Noen som vet =) ?

Mammalivet <3

Forelsket i forumet
Er blødninger i 1 trimester veldig vanlig ?? Syns folk sir 1 av 3 blør osv osv ??
Æ satt mæ på do igår(såry ekle detalja) så bare rant det litt blo ned i do, ikke noen store klompa eller noe. Tok i en OB å den va i i sånn 3-4 tima, tok den ut va såvidt noen ting på den. Va frist fint blod i doet også.

Æ ska te ultra den 13 november, e vel ikke noe dem kan gjør uansett fra eller til regna æ me :-/
Men e det mange her som har opplevd blødning?
Å va det mye?
Friskt blod ?
Langt påvei??

I forige svangerskap va æ oss gynekologen 3 gange pga blødninge. Vill jo sååå gjerne at spiren hold sæ påplass etter 2 år prøving liksom :-/
Blør ikke noe nu og va heller ikke noen form før smerta igår :)

Hei. Jeg kan jo ikke si hvor vanlig det er, men jeg har både en søster og ei venninne som har hatt blødninger sporadisk gjenom deler/hele svangerskapet. Tror det er forholdsvis vanlig. Håper alt er vel, og tenker det i hvertfall må være et godt tegn at du har sluttet å blø. (Jeg ville vært forsiktig med å bruke tamponger under graviditeten, vet ikke om det gjør noen forskjell, men jeg ville nok heller brukt truseinnlegg/bind). Krysser fingrene for deg, det går nok bra!

Enig med Heldigst! Ikke bruk tampong!
Jeg aner heller ikke noe om hvor vanlig det er, men hører jo ofte at det skjer. Så lenge du ikke får klumper og smerter , så ville jeg nok vært beroliget.

Jeg har blødd i ca en uke nå, både brunt og friskt. Så lenge du ikke har smerter eller du blør ut klumper, skal alt være ok, men uansett kjekt å snakke med lege! Intuisjonen din er ganske sterk og jeg tror kanskje du ville skjønt om det var noe alvorlig? Skal ikke snakke for alle :-)

Og nå må jeg visst ta mitt eget råd, for nå blør jeg jeg og... :(

Last edited:
Blør du mye heldigst? Hvor langt er du på vei?

Jeg mistet et av 2 fostre i uke 7, da kom det ganske mye friskt blod fort ned i do. Det kan jo ha vært litt urin også, men det så mye ut. Var helt sikker på at det hadde gått galt.
I etterkant har jeg og hatt litt friskt blod, men da kun i utflodsmengde og det har jeg forstått som at ikke er farlig. Men selvfølgelig blir man urolig enten om det er mye eller lite. Jeg klarte ikke å vente når det kom så mye blod så tok privat ul dagen etter. Men jeg har blødd litt i etterkant, så jeg er fortsatt spent på om det er noe i magen. Men man kan jo ta disse hcg prøvene hos legen om dere ikke får ultralyd med en gang.

Jeg er 6+5...
Jeg fossblør ikke, men det kommer en del på dopapiret, mer enn utflodsmengde, og det ser friskt ut. Jeg har allerede bestilt legetime da jeg er hjemme fra jobb idag pga. Forkjølelse og mistet stemmen. Så får vi se...

Jeg blødde litt i 1.svangerskapet. Men jeg blødde kun under og etter sex. Var veldig irriterende og ble selvsagt velfig redd! Blodårene kan bli litt ekstra sensitive under graviditet, derfor jeg blødde. Har en frisk gutt på snart 3 år nå :)

Hei alle sammen :-)

E såååå godt å hør dokkers erfaring og at det faktisk e meir normalt en æ trudde :)
Æ har fått tad HCG prøve oss legen idag, han sku ring imorra såe får vi se da ka vi gjør videre sa han <3 Han så ikke my på ultra sia det va utvendig, så ska fortsatt til gynekologen den 13 november og sjekk :)
Æ prøve og vær positiv nu <3 <3

Leste at ca 30% opplever blødning i første trimester og ca 50% av de mister.

Mamma er jm og ber meg roe meg ned og sier det er helt normalt å blø litt. Om det skal skje at jeg kommer til å miste, da er jeg ikke i tvil.

Hos meg var det lys rosa utflod lørdag. Natt til mandag var det rødt på papiret. Det stoppa relativt fort, men kom da brunt. Så at alt var bra på ul mandag. Nå så jeg igjen litt brunt i utfloden. Hadde en del sånn med nr 3 også. Da så jeg klart at det var kun blodkar som hadde sprukket. Jeg har veldig mye vondt, så går jo fra å tenke at alt går bra til at det ikke finnes håp... Men vi må jo bare ta tida til hjelp alle sammen <3

Back
Topp