Ny Terminliste for August spirene

Fikk 3+ i dag, og tør endelig å registrere meg her. Tar utgangspunkt i 40+0 siden det er det jordmødre gjør, og ikke terminkalkulatoren. Siden jeg har dobbelt livmor er det nok større sannsynligheten for at jeg maksimalt går til 40+0, så blir med i augustgruppen selv om jeg vipper mellom denne og september.

Babydrøm2020 - B1 - 28 år - 31. august 2020 - Ullevål
Gynekologen min sa også at han tok utganspunkt i 40+0... begrunnet med at de to første ukene etter mens ikke er medberegnet, men kun et utgangspunkt fra når man skal begynne å regne fra 14 dager etter mens.. noen som skjønte, eller ble det gæli forklart? :facepalm:
 
Gynekologen min sa også at han tok utganspunkt i 40+0... begrunnet med at de to første ukene etter mens ikke er medberegnet, men kun et utgangspunkt fra når man skal begynne å regne fra 14 dager etter mens.. noen som skjønte, eller ble det gæli forklart? :facepalm:

Hnm.. tror man regner fra første dag i siste menstruasjon og antar at det er to uker hvis folk ikke vet eggløsningen sin. Jeg hadde eggløsning tre uker etter første dag i siste menstrasjon, så har tatt utgangspunkt i eggløsningstidspunktet for å regne termin :)
 
Tufso86 - B3 - 33 - 27.august - KK Haukeland
 
Var på tidlig ul tidligere denne uken, og ble flyttet 8 dager tilbake. Så termin gikk fra 7/8 til 15/8. Synes det er litt rart når vi har menstruasjon å gå utifra men.. Skal på 4 ul til i løpet av svangerskapet så regner med å bli flytta flere ganger
 
Ninja10- B1- 34 - 28.aug - Stavanger
 
Var på tidlig ul tidligere denne uken, og ble flyttet 8 dager tilbake. Så termin gikk fra 7/8 til 15/8. Synes det er litt rart når vi har menstruasjon å gå utifra men.. Skal på 4 ul til i løpet av svangerskapet så regner med å bli flytta flere ganger
Jeg ble også flyttet en hel uke tilbake på første Tidlige UL, men et par uker senere skulle graviditeten «bekreftes» av gyn, og da ble jeg satt frem en uke igjen :facepalm: så som du sier, det kommer mest sannsynlig nok til å forandre seg.. selv om man har mens å gå ut ifra, så betyr ikke det at man får eggløsning AKKURAT 14 dager etter mens. Man kan tro det(trust me,frem til jeg fant ut av min pcos diagnose så kunne jeg jo bare regne sånn) men selv om mens til mens kun er 28 dager kan man ha eggløsning i uke 3 og kun 7 dager lutealfase.. så man er jo aldri sikker :hilarious:
 
Back
Topp