Ny uke, nye muligheter :)

Jeg håper mannen får ferdig kommoden i kveld så jeg får lagt alt på plass :)

Her er jeg i uke 26(+2) idag. Ukens planer er legetime, søke om permisjonspenger, gravide yoga på onsdag og forhåpentligvis få litt mer på plass i huset. Sydde krabbeteppe og babynest i helgen, nå venter litt mer strikka babyklær. Vogn er i hus, og seng, men ikke satt opp enda. Har bedt mannen fint om lov til å begynne å gjøre klart til småen, men siden han må inn på vårt sovetom til å begynne med, må vi ommøblere litt først. Vurderer og sterkt å male om babysengen først...har kjøpt inn ""

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app

...og der ble den sendt før tiden. Har kjøpt inn "gravidevennlig" maling, og trenger bare fint vær. Vil også begynne å vaske babytøy, og har derfor tømt vaskekurven i løpet av helgen, slik at det ikke er noe annet som burde vaskes... :)

Her er jeg i uke 26(+2) idag. Ukens planer er legetime, søke om permisjonspenger, gravide yoga på onsdag og forhåpentligvis få litt mer på plass i huset. Sydde krabbeteppe og babynest i helgen, nå venter litt mer strikka babyklær. Vogn er i hus, og seng, men ikke satt opp enda. Har bedt mannen fint om lov til å begynne å gjøre klart til småen, men siden han må inn på vårt sovetom til å begynne med, må vi ommøblere litt først. Vurderer og sterkt å male om babysengen først...har kjøpt inn ""

Vi måtte og om møblere og detcer egentlig eneste grunnen til at sengen er kommet opp. Det var trangt om plassen så vi måtte fysisk prøve løsninger. Jeg stolte ikke på bare mål. :p

Jeg tilbrakte tre og en halv time i kø på legekontoret i morges (det var helt kaos der!) og fikk til slutt komme inn til legen. Så nå har jeg fått bekreftelse på termin så jeg kan søke fødselspermisjon, og dessuten fått utvidet min graderte sykemelding. Men kom meg jo ikke på jobb før klokka ett fordi det tok så lang tid hos legen, så da har jeg brukt mye av denne ukas sykemeldingstimer i dag og har ikke så mye igjen til de andre dagene :P Ja ja.

Denne uken bikker vi 25 fullgåtte uker! Tenk, bare 15 uker igjen til termin! Det er helt sykt... Sykt gøy :-D

Planen denne uken er å ta fatt på barnerommet. Male og montere møbler. Nå er alt utstyr som et puslespill som ligger i esken. Blir så gøy å sette ting på plassene sine :-)

Ønsker alle en fin og harmonisk uke <3

Jeg tilbrakte tre og en halv time i kø på legekontoret i morges (det var helt kaos der!) og fikk til slutt komme inn til legen. Så nå har jeg fått bekreftelse på termin så jeg kan søke fødselspermisjon, og dessuten fått utvidet min graderte sykemelding. Men kom meg jo ikke på jobb før klokka ett fordi det tok så lang tid hos legen, så da har jeg brukt mye av denne ukas sykemeldingstimer i dag og har ikke så mye igjen til de andre dagene :p Ja ja.

WOAH!!! det var litt lenge å vente. :( Jeg hadde trolig bitt hodet av både ansatte og andre pasienter på den tiden.
Inni meg hvertfall :p Og her furta jeg fordi jeg stod 11 minutter i telefonkø for å bestille time hos min lege. hahaha.
Jeg burde skamme meg.

Denne uken bikker vi 25 fullgåtte uker! Tenk, bare 15 uker igjen til termin! Det er helt sykt... Sykt gøy :-D

Planen denne uken er å ta fatt på barnerommet. Male og montere møbler. Nå er alt utstyr som et puslespill som ligger i esken. Blir så gøy å sette ting på plassene sine :)

Ønsker alle en fin og harmonisk uke <3

Jaa det er så koselig :)
Håper du viser bilder til oss når alt er klart :)

WOAH!!! det var litt lenge å vente. :( Jeg hadde trolig bitt hodet av både ansatte og andre pasienter på den tiden.
Inni meg hvertfall :p Og her furta jeg fordi jeg stod 11 minutter i telefonkø for å bestille time hos min lege. hahaha.
Jeg burde skamme meg.

