Noen strikke eller hekle jenter her?

Likner veldig på mini-skappelgenser, men det er ikke det hehe ;)

 
Jeg kjøpte meg en heklebok med oppskrifter til babyer :) Litt for å få tiden til å gå også. Hekler nå en omslagstopp i nøytral grønnfarge :)
 
Kjempefin!!
 
Jeg tror jeg skal hekle en matchende ullgenser til guttungens ullbukse, før jeg begynner med noe babyplagg!
 
Kjempefin genser! Har du droppet splitten for å gjøre den mindre feminin? 

Jeg har 4-5 prosjekter på gang akkurat nå. Min største svakhet når det gjelder strikking er at jeg blir så utålmodig, så har en tendens til å la de tidkrevende prosjektene bli liggende... Mye mer motiverende å lage en genser på 3 dager!
 
Hvordan går det med strikkeprosjektene? Her går det virkelig sakte. Har rett og slett ikke overskudd til strikking på kvelden lengre. Gleder meg til trøttheten slipper taket og jeg kan ta fatt på pinnene igjen :)
 


Rollo skrev:
Kjempefin genser! Har du droppet splitten for å gjøre den mindre feminin? 

Jeg har 4-5 prosjekter på gang akkurat nå. Min største svakhet når det gjelder strikking er at jeg blir så utålmodig, så har en tendens til å la de tidkrevende prosjektene bli liggende... Mye mer motiverende å lage en genser på 3 dager!


Jeg har droppet splitten rett og slett fordi jeg ikke har strikket etter mønster, kun etter målebåndet, derfor aaaaaante jeg ikke hvordan jeg skulle få splitt hehe ;)
Hadde litt planer om å felle av litt til buet hals.. Men... Shit au ;)
 
Noen som har begynt med noe til mageboerne? :)

Jeg blir 11 uker på søndag. Tror jeg kommer til å begynne på noe i løpet av neste uke, om formen blir litt bedre! Nå er det bare kvalme og oppkast! :( men det må vel snu snart! :)
Tror jeg blir å hekle en omslagsjakke eller noe! :)
 
Jeg synes den ble kjempebra :) Har selv strikket en mini-Skappel til min niese på 2 år, men til gutta mine var jeg usikker på om den ville bli for jentete. Tror det er splitten som gjør det ;)

Hvilket garn brukte du? Det ser så flott ut!
 


Rollo skrev:
Jeg synes den ble kjempebra :) Har selv strikket en mini-Skappel til min niese på 2 år, men til gutta mine var jeg usikker på om den ville bli for jentete. Tror det er splitten som gjør det ;)

Hvilket garn brukte du? Det ser så flott ut!


Har dessverre klart å kaste det som var rundt garnet, fikk det av mamma så er ikke sikker heller, men tror det var noe alpakka garn ;) 
 
Hvordan går det med strikke- og heklejentene? Noen som har babystikk ferdig alt eller? Jeg har ikke begynt. Straks ferdig med monsterbukse til datteren til en jeg kjenner. Så er det bare å fortsette med prinseteppet jeg strikker til nevøen min. Går veldig i rykk og napp med det teppet altså... Blir så drittlei av taggene rundt teppet at jeg spyr. Hehe... Men jeg har lovet min søster å lage det til sønnen hennes, så jeg må jo nesten bare gjøre det. Lurte på å lage et til din vesle frøken også, men det er utelukket.

De to nye får heller ikke sånt teppe. Blir Lun Bris sommerteppe fra Pickles til de tror jeg ;) og mamma har gått med på å strikke hentesett.
 
på ravelry er jeg tonjecam :) fant ut at jeg var gravid i dag, og har uhorvelig mye strikketøy fra forrige, så venter litt med å strikke til den nye.
 
Det går trått med strikkingen/heklingen, har ikke hatt overskudd eller tiltakslyst i det hele tatt. Jeg er litt stuck i et par strømper til meg selv, og tror jeg rett og slett må avslutte hele prosjektet og finne noe annet å strikke. Babytøy er jo mye morsommere! :)
 
på ravelry er jeg tonjecam :) fant ut at jeg var gravid i dag, og har uhorvelig mye strikketøy fra forrige, så venter litt med å strikke til den nye.
 
Hmm... Forsvant hele innlegget mitt? Det var jo ikke meningen.... Monsterbuksen jeg lager til datteren til en bekjent er straks ferdig. Sal bare sy på øyne og tenner :) er det noen som kan gi meg motivasjon til å fortsette på prinseteppnt jeg holder på med? Blir så lei av taggene rundt og synes det tar altfor lang tid. Blir ikke noe sånt teppe igjen på laaang tid!
 
