Noen som kan gi meg et svar her? (EL/temping)

God morgen :joyful:

Jeg setter stor pris på deres støtte og håp!:Heartred


Idag tidlig målte jeg tempen og den falt enda nedover, og jeg tenkte at det var kjørt. Gikk på do etterpå, og ja der har TR meldt sin ankomst :puke:banghead: Jaja, da gikk det ikke denne gangen heller og vi får bare brette opp ermene og kjøre på igjen med temping/testing nå i denne syklus, nr 26 :rolleyes: Skal til gyn for kontroll på dag 12 og var snakk om jeg kanskje skulle få Ovitrelle denne gangen :)
Det var leit! Skal si, altså. Jeg opplever at du holder motet oppe. Iallfall ser det slik ut mellom linjene her. Sender deg en stor klem! Håper jeg kan følge deg videre!

Jeg håper dere får godt hjelp med Otrivelle!
Jeg vet at du ikke ber om tips eller råd, og jeg kan heller ikke klare å forestille meg hvor tungt det kan være å forsøke i prøveperiode etter prøveperiode. Velger likevel, med hjertet i hånda, å dele ferske gode tips jeg har fått fra førstehåndskontakter: eggstokk-stimulering under mens-perioden, betakaroten (som er med på å danne det gule legeme) eller generelt b-vitaminer. Jeg tok selv betakaroten fra EL og frem til pos test. Det kan ha noe for seg, eller ikke. Det er jo ikke så godt å si ❤️

Ønsker deg en god dag!
 
Masse klemmer og lykke til med neste pp!
 
Det var leit! Skal si, altså. Jeg opplever at du holder motet oppe. Iallfall ser det slik ut mellom linjene her. Sender deg en stor klem! Håper jeg kan følge deg videre!

Jeg håper dere får godt hjelp med Otrivelle!
Jeg vet at du ikke ber om tips eller råd, og jeg kan heller ikke klare å forestille meg hvor tungt det kan være å forsøke i prøveperiode etter prøveperiode. Velger likevel, med hjertet i hånda, å dele ferske gode tips jeg har fått fra førstehåndskontakter: eggstokk-stimulering under mens-perioden, betakaroten (som er med på å danne det gule legeme) eller generelt b-vitaminer. Jeg tok selv betakaroten fra EL og frem til pos test. Det kan ha noe for seg, eller ikke. Det er jo ikke så godt å si ❤️

Ønsker deg en god dag!
Tusen takk for det og klemmen fra deg:Heartred

Må bare holde motet oppe og gir ikke opp helt ennå. Jeg vet at jeg kan bli gravid siden jeg har tre fra før. Det vil sitte et spire før eller senere :Heartred

Du må bare gjerne følge meg videre! Koselig:love7

Betakroten tenker jeg at jeg skal prøve ut dette:D
Takk for tips!:joyful: Håper det sitter i denne runden nå og at vi endelig kan avslutte prøvingen og byte svangerskapet på den aller siste barnet som vi ønsker oss:angelic::Heartred

Ha en fin dag du også :love7
 
God morgen :joyful:

Jeg setter stor pris på deres støtte og håp!:Heartred


Idag tidlig målte jeg tempen og den falt enda nedover, og jeg tenkte at det var kjørt. Gikk på do etterpå, og ja der har TR meldt sin ankomst :puke:banghead: Jaja, da gikk det ikke denne gangen heller og vi får bare brette opp ermene og kjøre på igjen med temping/testing nå i denne syklus, nr 26 :rolleyes: Skal til gyn for kontroll på dag 12 og var snakk om jeg kanskje skulle få Ovitrelle denne gangen :)
Det var synd:( Sender deg en god klem!:Heartred Men da er du CD1 og ny mulighet! :joyful: Lykke til!:)
 
Det var synd:( Sender deg en god klem!:Heartred Men da er du CD1 og ny mulighet! :joyful: Lykke til!:)
Tusen takk for klemmen :Heartred

Ja, helt riktig det du sier - CD1 og nye muligheter så jeg holder motet oppe :D
 
Det var leit! Skal si, altså. Jeg opplever at du holder motet oppe. Iallfall ser det slik ut mellom linjene her. Sender deg en stor klem! Håper jeg kan følge deg videre!

Jeg håper dere får godt hjelp med Otrivelle!
Jeg vet at du ikke ber om tips eller råd, og jeg kan heller ikke klare å forestille meg hvor tungt det kan være å forsøke i prøveperiode etter prøveperiode. Velger likevel, med hjertet i hånda, å dele ferske gode tips jeg har fått fra førstehåndskontakter: eggstokk-stimulering under mens-perioden, betakaroten (som er med på å danne det gule legeme) eller generelt b-vitaminer. Jeg tok selv betakaroten fra EL og frem til pos test. Det kan ha noe for seg, eller ikke. Det er jo ikke så godt å si ❤️

Ønsker deg en god dag!

