Nok et navnedilemma

Lykke-Li

Forelsket i forumet
Hva synes dere om jentenavnet Mali?

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er litt vel mye "glamourmodell" eller om det er fint?

Jeg liker det navnet veldig godt, kunne fint brukt det selv =)

Helt greit navn, men føler at det er en hjemmesnekret variant av Malin! Der mangler liksom en n på slutten

Helt greit navn, men føler at det er en hjemmesnekret variant av Malin! Der mangler liksom en n på slutten

chinchillaen skrev:

Ja, det er jo dét som er litt dumt. Tenker når hun blir større. hvis hun alltid må presentere seg to ganger.
Jeg hørte navnet første gang for et par år siden, da en av deltakerne i 71 grader nord het det. Siden har et liksom blitt værende i underbevisstheten.

synes ikke det virker hjemmesnekret, synes det er mye finere enn malin :) Mali var en av favorittene da jeg var gravid med nummer 1 :) da håpte jeg på tvillingjenter som skulle hete Mali & Tula :)

Det er helt nydelig! Hvis jeg får jente neste gang er det en av favorittene. Glamourmodell?! Hvorfor det?

*Hera* skrev:
Det er helt nydelig! Hvis jeg får jente neste gang er det en av favorittene. Glamourmodell?! Hvorfor det?

Haha, ble plutselig litt redd for at det var litt som å hete Candi eller no.. 

Mali er jo et gammelt navn! Ikke noe særlig glamourmodell over det, spør du meg:)

Mali er jo et gammelt navn! Ikke noe særlig glamourmodell over det, spør du meg:)

Glamour???!
Nei, nei, nei!!! Uff, NEI!!!!
Nå begynner jeg nesten å gråte.

Fine, fine navnet <3

For meg er Mali et svært gammelt og vakkert navn. Litt bonderomantisk. Jeg vet bare av flotte, sterke kvinner som het det.

Dersom babyen i magen er en jente, er Mali ett av alternativene vi har. 
(Forresten til dere som mener Mali er hjemmesnekret variant av Malin, så stemmer ikke det. I Norge kom ikke Malin før på 40-tallet, såvidt. Mens Mali er fra hvert fall tidlig 1800-tall.)

Og, for meg, så uttales det som Mari, bare med l i stedet for r. Ikke som i landet Mali. Irriterer meg når folk sier "feil". Bl. a på paradise og 71 grader nord.

Huff.. Glamourmodell

Lykke-Li skrev:

*Hera* skrev:

Haha, ble plutselig litt redd for at det var litt som å hete Candi eller no.. 

Hehe! Tror ikke det er i den kategorien altså. :)

For meg er det som det mangler en N i Malin.

Liker ikke navn som ungene må forklare selv hele tiden. Likt med Lisa-Ameli'e f.eks. Om de altid må forklare det er bindestrek, strek over e'en, i'en, med eller uten h+++

Gollemor skrev:
Glamour???!

Fine, fine navnet <3

For meg er Mali et svært gammelt og vakkert navn. Litt bonderomantisk. Jeg vet bare av flotte, sterke kvinner som het det.

(Forresten til dere som mener Mali er hjemmesnekret variant av Malin, så stemmer ikke det. I Norge kom ikke Malin før på 40-tallet, såvidt. Mens Mali er fra hvert fall tidlig 1800-tall.)

Og, for meg, så uttales det som Mari, bare med l i stedet for r. Ikke som i landet Mali. Irriterer meg når folk sier "feil". Bl. a på paradise og 71 grader nord.

Huff.. Glamourmodell

Huffda, ikke meningen å gjøre deg så opprørt.. 
(Tenker i mitt stille sinn at det kaaanskje kan være gravidhormoner involvert her, men tør ikke å si det høyt..)

Jeg synes det er et vakkert navn, det er jo derfor jeg spør.. ;-)

Lykke-Li skrev:

Gollemor skrev:
Glamour???!

Fine, fine navnet <3

Huff.. Glamourmodell

Huffda, ikke meningen å gjøre deg så opprørt.. 
(Tenker i mitt stille sinn at det kaaanskje kan være gravidhormoner involvert her, men tør ikke å si det høyt..)

Jeg synes det er et vakkert navn, det er jo derfor jeg spør.. ;-)

Jeg er smekkfull av hormoner! 
Synes du skal gå for det navnet, jeg :) Det er så fiiiint <3

Fru H skrev:
Jeg liker det navnet veldig godt, kunne fint brukt det selv =)

Mali ligner da overhodet ikke på Malin! Det ligner på Mari. Mari med L.. Jeg vil heller si at Mari er Mali med R :P Gollemor sier tidlig 1800-tall, men jeg tror nok det går enda lenger tilbake:) Jeg syns det er kjempefint:) slår Malin eller Mari ned i støvlene.

Gollemor skrev:
Glamour???!

Fine, fine navnet <3

Huff.. Glamourmodell

Jeg ville sagt det som Maaaaaali.

Kanskje jeg har det etter ei tuppehøne fra Idol for mange år siden

"dokk veit itj ka fænsen vil ha" tror hun hette Mali...

Back
Topp