Jeg strikker, hekler, broderer og quilter:) Nå er det julegave til tantebarne mitt som er på pinnene, mariusgenser str 4 år. Mariusgenser til lillegutt i magen, str 2 år. Hals til storesøster:):) Har også noen quilteprosjekter på gang:) juleduker og adventsduker:) Håndarbeid er gøy!:):)
 
Holder på med en genser til hun mellomste,men nå har eg ikkje strikket på leeeenge.. Så får nokk ta den fram igjen,for å bli ferdig så eg kan prøve meg på noe baby klær :)
 
JA eg strikke :D holder på med et babyteppe te ei veninne som ska ha i januar :)
og så har eg såvidt begynt å brodere på et sengeteppe til lille spiren min :)
 
Holder på med en genser til hun mellomste,men nå har eg ikkje strikket på leeeenge.. Så får nokk ta den fram igjen,for å bli ferdig så eg kan prøve meg på noe baby klær :)

lenge siden jeg også har strikket noe. Hretrett og slett ikke hardt overskudd til det. I går var første dag på mange mnd at jeg har orket å strikke. :)

er det bare jeg som sliter med at innleggene i denne tråden blander seg? De siste innleggene kommer jo midt innimellom en haug med de gamle...
 
Så flinke dere er ! :)
 Eneste jeg kan strikke er pannebånd. =P Må få lært meg å strikke andre ting også ;)
 
Jeg er ikke noe strikke/hekle jente.. heller mot brodering (helst etter egne mønstre).. men idag har jeg kjøpt meg strikke pinner og garn, så nå skal jeg strikke meg pannebånd :)
 
Jeg både strikker og hekler, men skal nok drøye det litt før jeg begynner på noen babyting. Akkurat nå strikker jeg en kjole som skal bli julegave, og et par knestrømper til meg selv. 4-åringen har ytret ønske om en blånisselue, så jeg må vel prøve meg på det også før jeg starter på babytøy.
 
er det bare jeg som sliter med at innleggene i denne tråden blander seg? De siste innleggene kommer jo midt innimellom en haug med de gamle...


Jeg får også opp innleggene helt hulter til bulter, veldig rotete.
 


Løvesnuppa skrev:
Jeg både strikker og hekler, men skal nok drøye det litt før jeg begynner på noen babyting. Akkurat nå strikker jeg en kjole som skal bli julegave, og et par knestrømper til meg selv. 4-åringen har ytret ønske om en blånisselue, så jeg må vel prøve meg på det også før jeg starter på babytøy.



har du bilde av kjolen du strikker evt link til oppskriften? skulle gjerne fått tips om en fint pike kjole da det står på ønskelisten til min niese.
 
Da har jeg også bestemt meg for å prøve strikking!
Fant en oppskrift på babyteppe, men finner ikke pinner i riktig størrelse.
Må fortsette jakten til mandag, men hadde jo håpet å kunne begynne nå i helgen.
 
Her er det helt umulig å lese hva som står :confused:
Skyldes det at eg kun er innom her via mobben??
Jeg hekler, men blir hovedsaklig tepper, sokker og luer. Om noen er flink å hekle babybukser og kan forklare meg hvordan man hekler kilen, så blir jeg veldig glad ;)
 
Hekler og strikker :)
Nå holder jeg på med skappelgenser til en liten frøken på 4 mnd!
Venter litt med å begynne med babystrikk, så blir nok noen sokker og litt små nips til storesøster først :)
 
Sandnesgarrn hadde jo helt nydleige oppskrifter!,, takk for tipset! likte også godt den stripete kjolen!
 


Løvesnuppa skrev:
Det er denne kjolen (bare uten den sneglepynten):

Modell 22

http://www.sandnesgarn.no/hefter/barn/1001-sisu-barn-9041001

Den er veldig enkel å strikke, lagde den til supersnuppa mi da hun var mindre, og det går kjapt å strikke den. I samme hefte er det forresten MYE fint, har også laget:

Modell 1    Modell 3   Modell 4  

Jeg har også strikket den kåpen, den var lett og morsom å lage! Men jeg laget den i knallrødt, og så sydde jeg på bunads-lignende knapper foran, samt to stykker i korsryggen der den folden er. Veldig fornøyd, og har fått masse skryt for den! :)

 
Så mye flott det var i det heftet! Og i det nye Lanett-heftet også! Tror jeg har funnet hentesett til den nye spiren der :) får se om jeg kanskje får mamma til å strikke det for meg. Hn laget til vesla og til min søster sin gutt. ;)
 
Jeg både strikker å hekler :D synes det er kjempe gøy :D
Er snart ferdig med en marius-kjørepose (mangler en arm og montering) til babyen til venninden min- julegave :)
Strikker også et babyteppe :)
Driver å hekler en duk også, men det har jeg lagt litt bort, skal bli ferdig til sommeren :)

Nå gleder jeg meg til å strikke til spiren <3
 
Så mange spennende prosekter dere har :-D
Dere må gjerne ta en tur innom Hobbyforumet vårt for å vise frem det dere lager, dele inspirasjon med andre som strikker også, kanskje fra andre termingrupper også.

Jeg kikker gjerne innom her og ser på mer dere holder på med etterhvert. Stå på jenter :D
 
Var ferdig med marius genser nr 2 på lørdag. Passet bra! Nå er jeg i gang med omslagsjakke til babyen. Oppskrift på "gratis oppskrifter" hos Nøstebarn:)
 
Back
Topp