Ikke for å kuppe tråden din Mamma til treklæveret, men ble litt nysgjerrig på denne. Hva mener du med eggstokk-stimulering under mens? Hvordan stimulerer man eggstokkene, er det faktisk mulig? :shy: :hilarious:

Forøvrig enig med de andre her, syns du tar dette med veldig godt mot! Syntes virkelig du hadde fortjent en positiv test nå og krysser alt jeg har for at Otrivelle hjelper neste syklus (i mellomtiden sees vi vel kanskje i neste ikm-gruppe :wacky: )
 
Ikke for å kuppe tråden din Mamma til treklæveret, men ble litt nysgjerrig på denne. Hva mener du med eggstokk-stimulering under mens? Hvordan stimulerer man eggstokkene, er det faktisk mulig? :shy: :hilarious:

Forøvrig enig med de andre her, syns du tar dette med veldig godt mot! Syntes virkelig du hadde fortjent en positiv test nå og krysser alt jeg har for at Otrivelle hjelper neste syklus (i mellomtiden sees vi vel kanskje i neste ikm-gruppe :wacky: )
Neida, du kupper ikke tråden her :hilarious: Er jo greit og nyttig å lese mens det er snakk om denne temaet her :D Takk for det du:Heartred Gir ikke opp før spiren sitter!:angelic:

Vi sees mulig neste gruppe:joyful: Hvilke IKM uke blir det på deg?
 
Det var leit at TR dukket opp. Men da er du klar for en ny pp. Sender deg mange klemmer ❤ satser på at neste pp DA! Spennende å følge deg!
 
Åh, det var synd :( Det fine med tempingen er jo at du kan vise gynekologen syklusen din, at du har eggløsning, lengden på lutealfase osv. Litt lettere med målrettet hjelp om man har litt info kartlagt allerede! Har mannen sjekket svømmerne?
 
Neida, du kupper ikke tråden her :hilarious: Er jo greit og nyttig å lese mens det er snakk om denne temaet her :D Takk for det du:Heartred Gir ikke opp før spiren sitter!:angelic:

Vi sees mulig neste gruppe:joyful: Hvilke IKM uke blir det på deg?

Jeg tror jeg havner på grensa mellom uke 44 og 45, litt usikker siden tempen sank og spotta så lenge før mensen kom, men begynner i uke 45 så får jeg heller flytte meg rundt EL jeg ser IKM blir i uke 44 :)
 
Ikke for å kuppe tråden din Mamma til treklæveret, men ble litt nysgjerrig på denne. Hva mener du med eggstokk-stimulering under mens? Hvordan stimulerer man eggstokkene, er det faktisk mulig? :shy: :hilarious:

Forøvrig enig med de andre her, syns du tar dette med veldig godt mot! Syntes virkelig du hadde fortjent en positiv test nå og krysser alt jeg har for at Otrivelle hjelper neste syklus (i mellomtiden sees vi vel kanskje i neste ikm-gruppe :wacky: )
Hei!
Hun som hadde lyktes med dette, sa at det var behandling i tablettform under menstruasjonen. Hun gjorde det privat. Det kostet mindre enn IVF. Stimuleringen handler om å modne eggene :)
Personlig har jeg svært liten kunnskap om dette, annet enn det jeg gjengir her fra henne.

Legger ved link, så kan du kikke litt selv :)
https://www.fertilitetssenteret.no/assistert-befruktning/veien-til-graviditet/hormonstimulering/
 
Det var leit at TR dukket opp. Men da er du klar for en ny pp. Sender deg mange klemmer ❤ satser på at neste pp DA! Spennende å følge deg!
Tusen takk :Heartred Koselig at du vil følge meg!:Heartred

Åh, det var synd :( Det fine med tempingen er jo at du kan vise gynekologen syklusen din, at du har eggløsning, lengden på lutealfase osv. Litt lettere med målrettet hjelp om man har litt info kartlagt allerede! Har mannen sjekket svømmerne?
Ja det kan jeg gjøre :) Vi har fortsatt samme gyn og behandling fra forrige mann og vil tro det sitter på samme behandling / fremgang. Men bare at det kan ta litt tid. :p Mannens svømmere var bra for tre år siden, men kan alltids høre og sjekke det opp igjen :joyful: det er bare "feil med meg" pga jeg har pcos :shy:
 
Jeg tror jeg havner på grensa mellom uke 44 og 45, litt usikker siden tempen sank og spotta så lenge før mensen kom, men begynner i uke 45 så får jeg heller flytte meg rundt EL jeg ser IKM blir i uke 44 :)
Ser at du har satt deg i IKM uke 45 da er vi i samme gruppe igjen :hilarious:
 
Skjønner :Heartred hvordan ble charten fra syklusen seende ut til slutt? Siden du har pco så er det jo betryggende å vite at du har eggløsning! Hadde det ikke vært egg (men cyste) hadde ikke temperaturen økt :)
 
Skjønner :Heartred hvordan ble charten fra syklusen seende ut til slutt? Siden du har pco så er det jo betryggende å vite at du har eggløsning! Hadde det ikke vært egg (men cyste) hadde ikke temperaturen økt :)
Jeg la ut av temp kurven i forrige side her, om det er du tenkte på? Eller annet chart ? :) Ja, sant - godt at jeg har EL! Men før jeg gikk på letrozol så har jeg hatt kun 1 EL i mars, og ikke noe nye EL frem til letrozol så fikk jeg EL hver måned nå (aug og sept). Regner med denne runden også. :D Tydeligvis "avhengig" av letrozol for at jeg kunne få EL. :wacky: Snakket med gyn idag og de snakket noe om hvis jeg har egg neste gang skulle vi dra til en annen plass for egg uttak. Forsto det slik at det hetes IVF?:p
 
Fant den! Har bare lest, oversett bilde :confused: Charten så jo kjempe fin ut da, selv om det ikke ble baby. Med tydelig eggmodning, eggslipp og progesteron som har holdt seg oppe til rett tid (når det skjønner egget ikke er befruktet).

