Norrøne guttenavn...

Troillmor

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Junibarna 2015
Hjelp meg... vi vet ikke kjønn på pilten enda... og skulle det være ei jente i magen har vi et navn vi er liker veldig godt begge to, det er norrønt(opprinnelse hvertfall) og har den perfekte betydningen.

Men blir det en gutt til så sliter vi...
Gubben syntes Birk er fint... men jeg liker det egentlig ikke no særlig
Mine guttenavn favoritter er: Trym, Odin, Varg, Viljar, Gorm, Ravn

Barna vi har fra før heter Tord, Ulva og Munin

Kom med forslag... ikke for lange og tunge, men korte og staute norrøne guttenavn.
Vil heller ikke ha navn som er så populære at annahver unge i fx barnehagen har samma navnet, så langt det er mulg.
 
Last edited:
Loke, syns jeg er et fint guttenavn og ikke mange som har det
 
Storm, Brage, Tyr, Ty, Ask, Njord, Yme, Vebjørn, Vetle, Frende :)
 
Last edited:
Jeg syns Birk er veldig fint jeg da ;)
Ellers syns jeg Gorm og Viljar er veldig fine norrøne guttenavn.
En av de fineste guttene jeg vet om heter Aslak, men jeg syns Ask er enda finere.

Eller kan jeg foreslå: Sturla, Brage, Tyr og Loke :D
 
Storm hadde jeg glemt, det er fiiint

Brage, Tage og Loke er på et vis med på lista, over navn jeg liker, men ikke den lista jeg liker best!!!

Njord, tror det var det navnet ja... ble fryktelig snålt for mine ører når gubben sku prøve å si det
Han er Trønder og jeg er egentlig fra Vestfold.

Har også begynt å like Hedin, Heming og Amund
 
Hjelp meg... vi vet ikke kjønn på pilten enda... og skulle det være ei jente i magen har vi et navn vi er liker veldig godt begge to, det er norrønt(opprinnelse hvertfall) og har den perfekte betydningen.

Men blir det en gutt til så sliter vi...
Gubben syntes Birk er fint... men jeg liker det egentlig ikke no særlig
Mine guttenavn favoritter er: Trym, Odin, Varg, Viljar, Gorm, Ravn

Barna vi har fra før heter Tord, Ulva og Munin

Kom med forslag... ikke for lange og tunge, men korte og staute norrøne guttenavn.
Vil heller ikke ha navn som er så populære at annahver unge i fx barnehagen har samma navnet, så langt det er mulg.
Skulle tro dette var min tråd :) skulle akkurat til å lage en lignende en.
Vi tror vi får gutt i følge tidlig ul, men ikke helt sikre. Ønsker et sterkt navn, som kanskje ikke er så innmari vanlig! Følger spent med :)
 
Skulle tro dette var min tråd :) skulle akkurat til å lage en lignende en.
Vi tror vi får gutt i følge tidlig ul, men ikke helt sikre. Ønsker et sterkt navn, som kanskje ikke er så innmari vanlig! Følger spent med :)
Har dere unger fra før? har de å norrøne navn? og isåfall hva heter de???
 
Har dere unger fra før? har de å norrøne navn? og isåfall hva heter de???
Nei ingen barn fra før, så spennende tid dette. Men vil ikke ha såkalte 'moderne' navn som alle i barnehagen har. Har lyst til å ha Johannes som mellomnavn, som blir en oppkalling av en som står meg veldig nær :)
 
Nei ingen barn fra før, så spennende tid dette. Men vil ikke ha såkalte 'moderne' navn som alle i barnehagen har. Har lyst til å ha Johannes som mellomnavn, som blir en oppkalling av en som står meg veldig nær :)
Johannes er et koselig navn, jobba i bhg i 10 år og en av yndlingsungene het nettopp det!
 
Emre og Imre var navn som kom opp på min liste da jeg spurte etter navneforslag :) ikke sikker på om de er norrøne da.
 
Har ett favoritt navn som jeg tror jeg før mannen med på- får se når den tiden kommer om det passer til han.. Om det er gutt i det hele tatt.. :p
 
Jeg synes Loke er veldig flott. Også er Viljar og Odin fine!
 
Fetterne mine heter storm og fenris :) fine navn til fine gutter :)
 
Jeg liker Viljar innmari godt... Det er både styrke og godhet i det navnet føler jeg. :)
 
Jeg liker Viljar innmari godt... Det er både styrke og godhet i det navnet føler jeg. :)
En av mine favoritter... men gubben er ikke enig.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -
 
En av mine favoritter... men gubben er ikke enig.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -
Han må jo bare overtales! ;)
 
Han må jo bare overtales! ;)
Hehe lettere sakt enn gjort. Om det blir krise får jeg bruke den lille fordelen jeg har rett etter fødsel... når far er rørt over møte med sitt nye avkom og syntes mor har gjort en god jobb... brukt det til min fordel med de to første, men da plukka jeg min favoritt fra listene m navn vi begge var enige om. BLÆ har da endel uker igjen å bearbeide hverandre på... hehe.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -
 
Back
Topp