Ny studie rundt dødfødsel og sammenheng mellom å sove på ryggen

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Spennende lesning! Skjønner ikke hvordan de klarer å sove på ryggen en gang, jeg kveles av min egen overvekt ;p
 
Spennende lesning! Skjønner ikke hvordan de klarer å sove på ryggen en gang, jeg kveles av min egen overvekt ;p
Jeg lå fint på ryggen frem til fødsel sist svangerskap og kan enn så lenge sove på ryggen nå også. Heldigvis foretrekker jeg å aove på siden, gravid eller ei.
 
Også jeg som absolutt sover best på rygg da.....
 
Jeg leste også den studien! Jeg sover best på ryggen, og rygg og bekken har det også best når jeg gjør det, så jeg er litt i to tanker her. Samtidig har jeg lest at ved f.eks. vena cava føler man ubehag før det skjer noe ille. Har kjent det et par ganger og har da lagt meg på siden istedenfor og da har det gått over. Synes det er vanskelig å vite hva man bør gjøre og ikke!
 
Med tvillingene måtte jeg nesten sitte og sove fra 6. måned, men denne gangen har ikke andre plager enn reflux gjort seg gjeldene. La meg på siden i går etter å ha lest denne, men våknet på ryggen flere ganger gjennom natta :shy:
 
Er ryggsover selv, men prøver å ligge på siden så mye jeg kan :)
 
Liker best å sove på ryggen, men prøver å sove på siden. Sliter med at jeg får halsbrann og vond skulder av å ligge på siden :yuck:
 
Ææææ, uke 27... Etter at jeg begynte å tvinge meg selv til side soving (sover normalt på rygg)... Er nettene vanskelige. Våkner flere ganger, vrir og vender på meg. Hjernen min er også blitt VELDIG opptatt av å kjenne etter liv, så om jeg ikke umiddelbart kjenner noe, så blir jeg liggende våken til jeg kjenner noe. Også livredd for å liksom legge meg på babyen da, sånn oppå en fot eller hodet eller noe :nailbiting::banghead::spitoutdummy:

I tillegg (bare for å få alt ut nå) har jeg vondt i tannkjøtt, som igjen lager hodepine om natten. Sov i rooooo og god naaaattt....:gen026

Noen andre som sliter med søvn for tiden?
 
Urk. Bekkenet mitt trives aller best med at jeg ligger på ryggen. I påska har jeg også hatt ei natt i hengekøye som var den beste natta søvn-og smertemessig på lang tid. I natt har jeg virkelig prøvd å sove på siden og våkner da veldig mye oftere og har store smerter i bekken når jeg rører på meg..
 
Ææææ, uke 27... Etter at jeg begynte å tvinge meg selv til side soving (sover normalt på rygg)... Er nettene vanskelige. Våkner flere ganger, vrir og vender på meg. Hjernen min er også blitt VELDIG opptatt av å kjenne etter liv, så om jeg ikke umiddelbart kjenner noe, så blir jeg liggende våken til jeg kjenner noe. Også livredd for å liksom legge meg på babyen da, sånn oppå en fot eller hodet eller noe :nailbiting::banghead::spitoutdummy:

I tillegg (bare for å få alt ut nå) har jeg vondt i tannkjøtt, som igjen lager hodepine om natten. Sov i rooooo og god naaaattt....:gen026

Noen andre som sliter med søvn for tiden?
Ja, slitt ekstremt de siste månedene. Våkner hele tiden, og sliter med å sovne igjen. Sover i snitt 4-5 timer hver natt. Blir helt utslitt av det :depressed:
 
Urk. Bekkenet mitt trives aller best med at jeg ligger på ryggen. I påska har jeg også hatt ei natt i hengekøye som var den beste natta søvn-og smertemessig på lang tid. I natt har jeg virkelig prøvd å sove på siden og våkner da veldig mye oftere og har store smerter i bekken når jeg rører på meg..
Prøvd å sove med en hard pute mellom beina? Hjalp meg siste svangerskap ihvertfall når jeg hadde problem med bekken. Har heldigvis ikke hatt så mye av det ennå denne gangen
 
Prøvd å sove med en hard pute mellom beina? Hjalp meg siste svangerskap ihvertfall når jeg hadde problem med bekken. Har heldigvis ikke hatt så mye av det ennå denne gangen
Ja, har bbhugme pute, uten den hadde jeg ikke hatt sjans i havet til å ligge på siden! Avlaster jo en del, men desverre ikke nok.
 
Ja, slitt ekstremt de siste månedene. Våkner hele tiden, og sliter med å sovne igjen. Sover i snitt 4-5 timer hver natt. Blir helt utslitt av det :depressed:
Yes, I dag har jeg vært våken siden kl 4.... Forstår ikke helt hvordan jeg skal fungere på jobb. Heldigvis 50% sykemeldt...
 
Jeg sliter også mye med søvnen for tiden. Mye ubehag i bekkenet og så må jeg opp for å tisse minst en gang for natten.

Glad jeg bare jobber i dag og i morgen denne uken. :)
 
Vil ikke si jeg sliter med søvn enda, men merker og at bekkenet foretrekker ryggsoving. Pute i mellom hjelper ikke. Men sover mye sånn halvveis på rygg/sida, men dyna som støtte i korsryggen, det fungerer og er vel et slags kompromiss forhåpentligvis :)
 
Yes, I dag har jeg vært våken siden kl 4.... Forstår ikke helt hvordan jeg skal fungere på jobb. Heldigvis 50% sykemeldt...
Huff, føler sånn med deg! Blitt 40% sykemeldt nå jeg også. Presset meg de siste to månedene med vondt bekken (i tillegg til en hel del andre ting..), men nå sa det stopp. Kjenner det skal bli godt å kunne ta det litt mer med ro, og faktisk få gjort noe annet enn å ligge rett ut på sofaen etter jobb hver dag.
 
Huff, føler sånn med deg! Blitt 40% sykemeldt nå jeg også. Presset meg de siste to månedene med vondt bekken (i tillegg til en hel del andre ting..), men nå sa det stopp. Kjenner det skal bli godt å kunne ta det litt mer med ro, og faktisk få gjort noe annet enn å ligge rett ut på sofaen etter jobb hver dag.
Jaaa, mamma sa til meg : Husk at en av de viktige opplevelsene i disse månedene er også å nyte tiden. Ha tid og krefter til å kose deg med graviditeten, den går så fort! :love017 Så det prøver jeg å tenke på nå. Kose meg. Nyte det. Bli kjent med det lille underet som akkurat beveget seg litt i magen min. Det er jo helt fantastisk!! :love7
 
Back
Topp