"Normal" middagsmat

Helst :joyful:

Men den posen fra rema 1000 med en pose en pose med potetstappe oppi (gjør den tykkere) og no pølser eller no oppi er også enkelt og veldig godt :)

Men når jeg lager fra bunn er det poteter, gulrøtter, kålrot, selerirot, stangseleri, persillerot og løk, og høyrygg eller bog av okse :)

Helst :joyful:

Men den posen fra rema 1000 med en pose en pose med potetstappe oppi (gjør den tykkere) og no pølser eller no oppi er også enkelt og veldig godt :)

Men når jeg lager fra bunn er det poteter, gulrøtter, kålrot, selerirot, stangseleri, persillerot og løk, og høyrygg eller bog av okse :)

Trenger oppskrift/how to takk! :D

Svinekotelett med kokte grønnsaker og kokt potet og brun saus
Karbonadekake på brød med stekt løk
Karbonadekake med potetmos og kokt brokkoli
Spaghetti i kjøttsaus med hvitløksbrød
Spaghetti og kjøttsaus i form med ost på toppen inni ovnen
Pølsegrateng
Pytt i panne
Seibiff med løk
Laks i folie med grønnsaker og creme fraiche og ris til
Tikka Masala med kylling og paprika og sukkererter og naanbrød og ris
Panert torsk med kokte gulrøtter og kokt potet med smør på
Wok med raspeballer, skinke på boks og en grønnsaksblanding

Trenger oppskrift/how to takk! :D

Den er god ;)

Kutt alle grønnsakene, rotgrønnsakene kokes for seg med litt buljong, kutt opp kjøttet og stek det med løken og så tar du 1 ss med mel oppi en kopp med vann og visper ut klumper og har over kjøttet, så blir det tykt :)

La dette stå å putre i en times tid og blander der, salt og pepper hører med :)

Dele opp blomkål og skylle av i iskaldt vann.
Legg i kjele og ha fløte 2/3 opp og litt stekt løk.
La småkoke til mørt og smak til med salt og pepper.
Hel over i en ildfast form, ha ost oppå, og inn i ovnen på 200 grader til det bobler ordentlig langs kanten og osten begynner å bli gylden 15-20 minutter
Jeg bruker å ha stekt bacon oppi også. Mmmmmm

Hva slags grønnsaker og hva slags kjøtt bruker du?

I oppskriften skulle det være brokkoli, hodekål og løk med pølse i, men det hadde ikke jeg, pluss at jeg ammer, så jeg improviserte. :P

Brokkoli, blomkål, paprika i halve ringer og gulrøtter i korte, tynne staver. Brukte ytrefilet av svin (krydret med pepper og paprikakrydder) fordi jeg hadde en halv en jeg måtte få brukt, men tror en kan bruke hva som helst.

Helt ærlig så ble den litt tam, så du kan jo være litt kreativ og krydre det med andre ting. ;)

I dag ble det spaghetti. Ellers bruker vi kylling i mange varianter, gryteretter, koteletter, middagspølser osv :)

Denne tråden ble veldig fin, dere! Takk til alle som har delt. Håper flere vil dele :D

Sodd
Spaghetti med kjøttsaus
Laksegryte med pasta
Stekt sei med hvit saus, poteter og råkost
Kjøttkaker i brun saus med poteter, grønnsaker og makaronistuing
Shepardspie
Biff stroganoff
:)

I dag spiste jeg ertesuppe, mens dem andre spiste koteletter, fløtepoteter og brokkoli.
Karbonader på brødskive med speilegg til travle dager.

Sodd
Spaghetti med kjøttsaus
Laksegryte med pasta
Stekt sei med hvit saus, poteter og råkost
Kjøttkaker i brun saus med poteter, grønnsaker og makaronistuing
Shepardspie
Biff stroganoff
:)

Prøvde meg på shepherds pie en gang. D ble særdeles mislykka. Har du oppskrift?

Sodd er festmat :D *sikle*

Prøvde meg på shepherds pie en gang. D ble særdeles mislykka. Har du oppskrift?

Sodd er festmat :D *sikle*
Hvordan ble det mislykka? Hehe! :p vet ikke om jeg lager ordentlig shepherds pie da. Steker som oftest kjøttdeig sammen med det jeg har liggende av grønnsaker, har det i en ildfast form, lager potetmos og har over og så ost på toppen. Nå sist ble det kjøttdeig, hvitløk, paprika, mais, brokkoli, 1boks hakkede tomater, litt tomatpurre og litt creme fresh. Og så potetmos og ost. Har også bare stekt kjøttdeig, varma en pose frossne grønnsaker og laga potetmos fra pose. Da blir det veldig lettvindt.

Hvordan ble det mislykka? Hehe! :p vet ikke om jeg lager ordentlig shepherds pie da. Steker som oftest kjøttdeig sammen med det jeg har liggende av grønnsaker, har det i en ildfast form, lager potetmos og har over og så ost på toppen. Nå sist ble det kjøttdeig, hvitløk, paprika, mais, brokkoli, 1boks hakkede tomater, litt tomatpurre og litt creme fresh. Og så potetmos og ost. Har også bare stekt kjøttdeig, varma en pose frossne grønnsaker og laga potetmos fra pose. Da blir det veldig lettvindt.

Tusen takk!! :D

I går hadde vi hjemmelaget hjortegryte, i dag skal vi ha ovnsbakt laks med tilbehør:)

Back
Topp