Noen våkne? :)

ActionPaction: Hehehe, tror nok det er en grunn til at vi gravide er lei og vil ha kroppen får oss selv i slutten! [;)]
Skal bli godt å kan passe de gamle klærne.. og at man ikke føler seg som en flodhest [:D]

Svartengel: Gjør akkorat det samme :)
Bare at jeg ikke bruker jordnøttolje, aldri hørt om før faktisk, føler meg litt dum nå [&:]

Ja, det skal bli så deilig - å kunne velge fritt fra hele garderoben! [:D] [:D] [:D]

Når det gjelder smøring: selv om jeg ikke har strekkmerker så klør det masse. Og jeg har funnet ut at speol faktisk hjelper kjempebra. Ikke veldig sexy det heller, men det koster nesten ingenting og er fet nok til at det hjelper på rød og irritert gravidmage

Mahni: Dei selger den på apoteket [:)][:)] Litt feit olje, som eg smøre i underlivet og tøye litt samtidig [:)] Håpe eg unngår å revne for mykje då [:)][:)]

Bare håper at di ekstra kiloene man har fått under svangerskapet ikke blir noe problem, og at de forsvinner fort! Har lyst å ta på meg klær der man føler seg litt "penere" enn det man gjør nå [:D]

Pris spiller ingen rolle så lenge det hjelper mot kløe [:)]
Verste som fins er jo vis man skal sitte å klø seg ihjel pga strekkmerkene [:'(]

Svartengel: Kanskje jeg må ta meg en tur på apoteket i morgen da! [:D]
Bra vis man kan prøve å gjøre noe som kanskje blir å hjelpe mot at man ikke revner så mye [:)]

Eg klør nok utenom... Grue meg til svaret på blodprøven hos legen, skal ta den på fredag [:-][:-] Håpe ikkje eg har fått svangerskapskløen bare [&:][&:]

ORIGINAL: Mahni

Svartengel: tror du det er noe galt med leveren din ? :/

Svangerskapskløe rammer et lite mindretall av de gravide. Det kan være veldig plagsomt og skape søvnproblemer, og kan i noen tilfeller være skadelig for fosteret.

Svangerskapskløe opptrer vanligvis i tredje trimester, og oftest hos førstegangsfødende. Kløen vil hovedsaklig være helt ufarlig, men i noen tilfeller blir kvinnens lever påvirket så kraftig (intrahepatisk kolestase) at det kan utgjøre en fare for henne og barnet.

[:-][:-][:-]

Oi.. ble helt tom får ord her nå ..

skjønner godt at du gruer deg til svaret på blodprøven da :/

Mahni: Eg tenkte ikkje over kløen min heller, før JM såg i dag, at eg sat å klødde som besatt på armene.. Og då likte hun dårleg at eg fortalte at eg også klødde inni hendene, det er ikkje eit godt tegn... 

Er bra at hun la merke til det da .. Og at du blir sjekket, sånn at de kanskje kan gjøre noe med det vis det trengs [:)]

Jeg var plaget tidligere med kløe.. og fikk utslett på armene.. var helt forferdelig.. fikk ikke sove heller fordi det generelt klødde overalt på meg. Men gikk over.. hehe.. årsaken min var at huden rett og slett var tørr overalt på kroppen pga jeg hadde ligget så mye i badekarret.. Så må smøre fet krem hver dag.. Så har jeg ikke det problemet lenger [:D]

Men krysser fingrene mine får deg og håper at det ikke er noe galt med blodprøvene dine [:)]

Hei hei.. Våknet i 1 tida.. etter bare å sove 1 time., heilt utkvilt..

kjenne litt smerte i magen.. lure på ka d e egentli!! oxo e mini aktiv!!! + eh slit me halsbrann..

andre som ha plaga i natta?!:P

Monamoih: Er fælt å være gravid og ikke vet hele tiden hva det er når man har vondt i magen. Så skjønner hva du mener! Har selv hatt modningsrier siden lørdag, mektig lei!
Så vurderer å ringe inn til føden om et par timer og høre om man omså kan komme til en sjekk, bare får å se om alt er i orden [:)]

Kanskje du skal ta en telefon til føden å spørre vis du lurer veldig mye ? [:)]

Mahni: Man ser lite på huden min i grunn, ingen utslett osv. Litt rødt hvis eg klør for myke såklart... Eg håper virkeleg at eg ikkje har det, for blir ekstra kontroller og styr då. Må jo passe på tulla i magen, er henne det kan gå ut over desverre.. Eg merker bare kløen eg... 

Mona: Joda halsbrann her også.. Og så kløe då [&:][&:]

Eg sitje å ser på reiser på restplass.no... Hadde vore kjekt med ei reise etter at tulla er kommet ut, til København eller noko. Men det blir vel med drømmen, da mannen jobber mykje [:-][:-]

Back
Topp