Hehe, jeg hadde nok blitt irritert om jeg ikke var så trøtt. Sov to timer i natt så satt der mest og halvsov. Også var det drop-in-time, men det pleier aldri å være lenger ventetid enn en halvtime, maks en time :P I dag var det fullt kaos der, det var ikke nok stoler til alle de som ventet! Joda, jeg ble ganske gretten til slutt, men har en time reisevei til fastlegen (skal bytte til en annen selv om jeg er veldig fornøyd med legen, for en time er ganske lenge innad i Oslo ;)) og tenkte at om jeg kommer tilbake en annen dag må jeg bare vente på nytt ;)

Venting er noe av det kjedeligste i verden, så skjønner at du furta for 11 minutter også. Telefonkø er noe dritt, også setter de ofte på musikk. Foretrekker de som har sånn at man kan legge inn nummeret også ringer de opp igjen.

Hehe, jeg hadde nok blitt irritert om jeg ikke var så trøtt. Sov to timer i natt så satt der mest og halvsov. Også var det drop-in-time, men det pleier aldri å være lenger ventetid enn en halvtime, maks en time :p I dag var det fullt kaos der, det var ikke nok stoler til alle de som ventet! Joda, jeg ble ganske gretten til slutt, men har en time reisevei til fastlegen (skal bytte til en annen selv om jeg er veldig fornøyd med legen, for en time er ganske lenge innad i Oslo ;)) og tenkte at om jeg kommer tilbake en annen dag må jeg bare vente på nytt ;)

Venting er noe av det kjedeligste i verden, så skjønner at du furta for 11 minutter også. Telefonkø er noe dritt, også setter de ofte på musikk. Foretrekker de som har sånn at man kan legge inn nummeret også ringer de opp igjen.

oh. lite søvn er kjipt. Men da er det jo faktisk litt greiere om en kan sitte å halvsove :p
En times reisevei i Oslo. hjelpes. :/
Bodde på Granland for noen år siden og jeg hadde lege der. Han var en raring.
Husker første gang jeg var der. Hadde 40 i feber og bronkitt og halsbetennelse.
Jeg ble glemt og satt der til 10 min etter stengetid og legen kom ut og skulle gå og lurte på hvorfor jeg satt der. :p
Og enda hadde sekretæren varslet at jeg var der. haha. huff.

Da jeg gikk med eldste gikk jeg til en dame som het Mette Svalastoga på Tøyen. Hun var kjempetrivellig og veldig lett å prate med :)
Skal du bytte så se om hun er i fastlegelisten fortsatt og har kapasitet. Hun var hvertfall kompetent på gravide og tok alt veldig seriøst.:)

oh. lite søvn er kjipt. Men da er det jo faktisk litt greiere om en kan sitte å halvsove :p
En times reisevei i Oslo. hjelpes. :/
Bodde på Granland for noen år siden og jeg hadde lege der. Han var en raring.
Husker første gang jeg var der. Hadde 40 i feber og bronkitt og halsbetennelse.
Jeg ble glemt og satt der til 10 min etter stengetid og legen kom ut og skulle gå og lurte på hvorfor jeg satt der. :p
Og enda hadde sekretæren varslet at jeg var der. haha. huff.

Da jeg gikk med eldste gikk jeg til en dame som het Mette Svalastoga på Tøyen. Hun var kjempetrivellig og veldig lett å prate med :)
Skal du bytte så se om hun er i fastlegelisten fortsatt og har kapasitet. Hun var hvertfall kompetent på gravide og tok alt veldig seriøst.:)
Takk for tipset :D Men blir nok noen på Lambertseter.. Var bortskjemt med 300 meter dør-til-dør til fastlegen der jeg bodde før (men jeg var der ikke så ofte likevel altså, bare veldig greit når jeg var skikkelig dårlig og kunne ta på ei fleecejakke og krabbe meg bort dit), så tenker det er fint med noen i nabolaget igjen, til ungen får feber for eksempel. Greit å slippe t-banen da :P

sendt fra mobilen via BV-appen

Morkakekontroll? Jeg håper ikke det er noe fare på ferde.
Og jeg skjønner hva du mener med det klør. hehe.
Har bare småting igjen. Stellematte, badebalje.. vippestol.. og der kom jeg på at jeg må ha en tripp trapp stol til. Sa jeg småinnkjøp? :p hahaha

Masse lykke til på visning :)