Så bra det far fått i gang noe, letrozol altså. Tre måneder på rad med eggløsning etterpå?
 
Fant den! Har bare lest, oversett bilde :confused: Charten så jo kjempe fin ut da, selv om det ikke ble baby. Med tydelig eggmodning, eggslipp og progesteron som har holdt seg oppe til rett tid (når det skjønner egget ikke er befruktet).

Så bra det far fått i gang noe, letrozol altså. Tre måneder på rad med eggløsning etterpå?
Det virker som at du har god peiling på temping, om eggslipp og videre :D Var nyttig å lese!:Heartred

To måneder på rad. Jeg begynte på min første kur i august, da ble det EL og andre runde i september så ble det også EL. Er ganske sikker på at jeg må ha letrozol for å kunne få EL :) Uten kuren så har jeg ikke hatt EL mellom april til juli. Nå har jeg begynt på tredje kur, og gyn snakket noe om egg uttak. Det skulle vi snakke mer om på timen den 25/10. Ettersom du nevner at jeg har fin eggløsning og hele pakken, så kan være egg uttaket veldig nyttig for at det klaffer. Jeg må lese meg litt mer om det da jeg aldri har opplevd dette:bookworm::pompus:

Legger ved mine EL skjemaer forrige og denne runde, så du kan se litt :)
 

Vedlegg

  • 37BD8095-3F96-4D65-9793-55AF344C18ED.jpeg
    37BD8095-3F96-4D65-9793-55AF344C18ED.jpeg
    1 MB · Visninger: 39
  • A557FFE5-984D-4DD5-8AB3-90492E9CA1A7.jpeg
    A557FFE5-984D-4DD5-8AB3-90492E9CA1A7.jpeg
    763,9 KB · Visninger: 39
Tenkte at jeg må komme med oppdateringer her nå:D

Jeg har vært hos gyn idag, for å sjekke hvordan ståa er etter letrozol kuren (12 dager etter første mens):) Og det er funnet en kjempe fin og moden egg på 17 mm, og slimhinnen var bra med 6.8 mm nå. Både egget og slimhinna vil vokse hver dag til EL. Så det var lovende sier gyn og det var det jeg ville høre fra han:hilarious: Han mente at EL vil bli om ca 3 dager (28/10 som forventet). Tester hverdag jeg, og samtidig temper jeg ved siden av så det blir bra:joyful:

Ble litt overrasket at gyn sier at han vil tro at det skulle gå denne gangen. Sa at det er bare å kjøre på!:hilarious: Han sa ikke noe om i de tidligere timene at det ville gå, så jeg ble litt mer optimist på det:wideyed: Da får vi bare håpe at gyn har fullstendig rett i det og at jeg sitter med to streker om to uker :Heartred

Han har skrevet ut Ovitrelle som jeg skal tas om 3 dager hvis egget ikke har sluppet enda. Dvs at den vil hjelpe meg å slippe egget :)

Noen som har erfaringer hvordan det gikk både letrozol og Ovitrelle sammen i en syklus?:angelic:

Jeg vet iallfall letrozol hjelper veldig bra for meg da det er nå 3.runden med det og den har gitt meg EL og modne egg hver gang:Heartred
 
God morgen :joyful:

Idag tidlig fikk jeg endelig en sterkere strek på EL-testen!:D Forventer vel mer øking i løpet av idag. Igår kveld tok jeg Ovitrelle for første gang og håper det er den endelige resultatet om to uker kombinert med Letrozol :nailbiting: Gyn fortalte jo at det var en stor og fin moden egg og bra med slimhinner :D Han var optimist på denne runden:joyful:

Tok også en g-test idag tidlig for moro skyld for å se hvor raskt Ovitrelle går i kroppen. Jammen var det to streker der allerede etter 8 timer fra siste injeksjon :wideyed: Skal ta g-tester etter ca 8-10 dager først for å se om den er ute fra kroppen:) og håper det kommer positive g-test 11-13 dpo:angelic:


Spennende dager nå fremover!:happy::Heartred
 

Vedlegg

  • 2148A05A-3E33-4635-B960-62311B1439DC.jpeg
    2148A05A-3E33-4635-B960-62311B1439DC.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 31
  • FB0CD649-6D0A-4171-B250-EE85C81EDA04.jpeg
    FB0CD649-6D0A-4171-B250-EE85C81EDA04.jpeg
    403,7 KB · Visninger: 30
Back
Topp