Ny uke, nye muligheter :)

Åpen barnehage, det blir spennende :)
Pleide å ta med jentungen da hun var velig liten, bare for å få sosialisert meg selv. Men det var et sånn merkelig opplegg. De 7 første til mølla fikk være med og alle andre ble sendt hjem.
Husker jeg ved 3 anledninger var den eneste som ikke fikk være med og da sluttet jeg å gå.
Det er jo det siste man trenger når man i utgangspunktet sitter i en fremmed by med en baby på armen.
*sukk* Da var det tungt å være alenemor. (og det hadde jeg helt glemt :O)

Men da vi flyttet hjem pleide vi å gå på babysang (opp til 2 år) og det var stas.
Lekestund for småtroll, mødre som sang og en kopp kaffe og noen kjeks kunne virkelig gjøre underverker på humøret :D

Vi var for første gang sist onsdag og det var kjempekos :)
Der e alle som vil velkomne, vi kunne ta med hele barselgruppen hvis vi ville :)
Der var samlingstund med litt sang før vi spiste lunsj ilag kl 11 :)
Godt å sosialisere seg ja! :D

Sent from my iPad using BV Forum

Skal kjøre 12 mil ned til foreldrene mine, servis på bilen i morra. Å verkstedet pappa ordna med var så billig at jeg heller kjører litt for å få det gjort der bilen min er kjøpt :)

Er 24+2 i dag. Enda ei stund til jeg begynner å sette i stand ting til babyen her. Venter på er Stellebord og ei seng.

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

:) Det er kjekt med fedre som kan ordne slik.
Hadde EU kontroll på bilen i fjor (6 uker etter service)
Og da mente de at bremeseskivene bak måtte byttes pga mer enn 25% rust.
Jeg ble forbanna og spurte hvorfor de ikke hadde gitt beskjed om det på servicen når de til og med hadde vært oppi der for å sjekke dempere bak. Han bare trakk på skuldra og bestilte delene.

Men takk og lov for at man kjenner noen mekanikere. Fikk en til å se på bilen og han kom med noen mindre pene gloser om lureri for det var ingen ting galt med bremsene mine. Overflaterust som forsvant med en hard oppbremsnng.
Han godkjente bilen på stedet (autorisert verksted).

Håper det går bra på service. :)

Høhø, nå fikk jeg nesten lyst til å vise dere et bilde av boden min. Du klarer akkurat å gå innafor døra, men det er alt.
Jeg tror jeg lar mannen styre der :p

Hehe, vi har et lagerrom på loftet også, ryddet der forrige uke. Før gikk døra sånn akkurat opp, etter ryddinga var det gulvplass OG rotet var oversiktlig sortert... :-o og mannen presterte å si at han ikke husket hvordan det så ut før ryddinga :-p men forskjellen var stor altså :-p

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Jeg er også 27+0 i dag:) har neste jordmor time først om 2 uker men det er fordi det bare er en liten uke til morkakekontroll på kk:D

Kjenner det klør etter å handle de store tingene (vogn og bilstol er i hus) men må nesten vente til vi har funnet oss ett nytt sted å bo:S
Visning i dag:D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Morkakekontroll? Jeg håper ikke det er noe fare på ferde.
Og jeg skjønner hva du mener med det klør. hehe.
Har bare småting igjen. Stellematte, badebalje.. vippestol.. og der kom jeg på at jeg må ha en tripp trapp stol til. Sa jeg småinnkjøp? :p hahaha

Masse lykke til på visning :)

Denne uka kommer forhåpentligvis samboer hjem fra jobb og vi skal begynne å kjøpe alle de store tingene som seng, kommode og vogn :eek::D

YAY, det blir sikkert morro (for alle andre enn lommeboka) haha
Håper dere finner akkurat det dere vil ha da. :)

27+2 idag, og første milepæl denne uken er overstått, nemlig at vi er i SEPTEMBER :D 3 måneder til termin, vi rykker stadig frem i køen nå :p

Jeg har startet dagen med pensumlesing, om 2.5måned smeller det av med eksamener, og jeg må være ferdig med pensum i 3 fag innen da :p føler det er knapt med tid! Men håper jeg har lagt meg en god leseplan :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Jaa, tenk! Jeg tenkte på akkurat det samme da jeg laget tråden. Wæææ... Jeg håper bare vi alle holder oss i god form, men mistenker vel at en god del flere blir å lære om både bekkenløsning, kynnere og masrier.
Jeg krysser fingre!

Oj.. du har litt å gjøre.. JEg håper du rekker alle eksamener før du sitter med nurket i armene :)

Uke 24+0 på fredag, noe som virkelig er en milepæl for oss, vår lille KAN klare å overleve i vår verden hvis det skjer noe. :)

Min uke kommer til å gå til å få ryddet, organisert og sortert hele leiligheten, nå skal rotet vekk! Krysser fingre for at det blir en god uke til å få orden på det meste.

