Takk for svar! Hjelper litt å høre det fra andre, selv om det gir så mening i eget hode ogsåDet tenker jeg ikke er vits, for som du sier så går du allerede på mange hormoner som overstyrer kroppen din![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar! Hjelper litt å høre det fra andre, selv om det gir så mening i eget hode ogsåDet tenker jeg ikke er vits, for som du sier så går du allerede på mange hormoner som overstyrer kroppen din![]()

Er ganske individuelt hvor lenge Ovitrelle sitter i kroppen. Jeg pleier å teste 7DPO, da får jeg alltid svak, men tydelig strek. Så neste test 9 DPO osv. Blir de fra 9/10 DPO sterkere så vet du at det er egen HCG som gjør det. Ofte får man en dag med helt negativ test før det igjen blir positivt. Men igjen, veldig individuelt, tror noen opplever at Ovitrelle henger igjen helt til 12 + DPOEr på 5. dag med stimulering, og til nå er jeg kun litt stinn og trøtt. Skal legge til fyremadel i kveld. Men jeg lurer på dette med otrivelke. Hvordan har dere gått frem forbi teste denne ut etter man forhåpentligvis får sette inn etter egguttak?![]()

Jeg skjønner! Har hørt noe om å «teste ut» Ovitrelle ogsåEr ganske individuelt hvor lenge Ovitrelle sitter i kroppen. Jeg pleier å teste 7DPO, da får jeg alltid svak, men tydelig strek. Så neste test 9 DPO osv. Blir de fra 9/10 DPO sterkere så vet du at det er egen HCG som gjør det. Ofte får man en dag med helt negativ test før det igjen blir positivt. Men igjen, veldig individuelt, tror noen opplever at Ovitrelle henger igjen helt til 12 + DPO![]()
Jaja, misforstå meg rett. Jeg har bare aldri fått beskjed om at det er veldig viktig å ta det til akkurat samme tidspunkt eller hvilket tidspunkt man skal ta. Jeg bare tenker at når man får en sånn lite spesifikk instruksjon om «morgen og kveld» så tviler jeg på at det er grunn til panikk om man en dag tar et par timer før eller et par timer senere. Hadde det vært superviktig så hadde de nok sagt nøye ifra. Er «kveld» rett før leggetid, eller kl 19? Eller kan man velge? Hadde det vært veldig viktig å ha jevnt nivå gjennom døgnet måtte man jo tatt kl 10 og kl 22 for eksempel. Tar man når man står opp og når man legger seg så blir det jo ikke en jevn fordeling utover i døgnet, det blir jo ca 7-8 timer mellom og deretter 17-18 timer mellom. Jeg har innsett i naturlig syklus, så det kan selvsagt være annerledes for meg enn for andre. Poenget med innlegget mitt var bare å berolige om at det sannsynligvis går bra selv om man ikke får tatt til nøyaktig samme tidspunkt hver dag!Hadde det ikke vært så nøye så hadde vi jo ikke fått tilskuddet. Det står morgen og kveld, og da er det jo som oftest til ca samme tid.for de som er i styrt syklus så er det jo kjempe viktig.
Fikk melding på HelseNorge litt over kl. 11 om at det ble 3 embryo på frysVært på innsettFikk satt inn et 3-dagers embryo som hadde delt seg 8 ganger. Fikk vite på innsett at 4 stk dyrkes videre til dag 5 (søndag). Får beskjed på mandag om det blir noen på frys eller ikke.
Fikk også beskjed om at blodprøven viste tegn på overstimulating, så skal ta lavere dose GonalF og Ovitrelle. Håper jeg slipper overstimulating! 

Jeg spurte nettopp klinikken om det samme (prolutex). Fikk beskjed om at det ikke var så nøye om jeg tok den åtte den ene dagen og ti den andre dagen, den hadde en del slingringsmonnMå spørre dere som kanskje vet svaret på dette. Jeg var så i svima i natt at jeg tok morgendosen med progesteron, skal ta morgen og kveld. Har dette egt noe å si? Jeg pleier å ta når jeg legger meg og når jeg står opp, men blir egt litt usikker på om jeg gjør det feil.. Føler ikke jeg har fått ordentlig forklaring på hvordan de skal tas annet enn morgen og kveld. Produserer nå hvert fall en del greier, for det er truseinnlegg hver dag![]()
Åh så godt å høre! Takk, nå ble jeg veldig beroligetJeg spurte nettopp klinikken om det samme (prolutex). Fikk beskjed om at det ikke var så nøye om jeg tok den åtte den ene dagen og ti den andre dagen, den hadde en del slingringsmonn

så bra med planlagt uttak og 15 potensielle egg! Du har rett i at selv om de ser 15 eggposer så trenger det ikke å bli 15 modne egg. Men 15 eggposer er veldig bra utgangspunkt! Jeg fikk beskjed om 4 eggposer på UL, men på uttak fikk de ut 6 egg, men kun 4 var moden, så legen hadde nok prøvd seg på flere poser enn de så på UL (evt så var de så små at de ikke telte de med). Masse lykke til og håper du ikke blir overstimulert - ang tips for å redusere risiko for overstimulering vet jeg dessverre ikkeDa har jeg vært på UL og fått bekreftet at det blir uttak på torsdag og forhåpentligvis innsetting på tirsdagFikk også beskjed om at blodprøven viste tegn på overstimulating, så skal ta lavere dose GonalF og Ovitrelle. Håper jeg slipper overstimulating!
Er det ting jeg kan gjøre selv for å minske sjansen for overstimulating?
Ellers sa hun at det var 15 som var store nok til torsdag, men dette betyr ikke at de nødvendigvis får ut 15 egg, sant?
Dumt av meg at alle spørsmålene alltid kommer etter jeg har gått hjem![]()

Gratulerer så mye med tre gode sjanser på frysFikk melding på HelseNorge litt over kl. 11 om at det ble 3 embryo på frys![]()

Jeg og tolker det sånnJaja, misforstå meg rett. Jeg har bare aldri fått beskjed om at det er veldig viktig å ta det til akkurat samme tidspunkt eller hvilket tidspunkt man skal ta. Jeg bare tenker at når man får en sånn lite spesifikk instruksjon om «morgen og kveld» så tviler jeg på at det er grunn til panikk om man en dag tar et par timer før eller et par timer senere. Hadde det vært superviktig så hadde de nok sagt nøye ifra. Er «kveld» rett før leggetid, eller kl 19? Eller kan man velge? Hadde det vært veldig viktig å ha jevnt nivå gjennom døgnet måtte man jo tatt kl 10 og kl 22 for eksempel. Tar man når man står opp og når man legger seg så blir det jo ikke en jevn fordeling utover i døgnet, det blir jo ca 7-8 timer mellom og deretter 17-18 timer mellom. Jeg har innsett i naturlig syklus, så det kan selvsagt være annerledes for meg enn for andre. Poenget med innlegget mitt var bare å berolige om at det sannsynligvis går bra selv om man ikke får tatt til nøyaktig samme tidspunkt hver dag!
Jeg tar prolutex kl 06 og kl 18 normalt sett, men i helgen stod jeg opp 08.30, og en annen kveld kom jeg ikke hjem før 20.30, så jeg stresser ikke med at det sklir litt på tid noen ganger, men prøver å ta til samme tidspunkt med 12 timers mellomrom sånn at det blir mest mulig jevn tilførsel Og @Hylleblomsten: jeg er en av de som ovitrelle henger i som en hale, hadde svak strek 12 dpo (14 dager etter ovitrelle) og blank først 14 dpo (16 dager etter otrivelle). Men det var veldig svake streker, den nederste testen på bilde her er 12 dpo / 14 dager etter ovitrelle.Er ganske individuelt hvor lenge Ovitrelle sitter i kroppen. Jeg pleier å teste 7DPO, da får jeg alltid svak, men tydelig strek. Så neste test 9 DPO osv. Blir de fra 9/10 DPO sterkere så vet du at det er egen HCG som gjør det. Ofte får man en dag med helt negativ test før det igjen blir positivt. Men igjen, veldig individuelt, tror noen opplever at Ovitrelle henger igjen helt til 12 + DPO![]()
Første gang testet jeg ut ovitrelle men fikk falske forhåpningee pga varierende styrke på testene, så denne gangen bare venter jeg til testdato, eller prøver å vente iallefallEr på 5. dag med stimulering, og til nå er jeg kun litt stinn og trøtt. Skal legge til fyremadel i kveld. Men jeg lurer på dette med otrivelke. Hvordan har dere gått frem forbi teste denne ut etter man forhåpentligvis får sette inn etter egguttak?![]()

Jeg skjønner! Ikke så lett å vite når det går ut av sin egen kropp. Lenge å vente 14 dager på testOg @Hylleblomsten: jeg er en av de som ovitrelle henger i som en hale, hadde svak strek 12 dpo (14 dager etter ovitrelle) og blank først 14 dpo (16 dager etter otrivelle). Men det var veldig svake streker, den nederste testen på bilde her er 12 dpo / 14 dager etter ovitrelle.
Vis vedlegget 474742
Ikke sant! Ikke så lett å vente helt til dag 14Første gang testet jeg ut ovitrelle men fikk falske forhåpningee pga varierende styrke på testene, så denne gangen bare venter jeg til testdato, eller prøver å vente iallefall![]()
Ja, det beste tipset mitt er å vente med å rope hurra før du får tyyyyydelig økning iallefallJeg skjønner! Ikke så lett å vite når det går ut av sin egen kropp. Lenge å vente 14 dager på test![]()