Ny her

Fin begynnelse det. Og helst ikke miste i det hele tatt.
 
Jeg pleier ikke bry meg døtten som eggløsningskalkulatorer, jeg følger med på egen kropp og finner ut når jeg har hatt el.

(altså, jeg måler tempen hver mornge, og følger med på utfloden og livmortappen)

Dersom jeg hadde hatt en stabil syklus OG visste hvor lang luatealfase jeg hadde (for slike kalkulatorer tar utgangspungt i snittet, som er 14 dager, men din personlige kan være alt fra 10 til 18 dager, derfor kan de bomme....) hadde jeg kunne beregene en slik periode (siden mine sykluser varierer med en månede eller to i lengde kan jeg ikke beregene sånn da)

Men for å svare på det du spørr om: Sats på hele den fruktbare perioden, siden kalkulatoren kan ha bommet OG pga mulighet for forsinket EL.

Sånn just in case.
 
Velkommen og lykke til[;)]
 
hei!
jeg er også ny her, helt siden i går faktisk! [:D]
og har allerede fått masse støtte og gode råd.
jeg var endel inne på barnimagen først, men hadde problemer med innloggingen. (den ville ikke registrere meg...) havnet etterhvert her, og syns det var mye kuulere med smileys og sånn! men nå lurer jeg litt på hvor folk finner disse fine greiene med bilder og alder på barn og uker av graviditeten? hvordan legger man inn dem?

men de forkortelsene gjorde meg sprø også! særlig IKM, klarte ikke å finne en logisk forklaring. skjønte bare at det hadde noe med mens å gjøre. helt til noen på BIM var så vennlig å legge ut en sånn ordliste! IKM var altå Ikke Kommende Mens! litt sånn overtroisk tror jeg. man skal ikke si at man forventer mensen, for da kommer den.
og TR var heller ikke logisk for meg, helt til noen nevnte "tanta" da skjønte jeg det var "tante Rød" altså mensen.
men etterhvert er vi drevne i dette vi også! [:D]
mener jeg har lest at SA er spontan abort her inne et sted også?

lykke til med prøving! jeg har IKM [:D] fredag og skal teste da [:)] men jeg tror, jeg tror, jeg tror..... for jeg har bl.a. så vondt i puppene. det har jeg aldri ellers!
 
SA "betyr" spontanabort de fleste andre steder, så det er ikke rart om folk her inne også bruker det.

Og ja, ordlister for forkortelser kan sikkert være lurt det :) for det er ganske lange av dem etterhvert :)

Disse "nedtellerene" for testing, eller alderpå barn eller hvor langt på vei etc... tickere finner du ved å trykke på en av dem, de inneholder somregel link til den sida de er henta fra.

Ellers er det en fin "hvordan gjøre det" tråd her: http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=9193
 
Back
Topp