Ny sykmelding

Fitness

Forelsket i forumet
Jeg var til legen idag, og ble sykmeldt 100 % i  4 nye uker. Han sa også at jeg kunne forberede meg på å være det frem til jeg gikk ut i permisjon. Jeg kjenner jo på kroppen at det er det beste, selv om jeg synes det er veldig synd for jeg elsker jobben min. I den ideelle verden skulle man selvfølgelig klart alt, 100 % jobb og 100 % mor og husmor. Men jeg får gjøre det beste ut av det, og ikke irritere meg over ting jeg ikke kan styre.

Så nå idag har jeg kjøpt meg noen nye bøker, samt et fotoalbum der jeg skal lime inn bilder og minner fra bryllupet vårt sist sommer. Det har jeg nemlig ikke fått tid til enda... :-) Så da har jeg litt tidsfordriv. Synes tiden fremover nå virker fryktelig lang...! Jeg er absolutt ikke skapt for å være gravid. Tenk hvor mye fortere det hadde gått om man kunne jobbe i tillegg. Jeg misunner alle dere som er i stand til det!

God helg til alle sammen :-)

Ja det hjelper på tiden hvis man er i jobb, men hvis man sliter med å strekke til av ulike grunner er det bedre å være hjemme. Snakker av erfarenhet, da jeg ble sykemeldt/fikk svangerskapspenger fra uke 15 sist.... Det ble et ganske langt svangerskap.... Stor omstilling å gå hjemme, følte det som ett nederlag. Gikk over etterhvert :) Høres ut som du har en plan på sysselsetting, bra. Jeg vil jobbe lengst mulig nå og enn så lenge går det bra. 60% sykemeldt. Kos deg!

Huff ja... Jeg var sykemeldt et år før jeg ble gravid, og når jeg da begynte på jobb igjen, var jeg  uker, og jobbet kun 50%. Sånn klarte jeg å jobbe i kun 3 uker - også var det ut i svangerskapspenger på grunn av div. UTROLIG kjedelig, men man finner faktisk en "rytme" når man vet man må være hjemme en stund.

Tiden går ikke akkurat kjempefort - men ukene flyr avgårde uansett =) Heldigvis =)

Ja tiden går sakte, og nå synes jeg veien frem virker uendelig lang. Men skal prøve å gjøre det beste ut av det, og sysle med det jeg orker samt prøve å nyte tiden også. Det er siste gang jeg går gravid.

Dette er tredje gangen jeg går gravid for siste gang hehehehehe =)

Men lite visste vi at de to siste også ville være med!! Men det er litt deilig å ha dagene for seg selv. Jeg har dager hvor jeg ikke har NOE energi overhode, og da ligger jeg bare på sofaen, mens andre dager har jeg enorm arbeidslyst, og holder på som en gal hele dagen, husarbeid organisering av babygreier +++ Er alltid noe å henge fingrene i liksom =)

Moira skrev:

Men lite visste vi at de to siste også ville være med!! Men det er litt deilig å ha dagene for seg selv. Jeg har dager hvor jeg ikke har NOE energi overhode, og da ligger jeg bare på sofaen, mens andre dager har jeg enorm arbeidslyst, og holder på som en gal hele dagen, husarbeid organisering av babygreier +++ Er alltid noe å henge fingrene i liksom =)

Jeg bruker som regel å sove mellom 2-3 t fra rundt kl 12 om dagen!!! Så jeg får jo dagene til å gå hehe, og sysler med litt husarbeid på morgenen, for da føler jeg meg som regel ganske ok. Men i rolig tempe, og med mange pauser, ellers ligger jeg rett ut med masse kynnere. Eller jeg ligger 20 min på golvet på vaskerommet pga svimmelhet som jeg gjorde igår! Ekkelt! Må huske på å ta med telefonen hvor enn jeg går i huset..

Hehe, tredje gangen du går gravid for siste gang ja ;-) Men for oss er det seriøst siste gangen, alle gode ting er 3 og det er nok :-) Vi sa jo egentlig nok etter to gutter, men det vokste frem ei lita sterk jente i magen som også ville være med og det må hun få lov til! :-)

Fitness skrev:

Moira skrev:

Jeg bruker som regel å sove mellom 2-3 t fra rundt kl 12 om dagen!!! Så jeg får jo dagene til å gå hehe, og sysler med litt husarbeid på morgenen, for da føler jeg meg som regel ganske ok. Men i rolig tempe, og med mange pauser, ellers ligger jeg rett ut med masse kynnere. Eller jeg ligger 20 min på golvet på vaskerommet pga svimmelhet som jeg gjorde igår! Ekkelt! Må huske på å ta med telefonen hvor enn jeg går i huset..

Hehe, tredje gangen du går gravid for siste gang ja ;-) Men for oss er det seriøst siste gangen, alle gode ting er 3 og det er nok :-) Vi sa jo egentlig nok etter to gutter, men det vokste frem ei lita sterk jente i magen som også ville være med og det må hun få lov til! :-)

Ja vi var veldig seriøse vi også =) Men har blitt gravid først på ppille med nr. 4 og ppiller OG sterilisert mann nå med nr.5 og vi begge føler ikke at abort sånn som ting er nå, er løsningen =) Så daaaa....
Vi gleder oss veldig nå da - tok bare noen uker å akseptere ting (type til vi rundet 16 uker ca...) men NÅ blir det ikke flere - håper vi. Jeg skal under kniven denne gangen - men er det noe jeg har lært - så er det aldri si aldri =)

Moira skrev:

Fitness skrev:

Moira skrev:

Ja vi var veldig seriøse vi også =) Men har blitt gravid først på ppille med nr. 4 og ppiller OG sterilisert mann nå med nr.5 og vi begge føler ikke at abort sånn som ting er nå, er løsningen =) Så daaaa....
Vi gleder oss veldig nå da - tok bare noen uker å akseptere ting (type til vi rundet 16 uker ca...) men NÅ blir det ikke flere - håper vi. Jeg skal under kniven denne gangen - men er det noe jeg har lært - så er det aldri si aldri =)

Det er jeg enig i, det er ikke alt man får styrt :-) Dere må være overfruktbare hehe, det var nok virkelig meningen at dere skulle få enda en til :-)

Back
Topp