Ja den er foranliggende, så da måtte jeg tilbake i uke 28 på ekstra kontroll ( ånei:/:) hihi) satser på den har flyttet seg, noe den gjør i de aller fleste tilfellene:)

Tusen takk:) vi er skikkelig giret så håper det ikke kommer så alt for mange på visning som er villig til å gå alt for høyt. Den er ganske nærmt vår smertegrense..:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja den er foranliggende, så da måtte jeg tilbake i uke 28 på ekstra kontroll ( ånei:/:) hihi) satser på den har flyttet seg, noe den gjør i de aller fleste tilfellene:)

Tusen takk:) vi er skikkelig giret så håper det ikke kommer så alt for mange på visning som er villig til å gå alt for høyt. Den er ganske nærmt vår smertegrense..:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

oh, lykke til med kontrollen :)
Krysser fingre på at dere liker huset (?) og at dere får det til en komfortabel pris :)

:) Det er kjekt med fedre som kan ordne slik.
Hadde EU kontroll på bilen i fjor (6 uker etter service)
Og da mente de at bremeseskivene bak måtte byttes pga mer enn 25% rust.
Jeg ble forbanna og spurte hvorfor de ikke hadde gitt beskjed om det på servicen når de til og med hadde vært oppi der for å sjekke dempere bak. Han bare trakk på skuldra og bestilte delene.

Men takk og lov for at man kjenner noen mekanikere. Fikk en til å se på bilen og han kom med noen mindre pene gloser om lureri for det var ingen ting galt med bremsene mine. Overflaterust som forsvant med en hard oppbremsnng.
Han godkjente bilen på stedet (autorisert verksted).

Håper det går bra på service. :)
Ja man må lure til noe av og til :) er så mye lureri på bilverksted ofte. De skal klemme penger ut av deg for alt. Så da er det greit med egene mekanikere eller litt uti bygda verksteder :P

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Ja man må lure til noe av og til :) er så mye lureri på bilverksted ofte. De skal klemme penger ut av deg for alt. Så da er det greit med egene mekanikere eller litt uti bygda verksteder :p

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App
helt klart.. Alt som funker ;)

Vanlig uke med forelesning, øvinger som skal leveres, pensum som skal leses osv. Alltid noe mer å lese på...
Skal til kiropraktor på onsdag, og må få ringt tannlege siden jeg mistenker hull :(

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Høres ut som en uke helt etter min smak :D
Her ryddes det og. soverommet er nesten på plass med sitt nye "oppsett", men vi ble ikke ferdige med kommoden i går som jeg håpet. Vi måtte låne en drill. haha. Men i daaaag. wohoo *håper*
Jeg har jo babysenga full av vognbag, klær og ja det meste. *ler*

Jeg tok et bilde for det ser egentlig ut som jeg er på flyttefot. hahaha. Skal legge det ut etterpå.

Jeg håper du vil vise oss bilder av det du lager. Jeg er så lite flink å sette meg ned selv.
Men nå har jeg fått ordnet garnet jeg skulle lage vognteppe av.
Valgte Mariusmønster, men originalfargene passet ikke sammen med fargene på vogna så jeg fikk (heldigvis) byttet det. Nå er det bare å få det på pinnene.
Tenkte jeg skulle ta meg noen strikkedager sammen med farmor :) Jeg er så heldig å ha farmor i live enda og hun er fantastisk på nesten alt av strikk. :)

Hvor bestiller du bambusgarn forresten? Det hørtes spennende ut :)
Da var det kommet :D

Kjøpte Blend Bamboo fra hjertegarn på en butikk før jeg hadde begynt å hekle, tenkte å bruke det til leker. 70% bambus og 30% bomull, 3-3,5 mm pinner/heklekrok, utrolig mykt og godt garn :D

Mye dyrere i butikk (betalte 44 kr nøstet da), handlet på Handlehuset.no, 27 kr nøstet det er en del i frakt, men det øker ikke med bestillingen. De selger Viking garn osv der også :)

ImageUploadedByBV Forum1409599691.422531.jpg

<3 29.12.14 <3

Vanlig uke med forelesning, øvinger som skal leveres, pensum som skal leses osv. Alltid noe mer å lese på...
Skal til kiropraktor på onsdag, og må få ringt tannlege siden jeg mistenker hull :(

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Hull er kjipt. :(

Satser på å gå hytte til hytte i fjellet i helgen, spent om form og bekken holder eller om jeg må stoppe på første og gå hjem igjen der ifra.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp