November 2025

Litt kjedelige nyheter.. Har vært på første ul for å sjekke om jeg er klar til uttak. Jeg har mange eggposer som har begynt å utvikle seg, men jeg må stimulerende flere dager. Neste ul på torsdag. Får da muligens time for uttak fredag, lørdag eller søndag. Vi kommer sørfra med ganske lang reisevei, så det er kjipt med flere turer ned enn nødvendig og å ikke vite enda når uttak blir mtp flybilletter og hotell.

Fikk også beskjed om at jeg kommer til å.bli overstimulert og at jeg mest sannsynlig må sykemeldes.

Og at innsett først blir i januar :smiley-angry017 Det er selvfølgelig ikke den verste beskjeden å få, men jeg er likevel lei og tom..
Åh så kjedelig når det er lang kjørevei, og at reisen mot innsett blir lengre enn man hadde tenkt, som du sier ikke den verste beskjeden men veldig vond uansett når man ønsker så sterkt :sorry: Sender deg en stor klem og håper alt ordner seg snart for dere :Heartbigred

Litt kjedelige nyheter.. Har vært på første ul for å sjekke om jeg er klar til uttak. Jeg har mange eggposer som har begynt å utvikle seg, men jeg må stimulerende flere dager. Neste ul på torsdag. Får da muligens time for uttak fredag, lørdag eller søndag. Vi kommer sørfra med ganske lang reisevei, så det er kjipt med flere turer ned enn nødvendig og å ikke vite enda når uttak blir mtp flybilletter og hotell.

Fikk også beskjed om at jeg kommer til å.bli overstimulert og at jeg mest sannsynlig må sykemeldes.

Og at innsett først blir i januar :smiley-angry017 Det er selvfølgelig ikke den verste beskjeden å få, men jeg er likevel lei og tom..
Dette skjedde også med meg denne syklusen/forsøket, men det positive med lenger stimulering er at de ikke tar eggene dine for tidlig! Sist IVF (som jeg gjorde privat) tok de eggene mine ganske tidlig, da de ville unngå å havne på helg. Dette var veldig uheldig for vår del da jeg tror det kan ha noe å si på befruktningen! Så det positive er at de faktisk modner eggene dine godt! Men jeg skjønner veldig godt følelsen du har akkurat nå, men det er verdt å vente litt for å få de mest optimalisert. Jeg har også innsett i januar pga overstimulert og rekker ikke desember da det krasjer med reise. Jeg tenker det positive med det er at kroppen for roet seg godt ned og du får nullstilt den til innsettet ditt i januar :Heartpink Men du skal få aboslutt føle på litt skuffelse nå, men i det lengre løp er det uansett positivt!

Begge eggene har overlevd og blitt til 4AA og 3BB embryoer som ble fryst i dag At begge utviklet seg som de skal og etter det jeg forstår er av god kvalitet var mer enn det jeg turte å håpe på❤️
Snakket med en negativ dame på Stord i dag som sa at de hadde 2-3 mnd ventetid, og var mer enn tydelig på at de ikke var pliktig til å ta meg inn før mai 2026.
Så driver nå å ringer rundt til privatklinikkene her i byen for å få avklart prisene deres. Hittil har jeg fått svar på alt fra 5000 kr til 12300kr.

Begge eggene har overlevd og blitt til 4AA og 3BB embryoer som ble fryst i dag At begge utviklet seg som de skal og etter det jeg forstår er av god kvalitet var mer enn det jeg turte å håpe på❤️
Snakket med en negativ dame på Stord i dag som sa at de hadde 2-3 mnd ventetid, og var mer enn tydelig på at de ikke var pliktig til å ta meg inn før mai 2026.
Så driver nå å ringer rundt til privatklinikkene her i byen for å få avklart prisene deres. Hittil har jeg fått svar på alt fra 5000 kr til 12300kr.
Veldig kjekt å høre om embryonene som er fryst ned, det er jo kjempegode nyheter! :love017:Heartbigred

Ikke fullt så kjekt med negativ dame på Stord :shifty: Greit at de ikke har kapasitet før men de trenger ikke å være negative og mer enn tydelige :facepalm:

Det var jo kjempe gode nyheter! :D :Heartred Kan jeg spørre hvilken klinikk du går til for IVF?

Jeg var UL i dag og sitter med litt blandede følelser etterpå. Er på CD10 i dag. Livmor og slimhinne var helt super i følge gyn. To «modne» follikler totalt. En på høyre side på rett over 9mm, en på 8,et eller annet (denne ble da ikke ansett som moden) og en på venstre side på 19mm… nå venter jeg bare på en tlf om hva som blir planen videre.

Jeg var UL i dag og sitter med litt blandede følelser etterpå. Er på CD10 i dag. Livmor og slimhinne var helt super i følge gyn. To «modne» follikler totalt. En på høyre side på rett over 9mm, en på 8,et eller annet (denne ble da ikke ansett som moden) og en på venstre side på 19mm… nå venter jeg bare på en tlf om hva som blir planen videre.
Så kjedelig å sitte og vente... Vil to mode folikler si to modne egg?

Der kom tlf. De har nok ikke tenkt til å vente på ettersleperne og har satt meg opp til uttak allerede på onsdag. Sykepleieren som ringte var veldig søt og omsorgsfull på tlf. Jeg skal ta en dobbelttrigger i kveld med både Ovitrelle og 2x Gonapeptyl og møte på klinikken tidlig på morran onsdag. Innsett er foreløpig planlagt til mandag. Det fordrer såklart at det er egg i folliklen og at det overlever både uttak, befrukting og venting til mandag

Virkelig? La oss håpe at det er en god sjanse da! Jeg vet jo at det ikke er noen garanti uansett, selvom det er et euploid embryo. Men det visste jeg faktisk ikke. At det ikke var så stor forskjell på statistikken for oss litt eldre. De fleste klinikker i Norge sparer jo ikke på blastoer med C-gradering en gang…

Jeg krysser alt jeg har for de to du ruger på! Håper virkelig du slipper lang protokoll… :Heartred Jeg hadde aldri gjort det igjen, og det var faktisk mitt dårligste uttak (kun 1 befruktet). Bivirkningene var ikke noe gøy. Men det er jo stor forskjell på hvordan vi reagerer. Klinikken min i Estland sverger til Meriofert og Rekovelle kombo på oss litt eldre. Progynova ble alternativet for min del istedenfor lang protokoll (jeg har ujevn follikelvekst).

Setter du inn i styrt elller naturlig syklus?
Det kom kanskje litt feil ut. Det er selvfølgelig markant forskjell på statistikken avhengig av gradering også for eldre. Men jeg husker å ha sett noen grafer hvor de prosentmessige sjansene var mer samlet generelt for 40+. Det var ikke like store hopp fra A til B til C. Men det har kanskje mest med at sannsynligheten generelt er lavere for oss?

Oj, såpass ille med lang protokoll altså? Jeg har hørt noen slike historier, men klinikken forsikret meg om at det ikke var så vanlig. Hva slags symptomer var verst for deg?

Jeg har tidligere satt inn i naturlig syklus med ovitrelle, samt prednisolon, albyl-e og klexane. Denne gangen droppet jeg alt av støttemedisiner bortsett fra progesteron og kjørte helt naturlig syklus. Pluss at jeg hadde scratching forrige måned.

Der kom tlf. De har nok ikke tenkt til å vente på ettersleperne og har satt meg opp til uttak allerede på onsdag. Sykepleieren som ringte var veldig søt og omsorgsfull på tlf. Jeg skal ta en dobbelttrigger i kveld med både Ovitrelle og 2x Gonapeptyl og møte på klinikken tidlig på morran onsdag. Innsett er foreløpig planlagt til mandag. Det fordrer såklart at det er egg i folliklen og at det overlever både uttak, befrukting og venting til mandag
Det blir spennende, vi håper masse på gullegget :smiley-angelic001 :love017 :Heartbigred

Det kom kanskje litt feil ut. Det er selvfølgelig markant forskjell på statistikken avhengig av gradering også for eldre. Men jeg husker å ha sett noen grafer hvor de prosentmessige sjansene var mer samlet generelt for 40+. Det var ikke like store hopp fra A til B til C. Men det har kanskje mest med at sannsynligheten generelt er lavere for oss?

Oj, såpass ille med lang protokoll altså? Jeg har hørt noen slike historier, men klinikken forsikret meg om at det ikke var så vanlig. Hva slags symptomer var verst for deg?

Jeg har tidligere satt inn i naturlig syklus med ovitrelle, samt prednisolon, albyl-e og klexane. Denne gangen droppet jeg alt av støttemedisiner bortsett fra progesteron og kjørte helt naturlig syklus. Pluss at jeg hadde scratching forrige måned.
Jeg fikk hetetokter, dårlig søvn, muskelsmerter og hodepine. Det var skikkelig ugreit, og det hang igjen i flere måneder etterpå. Jeg måtte gå til akupunktur for å balansere det igjen. Du blir satt i kunstig overgangsalder, så jeg fikk beskjed om at det ikke var uvanlig med typiske overgangsplager. Der er jo kvinner forskjellig, og legen min mente vel at det ville gi litt hint om hvordan overgangsalderen vil være. For meg ble det litt kjipt, fordi plagene kom tilbake syklusen etter egguttak. Så det satt i lenge. Det var visst ikke vanlig.

Spennende tider! Hvordan føles det? Krysser alt for at det blir innsett neste uke :)

Back
Topp