Nukis #4

Minstebror, ca 1,5 mnd♡

Enda navnløs. Begynner å bli småflaut når folk spør.

Lillevennen er så god ♡ Så nydelig og søt ♡ Jeg ser han forandrer seg for hver dag, og jeg savner allerede den bittelille kroppen som krøket seg sammen. Han kan fortsatt gjøre en nyfødt "scrunch" som jeg kaller det, men da kun hvis han nettopp er våknet og liksom strekker seg. Ellers henger beina ganske rett ned :p

Ellers har både jeg og han vært på 6 ukerskontroll. Han veide 4440, og legger på seg 200g i uka, som er innafor normalen. Likevel flater kurven litt ut, så blir en vektkontroll om 2-3 uker. Ellers vokser han fint, og når alle sine milepæler. Syns han har en litt spiss kant midt oppå hodet, men legen var ikke bekymret. Så da får jeg stole på det.

På min kontroll ble det litt dårlig tid, 20 min er for lite. Ble kjapt snakket om fødselen, men ikke så mye som jeg egentlig ville. Hun snakket om prevensjon, og psykisk helse. Jeg fikk informert litt om at jeg plages med hodepine, svimmelhet og trøtthet. Renselsen var på det tidspunktet (dette var i forrige uke) akkurat stoppet - trodde jeg. Etter å ha kun hatt blankt utflod/slim i 4-5 dager så kom det plutselig ferskt blod blandet med brunt. Og det har pågått i 4 dager nå, veldig av og på. Ikke mensenmengde. Så vet ikke hva som foregår, om renselsen har startet opp igjen eller. Kan vel umulig være mensen. Det er så lite ifht de andre gangene. Og ingen/lite smerter.

Ellers ble det tatt blodprøver som jeg nå har svar på. Normalt stoffskifte og jern, men høyt på ferritin. Men sikker ikke så rart siden jeg fikk det intravenøst på føden etter fødselen. Jeg har veldig lavt folat, så må ta folsyre tilskudd de neste 3-4 månedene. Kanskje det kan være årsak til hodepine?

Og svimmelheten.... gjett hvem som er så uheldig å få krystallsyken tilbake - bare et halvt år siden den endelig slapp taket? Fyflate jeg hater det. Det er så slitsomt og plagsomt. At rommet skal snurre bare ved å snu på hodet.. må jo være noe galt oppi hodet mitt siden jeg får det så ofte og at det varer opptil et år! Må ta dette opp med legen tror jeg.

Jeg kjenner litt på et hugg i magen når jeg tenker på at lille snart er 7 uker. Barseltiden er snart over, jeg er ikke lengre en dame som nettopp har født. Jeg veier mer enn jeg gjorde rett etter fødsel, og føler meg stor og ikke særlig fin. Jeg savner den helt ferske babyen, nyfødttiden, jul og alt det der. Samtidig elsker jeg den lille klumpen jeg har nå. Dette er virkelig avhengighetsskapende. Jeg må altså bare ha en til! Etterhvert.. ♡

Back
Topp