Noen synspunkter(litt lang)

sstine

Elsker forumet
hei.
jeg må bare få det ut av systemet[:D]
jeg er en jente på 21 år,blir 22, mnd etter fødsel.
er utdannet advokatsekretær,men har nå fått jobbi butikk. 50%fast,med mulighet for 80%.
jeg begynner i den nye jobben i august,da er jeg 3mnd på vei,er det prøvetid er jo den som oftest også på 3 mnd. det vil si at jeg når den er ferdig, er 6mnd på vei.
jeg vil jo si ifra at jeg er gravid, men er redd for å miste jobben. alt fast er jo bra å ha, og ikke minst komme tilbake til.
så hva mener dere?
skal jeg si ifra med engang, og heller bare jobbe de 3 første mnd, eller skal jeg ikke si noe før en eventuell prøvetid er over? eller de spør meg?
det blir ikke populært å si det ihvertfall, uff gruer meg som pesten...
på forhånd takk for deres synspunkter,trenger det noen ganger.

stine[:)]

Jeg tror ik jeg hadde sagt det jeg, for det heter seg jo at di ikke skal gå etter graviditet eller ikke når denn ansetter folk.. Dessuten moren min oppdaga jo ikke at hu var gravid før i 4 mnd...

så du mener jeg skal vente til en eventuell prøvetid er over?
da har jeg jo jobb å komme tilbake til,siden det er fast.
takk for synspunktet

Jeg tror jeg hadde gjort det.. Så får di si hva di vil. Trur ikke di kan si deg opp pga graviditet.. Føler du står sterkest. Ja, jeg hadde gjort d =)

De har ikke lov å si deg opp på grunn av graviditeten, så det er bare å jobbe så lnge du klarer det.

Hei!

Jeg støtter de andre her. Ville ventet med å sagt det, dersom det ikke er veldig åpenbart fordi du er veldig kvalm eller noe sånt. Du tjener jo også opp rett til fødselspenger, og det må jo være en fordel?

takk for deres synspunkter.
jeg har fått vite nå at de kan heller ikke si meg opp i prøvetiden pga graviditet. så det var godt. ble glad nå. så tror jeg venter til de spør, vel kan jo hende jeg sprekker da hehe...
jeg skal i hvertfall jobeb så lenge det er mulig
takk igjen jenter
klem stine[:D]

Ville ventet litt,jeg. Så lenge det er en fast jobb du har tenkt til å komme tilbake til kan de ikke si deg opp pga graviditet. Jeg ga beskjed sist jeg var gravid og det endte med at de trakk stillingen - rett etter hadde jeg en spontanabort og satt igjen med ingenting.Det var trist! Jeg er litt i samme situasjon nå-har søkt jobb som prosjektleder 50%. I og med at det er for et år er jeg skikkelig i tvil siden jeg bare kommer til å være der halve tiden. Hadde det vært en fast stilling over lengre tid hadde jeg ikke sagt noe,men med denne jobben kommer jeg nok til å si i fra om jeg får tilbudet.

takk for svar 68shelby. jeg tror jeg venter med å si det ja. tar det heller når jeg må i henhold til permisjon og sånn [:)]
er ikke lett når man driver med jobb søking ved siden av... men det skal vel ikke være lett heller[;)]
uansett masse lykke til
og jeg har lært at det ordner seg for snille jenter

Back
Topp