Ny studie rundt dødfødsel og sammenheng mellom å sove på ryggen

Jaaa, mamma sa til meg : Husk at en av de viktige opplevelsene i disse månedene er også å nyte tiden. Ha tid og krefter til å kose deg med graviditeten, den går så fort! :love017 Så det prøver jeg å tenke på nå. Kose meg. Nyte det. Bli kjent med det lille underet som akkurat beveget seg litt i magen min. Det er jo helt fantastisk!! :love7
Det var veldig fint sagt! Det skal jeg også prøve å ta med meg videre :love7

Jeg pleier å være en magesover. Savner det. Hadde helt klart vært best for å stabilisere bekkenet og. Så nå bruker jeg bbhugme som avlaster litt når je glitter på siden. Å ligge på rygg går ikke pga klemming på vena cava så legger meg ikke over dit i søvne heldigvis

Eg har veldig stor respekt for aktuell forsking som kan redde liv!
Men eg har også stor tru på at ein ikkje burde bekymre seg meir enn nødvendig i svangerskapet.
Eg tenkjer som så at sidan forskning seier det, så kanskje vi burde unngå å sove på ryggen som gravide.
Samstundes tenkjer eg at om ein ikkje får til å sove i ei anna stilling, eller om ein vaknar på ryggen så er det ikkje så mykje ein kan gjere. Alt med måte! Søvn må ein ha!
Alt i alt er det jo spennende forskning, men viktigst av alt tenkjer eg at ein skal nyte graviditeten så mykje ein kan og ikkje bekymre seg meir enn nødvendig sjølv om det er lettare sagt enn gjort :Heartpink

Jeg sover med bbhugme under knærne og opp som støtte langs sidene av kroppen, har veldig lite belastning på ryggen da samtidig som jeg får sove - heeeele natta! Jordmor hadde ikke hørt om denne forskningen, men mente jeg nok var trygg siden det ble så lite trykk på ryggen.:) Klarer iallfall ikke sove på sidene, da tar ryggen livet av meg. :confused:

Må poengtere at grunnen til at jeg har bbhugme’n sånn er fordi det er best for ryggen min, jeg tenkte ikke over dette med trykk på vena cava da jeg begynte med det. Det var jordmor som poengterte akkurat den biten.:p

Back
Topp