Jeg får en pakke med mange flotte farger av bambusgarn, som jeg håper på å få hentet i dag, wiiii!! Skal bestille tykkere garn til å lage babytepper av. Bambusgarnet vil jeg få lagd noen pene, fargerike vaskekluter og gulpekluter av denne uka, kanskje fortsette på noe av lekene jeg holder på med.

Ønsker å få bestilt inn mer klær, fødebag (+innhold), stellekommode, sengetøy (ufattelig lite utvalg i 80x100) osv. Vil virkelig begynne nestingen mens jeg er i forsåvidt god form.

Vil begynne smått med julegavehandel, håper folk vil gi meg ønskene sine.

MASSE kjærestekos er målet denne uka, ble litt lite forige uke :)

<3 29.12.14 <3

Høres ut som en uke helt etter min smak :D
Her ryddes det og. soverommet er nesten på plass med sitt nye "oppsett", men vi ble ikke ferdige med kommoden i går som jeg håpet. Vi måtte låne en drill. haha. Men i daaaag. wohoo *håper*
Jeg har jo babysenga full av vognbag, klær og ja det meste. *ler*

Jeg tok et bilde for det ser egentlig ut som jeg er på flyttefot. hahaha. Skal legge det ut etterpå.

Jeg håper du vil vise oss bilder av det du lager. Jeg er så lite flink å sette meg ned selv.
Men nå har jeg fått ordnet garnet jeg skulle lage vognteppe av.
Valgte Mariusmønster, men originalfargene passet ikke sammen med fargene på vogna så jeg fikk (heldigvis) byttet det. Nå er det bare å få det på pinnene.
Tenkte jeg skulle ta meg noen strikkedager sammen med farmor :) Jeg er så heldig å ha farmor i live enda og hun er fantastisk på nesten alt av strikk. :)

Hvor bestiller du bambusgarn forresten? Det hørtes spennende ut :)

Sånn ser det ut der lille skal sove. Haha.

Vedlegg

• 1409565684629.jpg
    1409565684629.jpg
    55,3 KB · Visninger: 28
Jeg er 27 uker i morgen.
Idag mandag skal 1 klassingen min til tannlegen så skal hente han på skolen kl12. Så er det foreldremøte med 8'ende klassingen ikveld fra 18-20.
I morgen tirsdag skal jeg møte ei venninne på kafé på formiddagen så er det foreldremøte med førsteklassingen fra 18-21.
Onsdag henger det er gravidtreff i lufta men er vel ikke helt bestemt enda.
Torsdag er det 3D ul kl9.30. Gleder meg masse masse!! Mannen begynte igår og spørre om jeg trudde jeg klarte holde kjønnet hemmelig til fødselen. Han merker nok på meg at jeg er så innmari nusgjerrig og spent. Og SELVFØLGELIG er jeg nusgjerrig og spent men skal ikke vite noe før den lille ligger i armene mine.
Fredag eller lørdag skal min eldste datter feire bursdagen sin for på søndag fyller hun 15 år.
Hadde termin 25 august med henne men gikk 14dager over så for 15 år siden var jeg 8 dager over termin rimelig utålmodig og klar for å få bli mamma. Men måtte vente 6 dager til.

På hjemmefronten er planen og få ryddet og sortert klærne til 3 åringen og få tak i et skap/kommode til hannes klær så vi får frigjort stellekommoden til babyen sine klær.
Så kanskje jeg må shoppe litt babyklær snart. Gikk gjennom eskene med babyklær i helga og siden vi var ferdig med barn har jeg gitt bort så og si alt. Har ingenting i 50 og 56. Noen bodyer og pysjer i 62 bare men de er veldig gutteaktige.

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Vi har og foreldremøte, men på torsdag, og tannlege på fredag. haha. Denne uken går det slag i slag.
3D blir jo så spennende :D Hvis du klarer å ikke vite.. WOW. Jeg bøyer meg i støvet. :D
Vi må jo få til et treff på onsdag. :) Vi får mase litt på de andre jentene.

Wow, 15 år.. :D Det er stor milepæl.. Tenk å være 15 igjen. *drømme seg bort*
Vi kjøpte kommode på skeidar til babytøy, kanskje en slik hadde passet til 3åringen og?
http://www.skeidar.no/produkter/soverom/garderobeskap/kommoder/puls-kommode-3-2-skuffer

Vi var for første gang sist onsdag og det var kjempekos :)
Der e alle som vil velkomne, vi kunne ta med hele barselgruppen hvis vi ville :)
Der var samlingstund med litt sang før vi spiste lunsj ilag kl 11 :)
Godt å sosialisere seg ja! :D

Jeg tror at det i barseltiden er alfa omega å sosialisere seg litt.
Jeg står fort i fare for å bare sitte hjemme og da blir man litt lessen/treg å komme seg ut tror jeg.

Jeg tror at det i barseltiden er alfa omega å sosialisere seg litt.
Jeg står fort i fare for å bare sitte hjemme og da blir man litt lessen/treg å komme seg ut tror jeg.

Det tror eg og :) og så e d nok godt for frøkna å treffe andre enn meg og ;)

Back
Topp