Fordeler/ulemper?
Andre vogner som kan være bra for høye mennesker som kommer til å gå en del på skogsveg?
Andre vogner som kan være bra for høye mennesker som kommer til å gå en del på skogsveg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nxt90 er ganske stiv og tung. Så vil tro Edge duo er bedre på skogsvei. Bedre demping på den.Fordeler/ulemper?
Fordeler/ulemper?
Det er snakk om terreng som er flatt, svært kompakt, brede skogsveier som er delvis asfaltert og/eller med slike "kjørestriper" i betong (altså et spor for dekkene til traktorer). Og hvis de ikke er asfaltert eller har betong, så er de kjempekompakt sand. Det er ikke skogssti eller fjelllandskap med opp og nedoverbakker, se for dere hvor flatt Nederland er...Går bare bortover her.
Mine har sitt fint hele tiden. De vognene vi har som er ergonomiske har ikke justering på den mellom beina så de synker fort sammen når de sitter.Ja, det går selvsagt an og bruke de til en på 6 mnd. men de sitter ikke godt, særlig fordi den ikke er ergonomisk men også fordi sittedelen er altfor stor. Jeg har hatt både den og ergonomisk og det var stoor forskjell. Jeg KLARER også fint og løfte den ut og inn av bilen, det er jo ikke det det går på.
Du må rett og slett prøve deg frem.Føler at vogn er og blir en veldig individuell greie, men tenker stadig "hvordan skal jeg vite om den vogna vi kjøper er bra eller dårlig når jeg ALDRI har tatt i ei vogn før"?Hmmm... Synes Edge duo er så fin... Alle andre ser helt grusomme IMO (med unntak av stokke trailz og NXT90, men synes de virker veldig "harde"...)
Du må rett og slett prøve deg frem.
Vi har nxt90f, ikke brukt sittedelen enda.
Jeg er litt misfornøyd med den i sneen men mannen er veldig fornøyd. Hadde lett kjøpt den på nytt men da med den akslingen du kan bytte fordekkene for å få fire faste dekk. Om sommeren tror jeg den er helt super uansett, problemet er bare humpete isklumper og jeg føler at jeg rister ungen.. hun kunne forsåvidt ikke brydd seg mindre.
Duo har større bag-del enn nxt.
Men men. Håper det blir noen muligheter framover. Eller så gutser vi bare og det blir denne. Den ser sååååå fin ut 
Hvis du liker den fargen der så er den ikke knallrød altså, den er mer lillarød, så den funker til begge kjønn. Sier hun med grønn vogn og jentebabyHar prøvd NXT90 i butikken sist jeg var gravid, ellers... er det jo ... vanskelig nåMen men. Håper det blir noen muligheter framover. Eller så gutser vi bare og det blir denne. Den ser sååååå fin ut
(ev. i blå om det blir gutt
)
Vis vedlegget 321772

Hvis du liker den fargen der så er den ikke knallrød altså, den er mer lillarød, så den funker til begge kjønn. Sier hun med grønn vogn og jentebaby
Det er ingenting i veien for å forelske seg i en vogn, du lærer iallefall ingenting om du ikke prøver. Vi har plutselig tre vogner, vi som bare skulle ha en![]()
Føler at vogn er og blir en veldig individuell greie, men tenker stadig "hvordan skal jeg vite om den vogna vi kjøper er bra eller dårlig når jeg ALDRI har tatt i ei vogn før"?Hmmm... Synes Edge duo er så fin... Alle andre ser helt grusomme IMO (med unntak av stokke trailz og NXT90, men synes de virker veldig "harde"...)

Vi har også basson vogn. Har babyjogger city mini og baby jogger city mini gt double. Brio smile. Edge duo i skinn med deluxe og svinbart understell. Har også en papraplytrille og en bagvogn fra 70 tallet. Sliter med litt vogndilla her.Vogn er veldig individuelt. Babyjogger city elite er kjempepopulær hos noen f.eks, jeg er mer mjeh til den. Føler den er vinglete, og liker ikke at sportsdelen kun kan vendes fremover. Uten stropp til å få ryggen mer opp så liker ikke eldstemann her den. Men, foldesystemet er genialt, kalesjen liker jeg og den passer nok bedre til høye folk enn korte meg. Og ok å trille til tross for punkteringsfrie hjul. Jeg velger dog som regel søskenvogna selv om jeg kun skal trille tur med babyen. Mye mer stabil pga 4 hjul, og jeg syns tyngre vogner med lavere tyngdepunkt er bedre når jeg går med tollertrollene. Triller gjerne på traktorveger/skogsveger, "grus" (les: gjørme) og snarveier over åkre. Syns city elite er ok som sportsvogn til litt større barn da, men liker den ikke med bag igrunn. Blir så veldig lett og vinglete. I tillegg kan ikke ryggen på bagen settes opp, det savnet jeg veldig til storebror.
Av nxt90 og edge duo ville jeg gått for edge. Større bagdel, penere og jeg syns den er hakket bedre å trille. Merk at jeg bare har trilla nxt på butikk, men edge litt mer ellers (har den ikke sjøl). Jeg er en sucker for mer klassiske vogner da. Har ei gammel basson med fire faste lufthjul, og er så lei meg for at bagen måtte kastes og den er nok helt utslitt til lillebror skal over i sportsdel.
En må nok bare prøve seg frem, og håpe på treff. Og her har vi flere vogner for ei vogn dekker ikke alle behov/bruksområder vi har.Skal ut i jungelen igjen selv om noen mnd, for jeg setter ikke lille i fremovervendt sportsdel så tidlig, og basson er utslitt (funker supert til soving enda da).