunne velge) som har mye bedre oversikt og kontroll over barna som alle ligger samlet og med babycall...

Ikke for å kaste meg på diskusjonen over hva som er best_ jeg tror det uansett kommer an på barnehagen. Jeg har vært i barnehager med senger inne der det var ekstremt dårlig luft eller de ble for kalde når vinduet var åpent; har man terrasse med plass til alle sprinkelsengene ute høres jo det fint ut det :)

I bhg jeg jobber i legger vi barna i vogner, men som sagt er det midt i Oslo by, så barna har jo med seg vogner som står under tak hele tiden. De foreldrene som sykler eller kjører bil lar vognen stå (det er flere sovevogner på sommeren for å si det sånn fordi foreldrene sykler :) ) Men vognene står plassert samlet under tak i "båser" avdelingsvis, og en voksen fra hver avdeling passer på barna som sover og sjekker med jevne mellomrom at de puster. For oss er det veldig lettvint og ikke minst trygt, men når man ikke kjenner rutiner andre steder så er det vel lett og dømme andre barnehager nordfra og ned. Jeg syntes basebarnehager virker totalt uoversiktlig, men jeg har venninner som jobber i slike barnehager og som elsker det. Jeg kjenner ikke rutinene deres godt nok til å kunne si hva som er best :)

Back
Topp