Normalt med kvalme 3.trimester?

Mini20

Andre møte med forumet
Den sisten uken har jeg blitt uggen med kvalme, sure oppstøt, små svimmel og fort sliten i hode og kropp. Dette i tillegg til andre plager slik som bekken og rygg. Er det normalt å bli mer uggen igjen i 3.trimester? Noen flere som føler på dette?:meh:
 
Jeg har alltid blitt mer uggen i tredje trimester. Tror det er en kombo av sure oppstøt, tregere fordøyelse og dårligere plass :/
 
Jeg også, kvalm, svimmel og vondt i hodet. Merker det veldig godt når det har vært litt hektisk.
 
Samme. Ble også kvalm mot slutten, fikk skikkelig sure oppstøt også. Er ganske vanlig å bli kvalm mot slutten, dessverre
 
Var det sist, (kasta faktisk opp et par ganger i de siste ukene) og jeg kjenner det har kommet tilbake nå med vondter og kvalme og svimmelhet og dårligere energi igjen.
 
Jepp, samme her. Er oftere kvalm, har halsbrann, føler meg uggen og er mye mer sliten enn før. Merker at det er mindre plass!
 
Er litt mer uggen igjen jeg også. Mener jeg leste i en av appene (enten Babyverden eller Preglife) at det ikke var uvanlig at kvalmen kom litt tilbake igjen sånn rundt uke 30 (hvis jeg husker riktig).
 
Veldig vanlig dessverre. Mye kan faktisk komme av at alt blir skvist oppover som resulterer i at det kommer litt magesyre opp nederst i spiserøret. Det skal så innmari lite til før at det utløser kvalme. Du skriver du har en del sure oppstøt, så kan faktisk være det som gjør det. Man får flere forskjellige preparater reseptfri på apoteket som trygt kan brukes, bl.a novaluzid, gaviscon. Jeg har faktisk god nytte av Love Hearts og farris - har gastroøsofageal reflukssykdom og har prøvd alt, så jeg bruker daglig medisin mot det. Men husker jeg var ille plaget i forrige svangerskap, da hadde jeg ikke medisin.
 
Småkvalm her og men hjelper med litt matpauser.. går rundt med mandler og klementiner som jeg småspiser påxsmile9
 
Jeg har også merket at kvalmen har kommet litt tilbake, i alle fall på morgenen og når jeg er veldig sliten/trøtt. Har også begynt å få halsbrann. Hatt et par ganger de siste ukene hvor jeg har sittet op bussen om morgenen og holdt på å kaste opp. Og nå blir det nesten verre av å spise, I motsetning til før hvor det hjalp på kvalmen når jeg spiste.
 
Eg er veke 30+0 i dag, og her har kvalmen også kome tilbake, særleg mellom frokost og lunsj, og så sit den som ein «klump i halsen-følelse» store delar av dagen, og særleg når eg legg meg for kvelden. Går ut frå at det har med livmora som skapar press opp gjennom systemet å gjere. Kjedeleg, men heilt sikkert normalt. :)
 
Back
Topp