>Spyro<
Jeg er bare meg jeg
Når var det slutt da? 4 mnd siden jeg gjorde det hvertfallMan må bestille via altinn. Får ikke den på kontorene lenger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når var det slutt da? 4 mnd siden jeg gjorde det hvertfallMan må bestille via altinn. Får ikke den på kontorene lenger.
Ok. Trodde du mente noen andre siden du definerer kjernen av diskusjonen, men tror ikke helt du skjønte hva jeg mente og spurte om.
Ja, jeg lurte på hvordan en fødselsattest øker sikkerheten og da hadde jeg tidligere sagt at jeg ikke trengte det sist gang.
Om det blir innført som krav er jeg enig med deg om at det vil øke sikkerheten, men det må være et krav for at det skal fungere som en sikkerhet. Jeg forstod i dine tidligere svar at det var betryggende for deg å fremvise fødselsattest, og derfor har jeg skrevet at så lenge det ikke er et krav vil det ikke være en sikkerhet i seg selv. Så det er relevant for meg og bakgrunnen til spørsmålet mitt at det ikke kreves i dag sånn formelt sett, men er selvfølgelig nødvendig og burde være praktisert likt.
Haha, utrolig at det kan bli diskusjoner utav et sånt spm [emoji23][emoji23][emoji23][emoji13][emoji13][emoji13]
Garantert lurt å bare slutte å diskutere mer nå [emoji6]
Såpass, ja. Jeg fikk beskjed på Skattekontoret i Oslo at det var det slutt på. Dette var i 2014. Men overrasker meg ikke at det er ulik praksis. Beste er vel å bestille uansett, så slipper man bomtur.Når var det slutt da? 4 mnd siden jeg gjorde det hvertfall![]()
Enig med deg her. [emoji1]Syns jo ikke dette var en ufin diskusjon da, heller en saklig en om et viktig tema[emoji6]
Syns jo ikke dette var en ufin diskusjon da, heller en saklig en om et viktig tema[emoji6]
Neida, ikke ufin [emoji6]Såpass, ja. Jeg fikk beskjed på Skattekontoret i Oslo at det var det slutt på. Dette var i 2014. Men overrasker meg ikke at det er ulik praksis. Beste er vel å bestille uansett, så slipper man bomtur.
Enig med deg her. [emoji1]
De har jo folkeregisteret online. Fødselsattest er bare en utskrift og beviser ikke noe mer enn det de allerde har på skjermenEnig! Hadde stussa veldig om vi bare kunne kommet med en baby å gitt pass uten noe bevis på noe som helst... vi måtte ha npr vi fikk pass sist uke[emoji5]
De har jo folkeregisteret online. Fødselsattest er bare en utskrift og beviser ikke noe mer enn det de allerde har på skjermen
Det hadde de allerde den gangen for ti år siden når jeg fikk nytt pass, bestilt samme dag som navneendring var godkjent med tilsendt bekreftelse via bekjentskaper, som politiet ikke trengte for de hadde folkeregisteret
Edit: der dere har diskutert videre opp og ned i mente. Da var mitt innlegg litt unødig. Jaja.
Desto mer dokumentasjon som kreves desto høyere sikkerhet tenker og mener jeg, veldig glad mange politistasjoner krever fødselsattest i dag[emoji5]
Er det politistasjonene eller enkeltpersonene i skranken som krever det? [emoji848] Virker som det er litt forskjell fra hvem man møter på.
På politistasjonen her kreves det, står ei liste utenfor de "båsene" husk: fødselsattest, pass/gyldig id, bilde av barn under 6 år. Vi kan velge mellom 2 stasjoner/distrikter og de krever dette hos begge, min vennine fikk ikke time der vi var så var på den andre og der var det likt, dette er på østlandet[emoji5]
Ok. Kan ikke huske å ha sett skilt på Grønland i Oslo. Tror ikke vi har det her.