Noen strikke eller hekle jenter her?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Som har lyst å dele sine baby prosjekter med oss andre?

Er selv i gang med en Drops kjørepose, et teppe og et sjal til den vordene mamman! Har også to gensere liggende til gutta, en cape til pike, som jeg bare må feste trådene på... Man må ha noen prosjekter på gang ja!

 
Jeg!:) Har alltid minst to-tre prosjekter på  pinnene, + 5-6 på vent.

Nå holder jeg på med 3 halser i julegave til tre små gutter, lue til mannen, lue til pappa til jul, babyteppe i  blått som jeg stoppet på da det uventa kom ut ei jente, babystrømper til dattera mi, og babystrømper i barselgave.

På vent ligger: vest til bestevennina mi sin gutt som kommer i mars, lue til meg selv, heldress 0-3 mnd til knøttet, heldress 12-18 mnd, jakke til jenta mi, og mor signe teppe til knøttet. ++++ :p

Strikking er gøy!
 
Skjønte det med det nicket!

Morro!!
 
Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til det men dessverre ;-) heldigvis en veldig strikkeglad mamma å svigermor som kommer til å strikke masse fint til lille spira :-)
 
jeg har også alltid flere  prosjekter på pinnene. Spennende å høre hva dere strikker!
 
Hva har du i gjerde nå da?
 
Stikker litt småtteri=) Har myye å lære! Men koslig å ta med strikketøy på jobb, eller sitte hjemme i høst/vinterværet med stearinlys og tv og strikke:)
 
hekler masse jeg. Holdere på med luer og ullbukser til kommende storebror nå. 
Etter det tror jeg det blir noe i litt mindre størrelser, som luer, sokke, ulldress, kjørepose osv. :) 

Har et håp/mål/ønske om å lære meg å strikke i løpet av svangerskapet også! DET hadde vært kjekt! :) 
 
Klart du kan lære deg å strikke. Du kan spørre om hjelp på forumet, youtube og garnstudio har også mange små filmsnutter som forklarer.

Jeg har på pinnene nå:
- trekantsjal til meg selv
- sokker med fletter til en venninne av meg

Har plan om å strikke:
- hvit ribbebukse i babyull til jenta mi i str 5år (har kjøpt inn garn)
- kjole til jenta mi i rosa/sølvglitter garn (har garn)

Har strikket flere babyplagg allerede, har vært prøver en stund.. så jeg venter litt med strikking til en ny baby før jeg vet at alt er i orden.
 
Jeg har ikke vært sikker på om jeg var gravid før i dag, så jeg har prøvd å strikke andre ting enn babyting før nå. Men det blir jo litt likevel, vanskelig å la være :) Jeg har også mange prosjekt samtidig, akkurat nå holder jeg på med:
- lue til samboer som ser ut som en fisk, og sokker som ser ut som en fisk
- babyteppe (som viste seg å være vanskelig å få til pent, kunne trengt litt råd)
-lille kanin sokker, julegaver
jeg er også glad i å sy, holder på med flere duker (julegaver) og en julekalender

Det er mange ting jeg har planer om å strikke, men må prøve å bli ferdig med noe først :)
Bla vognpose, et babyteppe til, og nå kan jeg jo begynne å strikke babyklær, siden jeg endelig vet at jeg er gravid :) Er veldig glad i de gamle klassiske mønstrene!
 
Hekler litt. Så tenkte kanskje å hekle noe søtt til babyen. Trenger tiden da denne heklingen er litt på og av med meg...
 
Etter en lang dag i skogen med bål kos og vennehygge er det godt å krype opp i soffaen med strikketøy..

Er i gang med en slik kjøre pose til, med tynnere garn...
 
Jeg liker best å hekle, men det går veldig treigt, fordi jeg får jo aldri mulighet til å sette meg ned med det.

Akkurat nå hekler jeg en jakke til meg selv og når jeg er ferdig med den skal jeg lage en kjole til snuppa :)
 
Noen som har noen gode plagg til sommerbabyene våre?
 
Strikker en del. Synes det er en super hobby. Holder på med to tepper, bukse og vest til kommende storesøster og votter til meg selv. Har planer om dorte-genser til både meg og vesla, og kanskje mariusgenser til henne. Da jeg var på jobb i dag tenkte jeg litt på å lage mariustunika til meg selv, men jeg får se om jeg gidder... Liker helst småprosjekter egentlig.
 
Noen av dere som er på Ravelry?

Jeg er Sunny1980
 
Jepp, men husker ikke brukernavnet mitt... Haha ;)
 
nei....
 
Har akkurat strikket ferdig mitt aller første STORE prosjekt!
Mini-skappelgenser til lillegutt! :D
Kan legge ut bilde når jeg er ferdig å montere i kveld :)
 
Gleder meg til å se den!
 
Ta gjerne en liten titt inne på hobbyforumet vårt også :)
Hobbyforum
D
er kan jo alle jentene/damene fra alle terminforumene møtes for utveksling av tips og strikke/hekleprat :D
 
Back
Topp