Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: manglende bilag
ORIGINAL: Tanntrollet09
ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: **Lykkerus**
Er ikkje meining å rakke ned på nokon her altså..
Veit jo at det finnes søskenbarn som gifter seg liksom...
Det var lov før, men nå er det lov mot å gifte seg med noen som er nærmere enn firmenning.
Såvidt jeg vet er det fortsatt lov å gifte seg med søskenbarn.
I forlover papirene står det at du må bevitne at de som skal gifte seg ikke er søskenbarn eller tremenninger.
det er fordi det MÅ søkes om å få lov til å gifte seg nærmere....
ORIGINAL: Bare Kari
Da må det være svært liten familie for at det skal være ekkelt. Jeg aner ikke hvem 4. meningene mine er en gang.
Trenger ikke være liten. Jeg har en SVÆR slekt og jeg vet hvem mine er., mange av dem i alle fall..
ORIGINAL: IdaK
ORIGINAL: manglende bilag
Det var lov før, men nå er det lov mot å gifte seg med noen som er nærmere enn firmenning.
Såvidt jeg vet er det fortsatt lov å gifte seg med søskenbarn.
I forlover papirene står det at du må bevitne at de som skal gifte seg ikke er søskenbarn eller tremenninger.
det er fordi det MÅ søkes om å få lov til å gifte seg nærmere....
Nei, det stemmer ikke. Ekteskapslovens paragraf 3 omhandler forbud mot ekteskap mellom nær slekt, og forbudet gjelder kun mellom søsken eller mellom slektninger i rett opp- eller nedstigende linje. Ekteskap mellom søskenbarn er ikke nevnt en gang, og dermed må det heller ikke søkes spesielt om.
ORIGINAL: sjefsberta123456
hvis søskenbarn skal gifte seg så skal de søke kongen om tilatelse til det
ORIGINAL: Tøsa
ORIGINAL: Hælledussan
Det der er BULLSHIT!!!
Hvorfor skal alle legge seg opp i hvem andre elsker? Om man elsker hverandre så har det null å si om man er søskenbarn, to menner, mann og kvinne, naboer, to jenter, mørk og hvit...
tja... det kan jo være litt uheldig for eventuelle barn om mor og far er i slekt da.
det er noe som heter innavl.