November 2023

Da blir det uttak om fem dager. Hadde ultralyd i dag, og legen fant sju follikler, som for meg jo er fire flere enn forrige gang. Så det er jo en forbedring! Og med lav amh kan jeg jo ikke forvente noe særlig med har jeg forstått, selv på maks dose Menopur? De største var ca 16 mm, de minste fikk jeg ikke med meg størrelsen på, men fikk beskjed om at det var såpass stort sprang mellom størst og minst av jeg ikke kunne regne med at de minste kom til å ha modnet nok. Gleder meg til tirsdag og sprøytefri kjenner jeg, etter fire og en halv uke med daglige stikk!
Sniker. Lykke til:Heartred Over 4 uker med stikk høres ut som noe jeg også hadde gledet meg til å være ferdig med!

Da blir det uttak om fem dager. Hadde ultralyd i dag, og legen fant sju follikler, som for meg jo er fire flere enn forrige gang. Så det er jo en forbedring! Og med lav amh kan jeg jo ikke forvente noe særlig med har jeg forstått, selv på maks dose Menopur? De største var ca 16 mm, de minste fikk jeg ikke med meg størrelsen på, men fikk beskjed om at det var såpass stort sprang mellom størst og minst av jeg ikke kunne regne med at de minste kom til å ha modnet nok. Gleder meg til tirsdag og sprøytefri kjenner jeg, etter fire og en halv uke med daglige stikk!
Så fint❤️ Jeg var også på ultralyd i dag og de så seks follikler, uttak på tirsdag. Krysser fingrene for oss begge :)

Jeg må bare spørre, hva er dette med gullegget? Og hvis våre, gode blastoer ikke fester seg, hvordan har jeg da masse venninner som blir gravide med en gang de prøver? De kan jo ikke ha kun gullegg? :p Hvis det er så vanskelig å finne der ene egget så skal det jo nesten være umulig å bli gravid på første forsøk?
Det er skikkelig urettferdig, men tror det er individuelt hvor langt der er mellom gode egg - og embryo. Også når de tilsynelatende ser fine ut som blastocyster så vet vi ikke noe om gener og kromosomer osv. Her inne mener vi vel gjerne egget som blir til et barn når vi sier gullegget. For noen tar det lang tid å "finne" det, mens andre blir gravide med flere embryo fra samme uttak. Skulle ønske at gullegget kunne identifiseres med en enkel test!

Hei! Jeg er ny og oppdaga denne tråden etter jeg hadde misforstått litt og skrevet meg inn på Oktober-tråden. Fint å følge med andre som er i lignende situasjoner.

1984håp - 39 år - prøver på aller første barn - UNN Tromsø - Håper på å starte forsøk nr 1 med innsett etter videokonsultasjon i november, men det kan nok også ta lenger tid.
Blir spennende å høre hva planen blir videre! Du er velkommen å henge henge her med oss mens du venter :)

Plutselig testa jeg positivt på en graviditetstest for aller første gang i livet! Har vi klart dette helt på egenhånd etter årevis med prøving? Føles veldig sårbart, er på cd27, bare 13 dager etter eggløsning, men får svakt positiv strek på tidligtest.

Nå lurer jeg bare på hva jeg gjør med timen til videokonsultasjon på IVF-avdelinga. Jeg vil jo ikke miste plassen min i køa hvis denne graviditeten ikke vedvarer. Og jeg er snart 40, så det er jo en viss risiko for spontanabort.

Aller mest vil jeg bare juble, men våger ikke helt ennå!Vis vedlegget 418352
Åh wow! Gratulerer! Krysser alt for at denne sitter hele veien ❤️ Vill du at jeg skal sette deg på gravid i denne gruppen? :)

Skal innrømme at hvis jeg ikke blir gravid nå, så blir jeg skuffa. Er første gang jeg har vært på ultralyd på forhånd og tatt eggløsningstest, vi lå sammen både i går (positiv test) og i dag. Har blitt gravid fire ganger tidligere i år, så ja :p. Skal vel ha ganske uflaks om et ikke blir noe denne runden liksom! Forbereder meg på at det KAN jo bli ingenting.

Åh wow! Gratulerer! Krysser alt for at denne sitter hele veien ❤️ Vill du at jeg skal sette deg på gravid i denne gruppen? :)
Jeg har så svak svak hcg-stigning at jeg nesten er redd for å jinxe det. Men er på cd30 nå og ingen mens. Svak strek på tidligtest, men får ennå ikke utslag på vanlig graviditetstest.

Vedlegg

• IMG_1503.jpeg
    IMG_1503.jpeg
    641,3 KB · Visninger: 87
Det er skikkelig urettferdig, men tror det er individuelt hvor langt der er mellom gode egg - og embryo. Også når de tilsynelatende ser fine ut som blastocyster så vet vi ikke noe om gener og kromosomer osv. Her inne mener vi vel gjerne egget som blir til et barn når vi sier gullegget. For noen tar det lang tid å "finne" det, mens andre blir gravide med flere embryo fra samme uttak. Skulle ønske at gullegget kunne identifiseres med en enkel test!
Vel.. det kan jo det, er bare ikke lovlig i Norge :cat

Krysser fingrene! Har du tatt blodprøver?
Nei, sendt mail til jordmor og håper på tilbakemelding snart. Litt redd alt er over før jeg rekker å få svar. Rosa utflod i dag. Men kanskje er det bare festeblødning? Fortsatt svak positiv strek på tidligtest i morgest. Ingen utslag på vanlig graviditetstest. Cd31

Back
Topp