Normalt å date noen man er i slekt med?

Da blir hun eventuelt 4menning til sine egne barn. [8D] Og nei, jeg synes ikke det er ekkelt. Søskenbarn derimot, er litt ekkelt....

Vis følelsene er på plass så spiller det vel ikke no om det er en 4 menning +++... meeen så kommer det jo ofte ann på hvor man bor? bor man på en liten plass så er jo ofte de fleste familie linka sammen på et vis? eller så har jeg null snøring på hvem mine menninger er[8D]

ORIGINAL: manglende bilag

ORIGINAL: Tanntrollet09

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: **Lykkerus**

Er ikkje meining å rakke ned på nokon her altså..
Veit jo at det finnes søskenbarn som gifter seg liksom...

Det var lov før, men nå er det lov mot å gifte seg med noen som er nærmere enn firmenning.

Såvidt jeg vet er det fortsatt lov å gifte seg med søskenbarn.

I forlover papirene står det at du må bevitne at de som skal gifte seg ikke er søskenbarn eller tremenninger.

det er fordi det MÅ søkes om å få lov til å gifte seg nærmere....

Nei, det stemmer ikke. Ekteskapslovens paragraf 3 omhandler forbud mot ekteskap mellom nær slekt, og forbudet gjelder kun mellom søsken eller mellom slektninger i rett opp- eller nedstigende linje. Ekteskap mellom søskenbarn er ikke nevnt en gang, og dermed må det heller ikke søkes spesielt om.

Er det ikke noe med at alle er 5-menning eller noe sånt? Kanskje det var 7?
Men altså, 4menning. Kjenner ingen jeg... Eller kanskje det er sambo[:D]

Eg har vært sammen med 4menningen min nokon år...[8|]

Fant ikkje ut det før etter me vart ilag da men, whatever liksom!..[:D][8D]
Søskenbarn e ekkelt, men utover det så, tja..

ORIGINAL: Bare Kari

Da må det være svært liten familie for at det skal være ekkelt. Jeg aner ikke hvem 4. meningene mine er en gang. 

Trenger ikke være liten. Jeg har en SVÆR slekt og jeg vet hvem mine er., mange av dem i alle fall..

Samme her... Kjenner eller vet om en god del av de, og kunne nok ikke data dem, nei![8D] Derfor er jeg ganske trygg, iom at jeg skaffet meg en svensk mann [8D]

Søskenbarnet mitt er gift og har barn med sin 4menning.. Dvs at barna er 5menning med seg selv [;)]

I dagens samfunn burde det være mulig å finne noen annen en innenfor familien.

Blir veldig rart for meg, dessuten så er det ikke en fordel når man skal ha barn sånn rent genetisk med tanke på sykdommer.

ORIGINAL: IdaK

ORIGINAL: manglende bilag

Det var lov før, men nå er det lov mot å gifte seg med noen som er nærmere enn firmenning.

Såvidt jeg vet er det fortsatt lov å gifte seg med søskenbarn.

I forlover papirene står det at du må bevitne at de som skal gifte seg ikke er søskenbarn eller tremenninger.

det er fordi det MÅ søkes om å få lov til å gifte seg nærmere....

Nei, det stemmer ikke. Ekteskapslovens paragraf 3 omhandler forbud mot ekteskap mellom nær slekt, og forbudet gjelder kun mellom søsken eller mellom slektninger i rett opp- eller nedstigende linje. Ekteskap mellom søskenbarn er ikke nevnt en gang, og dermed må det heller ikke søkes spesielt om.

Søskenbarn kan søke om å gifte seg, jeg vet om noen som har gjort det, og som fikk lov..

Jeg er gift med 4-menningen min. Hadde ingen aner om det da vi begynte å date. Men det er for langt uti slekta til at noen reagerer på det.

Det der er BULLSHIT!!!

Hvorfor skal alle legge seg opp i hvem andre elsker? Om man elsker hverandre så har det null å si om man er søskenbarn, to menner, mann og kvinne, naboer, to jenter, mørk og hvit...

Det der er BULLSHIT!!!

Hvorfor skal alle legge seg opp i hvem andre elsker? Om man elsker hverandre så har det null å si om man er søskenbarn, to menner, mann og kvinne, naboer, to jenter, mørk og hvit...

jeg er 7-menning med min egen sønn....hihi

gubben er 6-menning med mamman min....

ORIGINAL: sjefsberta123456

hvis søskenbarn skal gifte seg så skal de søke kongen om tilatelse til det

DET tviler jeg på! Tror ikke kongen er i stand til å avgjøre sånt[:D]

Jeg har datet både min egen tremenning og mammas tremenning... så nei - synes ikke det er rart.

Visste riktignok ikke at det var slekta før etter vi var blitt kjent, men tror ikke jeg hadde trukket meg unna selv om jeg hadde visst det.

det er vell ikke akkuratt så "Normalt".... men er mange som gjør det. Kusiner/fettere å...[:-]

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: Hælledussan

Det der er BULLSHIT!!!

tja... det kan jo være litt uheldig for eventuelle barn om mor og far er i slekt da.
det er noe som heter innavl.

og man klarer vell fint å elske noen andre å... altså bare fordi man har fått for seg at man elsker noen så skal man på tross alt bare være med den?
Er ganske mange faktorer som spiller inn her, nær familie synes jeg er en av dem, også sånn som alder, osv..[;)]

jeg tviler på at min "the one" er 99år og ligger på gamle hjem og venter på sin siste dag, jeg kunne sikkert, klart å finne meg en annen mann...[:-] (sånn på spissen av det hele)

og om min "the one" plutselig viser seg å være bestevenninna mi sin mann, som "happends to be" min fetter, dem har 3 trillinger isammen på 6 mnd.. Så tror jeg at jeg klarer å skille dette ut og finne en annen...

You SE??

Foreldrene mine er tremenninger[:o][8D] Merker ikke noe til det akkurat.....[8|]

Jeg og sambo er 5meninger vi da.
Så ungene våre er både søsken og 6meininger, jupp, nå drar vi den langt her [8D]

Jeg må rette litt på meg selv, jeg vet hvem min 4. mening er. Og, skal vi sjå, min morfar var søskenbarn med hennes farmor. Det er jo så langt uti at man må stable både hjernen og tunga for å få det med seg.

Back
Topp