Nok et navnedilemma

©Smartass skrev:
Mali ligner da overhodet ikke på Malin! Det ligner på Mari. Mari med L.. Jeg vil heller si at Mari er Mali med R :P Gollemor sier tidlig 1800-tall, men jeg tror nok det går enda lenger tilbake:) Jeg syns det er kjempefint:) slår Malin eller Mari ned i støvlene.

Helt enig. Men I'm confused.. Mari med L? Mener du at du ville uttalt det Ma-li i stedet for Mal-i? Altså som "maling" uten ng'en?

Tenker med en gang Afrika når jeg hører det. Ante ikke at det var et navn en gang. Har aldri noen sinne møtt eller hørt om noen som heter det :) Men når man blir vant til å høre det, er det sikkert pent :)

Gollemor skrev:
Glamour???!
Nei, nei, nei!!! Uff, NEI!!!!
Nå begynner jeg nesten å gråte.

Fine, fine navnet <3

For meg er Mali et svært gammelt og vakkert navn. Litt bonderomantisk. Jeg vet bare av flotte, sterke kvinner som het det.

Dersom babyen i magen er en jente, er Mali ett av alternativene vi har. 
(Forresten til dere som mener Mali er hjemmesnekret variant av Malin, så stemmer ikke det. I Norge kom ikke Malin før på 40-tallet, såvidt. Mens Mali er fra hvert fall tidlig 1800-tall.)

Og, for meg, så uttales det som Mari, bare med l i stedet for r. Ikke som i landet Mali. Irriterer meg når folk sier "feil". Bl. a på paradise og 71 grader nord.

Huff.. Glamourmodell

Mari som i Maaaaari eller Mariiiiii? For jeg kjenner jenter med begge de variantene av Mari. Når det gjelder navnet Mali, så ville jeg umiddelbart uttalt det som Maaali, men aldri hørt noen som heter det før, så vet ikke hva som er mest "riktig".

Nydeliii

Jeg syns Mali er helt greit, når det uttales som landet Mali!
Er ei herfra som heter det og hun uttaler det sånn.

Har aldri hørt Mali som i Mari med "L". Det høres jo bare skikkelig fælt ut

Høres ut som man har talefeil og prøver å si Mari. 

Lykke-Li skrev:

©Smartass skrev:
Mali ligner da overhodet ikke på Malin! Det ligner på Mari. Mari med L.. Jeg vil heller si at Mari er Mali med R :P Gollemor sier tidlig 1800-tall, men jeg tror nok det går enda lenger tilbake:) Jeg syns det er kjempefint:) slår Malin eller Mari ned i støvlene.

Helt enig. Men I'm confused.. Mari med L? Mener du at du ville uttalt det Ma-li i stedet for Mal-i? Altså som "maling" uten ng'en?

Japp :)

©Smartass skrev:

Lykke-Li skrev:

©Smartass skrev:

Bortsett fra at jeg sier maling med tjukk L :P Og det er ingen tjukk L i Mali.
Navnet: mAAA-li. Altså opp på a-en, som i Mari. Eller Kari, siden noen mente Mari uttales Marì, med trykk på i-en..
Landet: MA-li. Trykk på MA. Som i Bali :)

Gollemor skrev:

©Smartass skrev:

Lykke-Li skrev:

©Smartass skrev:

Bortsett fra at jeg sier maling med tjukk L :P Og det er ingen tjukk L i Mali.
Navnet: mAAA-li. Altså opp på a-en, som i Mari. Eller Kari, siden noen mente Mari uttales Marì, med trykk på i-en..
Landet: MA-li. Trykk på MA.

Haha, jeg tenkte på det, men noen er sikkert så fin på det at de ikke bruker tjukke L-er :P

Nydelig navn, og jeg uttalte det automatisk som landet, ikke som en annen versjon av Mari.

Nei det er ikke hjemmesnekra, og nei, det er ikke glamourmodellish.

Synes det er fint jeg!

Er mer Malin uten L, ikke Mari med L i mine øyne da, men jeg synes det er kjempesøtt!

Back
Topp