November-skravling

Jeg elsker jul og førjulstid.
Det føles lenge siden forrige jul, det er ikke det. Men tiden går fort likevel. Årene. Fortere og fortere.

Jeg har blitt fortalt at ettersom vi blir eldre går prosessene i kroppen saktere og derved oppleves det utforfor, altså livet, å gå stadig raskere. Om det stemmer vet jeg ikke. Men årene flyr.

Men np googlet jeg, og da virker konsensu å være mer det at vi har langt færre minerike oppelvelser pr år nå enn da vi var unge, sånn at det ikke er så mye spesielt å huske rett og slett og året bare flyter avsted, mens det oppleves annerledes for de yngre som har ange flere "første gang" og spesielle oppelvelser pr år

• Wow
Reactions: HCS
Jeg elsker jul og førjulstid.
Det føles lenge siden forrige jul, det er ikke det. Men tiden går fort likevel. Årene. Fortere og fortere.

Jeg har blitt fortalt at ettersom vi blir eldre går prosessene i kroppen saktere og derved oppleves det utforfor, altså livet, å gå stadig raskere. Om det stemmer vet jeg ikke. Men årene flyr.
Syns det har flydd etter at vi fikk jentungen :)

Syns det har flydd etter at vi fikk jentungen :)
Ja, det er over 15 år siden jeg fikk første. Snart 8 år siden jeg fikk yngste. Det er.... Det oppleves ikke så lenge siden den julen jeg var høygravid med termin 10.1 og vannet gikk lille julaften....

Just what i needed....

Står og lager middag, mannen skal være på et foeldrmøte om 50 min. Sikkert ca 30 egentlig, han skal vel holde det.

Strømmen går. Jordfeilbryter på hele anlegget.

Feilsøking pågår. (Mannen)
Mens jeg prøver å få ferdig maten.

Og guttungen i dusjen på badet som ikke har vindu er mindre fornøyd når det blir mørkt ...

Just what i needed....

Står og lager middag, mannen skal være på et foeldrmøte om 50 min. Sikkert ca 30 egentlig, han skal vel holde det.

Strømmen går. Jordfeilbryter på hele anlegget.

Feilsøking pågår. (Mannen)
Mens jeg prøver å få ferdig maten.

Og guttungen i dusjen på badet som ikke har vindu er mindre fornøyd når det blir mørkt ...

Topp det hele med at noen av potetbåtene (en pose fra frysedisken) smaker mugg.....

Hipp hurra for matlysten.

Tidenes dummeste unnskyldning for p ikke kjøpe lodd.

Ei dame ringer på, hun selger lodd. Jeg holdt på å sende yngste på fotballtrening men da at hun kunne vente et øyeblikk skulle jeg hente telefonen fra lading.

Laderen var ikke koblet til strøm så telefonen var tom. For mannen trakk jo ut en del ledninger da han feilsøkte etter den jordfeilen....

Ingen Vipps. Ingen lodd.

• Haha
Reactions: HCS
Her går det i planlegging av bursdag. Mellomste blir hele 7 år på søndag, så jeg driver å tenker på hvilke kaker jeg skal bake.
Sjokoladekake eller brownies er visst en selvfølge i følge ungene, og så må jeg prøve å finne noe fettfattig å lage siden mamma nylig opererte bort galleblæren.
Og så kunne jeg tenkt meg å lage noe nytt, synes det er gøy å finne nye, gode kaker :happy:
Noen som har noen forslag her kanskje? :)

Her går det i planlegging av bursdag. Mellomste blir hele 7 år på søndag, så jeg driver å tenker på hvilke kaker jeg skal bake.
Sjokoladekake eller brownies er visst en selvfølge i følge ungene, og så må jeg prøve å finne noe fettfattig å lage siden mamma nylig opererte bort galleblæren.
Og så kunne jeg tenkt meg å lage noe nytt, synes det er gøy å finne nye, gode kaker :happy:
Brioche kanelboller! Ikke kake da

Jeg har ikke peiling på fett, så foreslår pavlova jeg. :hilarious:

Back
Topp