Ny her :)

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Hei. Jeg hører egentlig til november forumet, men siden tvillingene mine meldte sin ankomst 19. august(uke 26+4) tenkte jeg at jeg måtte "melde meg inn" her også. Hadde egentlig termin 23. November, så de er 14 uker prematur.

Det går bra med barna, de puster selv(cpap som pustestøtte), legger godt på seg og fordøyer maten sin veldig godt. Har vært litt turbulent her på Nyfødt Intensiv, noen nedturer som har kommet fortere enn vi trodde gikk an, men nå ser det ut som det har stabilisert seg. Og det går(akkurat nå) veldig bra med dem.

Vi kan fortsatt bare ta en dag av gangen, da det fortsatt er fare for infeksjoner. Men legene og sykepleierne her er utrolig flinke, og vi føler at både vi og barna blir veldig godt ivaretatt. Vi blir værende på sykehuset frem til termin(alt før det er en bonus), noe som virker uendelig lenge. Men gutten og jenta vår har allerede rukket å bli seks uker gamle, og vi lurer på hvor tiden har blitt av!

805731aaaa8c70f7a9ed591bd2fb96f6

Dette bildet er noen uker gammelt, så de er større nå :)

Om noen lurer på noe er det bare å spørre :)

Hei! Velkommen hit. Har selv prematurt barn. Termin 1 august, men hun kom 5 juli. Så fire uker før tiden. Dine dog endel tidligere enn mi :p

Herlig å høre at de er sterke. Gratulerer så mye med to flotte små vidundre ;) kan jeg spørre hvorfor de kom så tidlig?:)

Åååå for noen skjønne små!!! Velkommen hit og masse lykkeønskninger til dine sterke små nurk ❤️❤️

Hei å velkommen hit:)
Å gratulere med to bittesmå nydelige:)
Godt å høre alt går bra, det er heldigvis mange flinke fagfolk som gjør en fantastisk jobb på disse sykehusene:)

Gratulerer med to hjerteknusere. Måtte alt gå bra med de framover, føler med dere, det kreves styrke av foreldre til premature barn. All lykke til <3

Så søte! Gratulerer og velkommen hit :) Hvordan går det med mor (og far) oppi det hele? Vet du hvorfor de kom såpass tidlig? Masse lykke til, håper de slipper unna noen større hindre på veien mot hjemreise :)

Velkommen til oss, og gratulerer med to små nurk:) godt å høre at alt står bra til med de nå, så får de bare vokse seg store og sterke med resten av august-bebisene;)

Så søte! Gratulerer og velkommen hit :) Hvordan går det med mor (og far) oppi det hele? Vet du hvorfor de kom såpass tidlig? Masse lykke til, håper de slipper unna noen større hindre på veien mot hjemreise :)
Hei! Velkommen hit. Har selv prematurt barn. Termin 1 august, men hun kom 5 juli. Så fire uker før tiden. Dine dog endel tidligere enn mi :p

Herlig å høre at de er sterke. Gratulerer så mye med to flotte små vidundre ;) kan jeg spørre hvorfor de kom så tidlig?:)
Det går bra med mor og far også, slitne er vi men vi kommer oss gjennom det. Vi får jo en veldig fin belønning når vi endelig får reise hjem!

Hvorfor de kom så tidlig er det ingen som vet. Har hatt et problemfritt svangerskap, sett bort fra bekkenløsning. Mistenker at livmorhalsen kan ha vært kortere enn normalt, men siden det ikke har blitt gjort en eneste gynekologisk undersøkelse eller måling av livmorhalsen(hos tvillinggravide skal livmorhalsen måles jevnlig fom uke 22 ettersom jeg har forstått) vet jeg ikke. Gutten var noe mindre enn jenta(han var 780gram og hun var 925gram), men ikke sånn at det var fare for liv, og de hadde hver sin morkake som begge fungerte utmerket. Det har ikke vært noen tegn på at babyene ikke hadde det bra i magen, så derfor var det ingen som mistenkte at det var fødsel på gang da jeg kvelden før jeg fødte kom inn på føden med smerter i korsryggen og i magen...
Gutten i magen ville nok bare ut, han var rett og slett lei av å være der inne. Jenta var ikke helt enig, så hun ble tatt med keisersnitt fordi hun la seg i tverrleie øverst i magen

Det går bra med mor og far også, slitne er vi men vi kommer oss gjennom det. Vi får jo en veldig fin belønning når vi endelig får reise hjem!

Hvorfor de kom så tidlig er det ingen som vet. Har hatt et problemfritt svangerskap, sett bort fra bekkenløsning. Mistenker at livmorhalsen kan ha vært kortere enn normalt, men siden det ikke har blitt gjort en eneste gynekologisk undersøkelse eller måling av livmorhalsen(hos tvillinggravide skal livmorhalsen måles jevnlig fom uke 22 ettersom jeg har forstått) vet jeg ikke. Gutten var noe mindre enn jenta(han var 780gram og hun var 925gram), men ikke sånn at det var fare for liv, og de hadde hver sin morkake som begge fungerte utmerket. Det har ikke vært noen tegn på at babyene ikke hadde det bra i magen, så derfor var det ingen som mistenkte at det var fødsel på gang da jeg kvelden før jeg fødte kom inn på føden med smerter i korsryggen og i magen...
Gutten i magen ville nok bare ut, han var rett og slett lei av å være der inne. Jenta var ikke helt enig, så hun ble tatt med keisersnitt fordi hun la seg i tverrleie øverst i magen

Så godt å høre det går bra med dere :) Så merkelig at den aldri ble målt da! Men godt du har slike sterke små babyer som blir sterkere og sterkere for hver dag ;) Håper dere blor godt tatt vare på der på sykehuset. Tipper det blir en fantastisk dag når dere får dra hjem ;)

Så utrolig merkelig at de ikke har tatt de målingene av deg da? Men når morkakene var fine så har de iallefall fått oksygen og den næringen de trengte tenker jeg :) Masse lykke til videre, håper vi får følge deg og dere videre :D

Back
Topp