Ny her

Lulla80

Andre møte med forumet
Hei alle sammen..... Jeg er nyher og er en ivrig prøver.
Har ingen barn fra før, men mine venninner plopper dem ut en etter en her......
 
velkommen hit.. jeg har heller ingen barn, men er en ivrig prøver. lykke til med prøvinga [:)]
 
velkommen blant oss ivrige prøvere!!
 
Ja er ikke denne prøvingen til å bli sprø av. Er en utålmodig person og blir KJEMPE lei meg når lille rød kommer.
Har prøvd EL- test en gang før, men ingen klaff. Skal til igjen nå denne måneden. HÅPER HÅPER HÅPER
 
Velkommen til forumet og lykke til med prøvinga [:D][:D][:D]
 
Hei og velkommen hit[:D]
 
Hei og velkommen [:)]
Du vil nok raskt oppdage at dette er et kjempekozelig forum[:D]
 
Velkommen hit Lulla80!

Tror du kommer til å trives her, og det er bare å spørre om ting hvis du lurer på noe. Folk er kjempeflinke til å svare! Mye kompetanse på prøving samlet her[;)]

Lykke til med babylaginga!

Klem, M
 
Velkommen dere andre nye på denne tråden også...leste ikke alle innlegen før nå!

Ønsker dere alle lykke til!

Velkomstklem fra Monica
 
Hei, også ny her! Ett spørsmål; driver å tyder alle forkortelser og har skjønt at pp står for prøveperiode, men er prøveperiode det samme som en syklus?

PP er når dere prøver å få barn. Altså da dere kan kalle dere for prøvere.
Har du feks prøvd i 2 mnd,er du i 2 pp,osv.[;)]

Velkommen hit og lykke til!
 
Hei, også ny her! Ett spørsmål; driver å tyder alle forkortelser og har skjønt at pp står for prøveperiode, men er prøveperiode det samme som en syklus?

Evt de andre forkortelsene:

PP - Prøveperiode
TR - Tante Rød
SA - Sen abort
EL - Eggløsning
IKM - Den dagen du venter mensen,men ikke vil den skal komme.
FTD - Forventet test dato

Mulig jeg har glemt noen,men uansett,bare spør hvis du lurer på noe mer!
 
ORIGINAL: Trine85

Hei, også ny her! Ett spørsmål; driver å tyder alle forkortelser og har skjønt at pp står for prøveperiode, men er prøveperiode det samme som en syklus?

PP er når dere prøver å få barn. Altså da dere kan kalle dere for prøvere.
Har du feks prøvd i 2 mnd,er du i 2 pp,osv.[;)]

Velkommen hit og lykke til!



Ehh... de fleste bruker pp om SYKLUSER de aktivt prøver. Så der har du rett Suki, en PP er en syklus, en syklus da man er prøver.

Når jeg har en syklus på 2 måneder, og prøver, så har jeg jo altså prøvd i to måender, men bare en syklus. Begge de to kalendermånedene er altså en prøveperiode. For de som har sykluser på en måned sånn ca stemmer jo det du sier, Trine, men det stemmer ikke for oss alle.

Jeg er i helt i begynnelsen av PP 4. Jeg har altså prøvd i tre perioder. PP 1 begynte 18. august, altså for snart 5 måneder siden. (jeg leste her inne at formelt er PP egentlig brukt for de som får assistert befruktning, men de fleste bruker dette om sine "egne" prøveperioder

Også trodde jeg SA normalt betydde spontanabort (i motsetning til MA (missed abortion) der fosteret ikke støtes ut?)
 
Også trodde jeg SA normalt betydde spontanabort (i motsetning til MA (missed abortion) der fosteret ikke støtes ut?)

Det trodde jeg også helt til jentene her på forumet sa at det betyr Sen Abort!!
 
ORIGINAL: Trine85

Også trodde jeg SA normalt betydde spontanabort (i motsetning til MA (missed abortion) der fosteret ikke støtes ut?)

Det trodde jeg også helt til jentene her på forumet sa at det betyr Sen Abort!!


Ok, på andre forum har jeg blitt forklart at det betyr spontanabort (altså der fosteret kommer ut) nemlig. Så da trodde jeg man brukte det i den betydning her også.

Hva skal man bruke her for å indikere spontanabort da? (og bruker man her MA for missed abortion?)
 
Det vet vel ikke jeg! Jeg trodde også det betydde spontanabort før,helt til de sa at det stod for sen abort! Er ikke sikkert at ting står for det samme på hvert forum vettu!
Ikke meg som har satt disse forkortelsene,jeg skriver bare som de andre jentene her.
 
Neida, jeg mente jo ikke å "angripe" deg, bare spurte, tenkte kanskje du visste det.

Årsaken til at jeg trodde de samme ble brukt overalt er at det altså er slik at sa betyr spontanabort på alle andre forum jeg er på og altså som motsetning til MA. Derfor antok jeg helt naturlig at man også mente det her. Men da er det ikke sånn, og det er jo fint å vite.

Da bare lurte jeg på om noen visste da, om man bruker MA her, og hva som brukes for spontanabort. for senabort og spontanabort er jo såvist jeg vet slett ikke det samme, spontanaborter skjer jo ofte tidelig.
 
Neida,tok det ikke som et angrep heller! Men jeg vet ikke,rett og slett. Har bare hørt det av alle de andre her,så.. Men gjett om jeg også stusset på det da jeg hørte det første gangen!
 
Da får vi lete videre etter noen andre som kanskje vet da. Og, om jeg skulle være så uheldig å miste noen gang, så får jeg heller skrive "spontanabort" da, ikke "SA". Det er ikkenoe problem å skrive alle bokstavene. Men jeg håper jo at jeg slipper det da!

Og først må jeg uansett bli gravid....
 
Back
Topp