Noen som ikke har tenkt til å dra på tidlig ultralyd?

Har du tenkt til å dra på tidlig ultralyd?

• Ja

Votes: 14 73,7%
  • Nei

Votes: 5 26,3%

• Antall som har svart
    19

Schpa

Blir kjent med forumet
Jeg har egentlig tenkt at det er bortkastet penger å dra på tidlig ultralyd, fordi jeg tror at svangerskapet vil gå bra. Det er jo tross alt mest sannsynlig at det kommer til å gå bra :) Jeg er førstegangs da, og skal selvfølgelig på ordinær ultralyd.

Tenker at pengene kan brukes på babyen når den eventuelt er her. Noen andre her som tenker likt som meg?

Jeg tror det er litt opp til deg og hva du er komfortabel med. Jeg hadde ikke tenkt å bestille tul i det første svangerskapet mitt. Jeg ble sendt til tul pga ekstrem svangerskapskvalme. Hadde ikke betalt penger for det selv. Blir fulgt enda tettere opp dette svangerskapet. Så nå hadde jeg tul i uke 6 og skal ha i uke 11. De vil passe på at alt går bra.

Spørs litt hva du definerer som tidlig [emoji87] Jeg har ikke tenkt meg på noe nå uke 6-7 som mange gjør, men skal i uke 12 da de kan utelukke enormt mange sykdommer da som de ikke kan i uke 18:-)! Pluss at det er ekstra stas få se i 3D, og sist svangerskap syntes jeg uke 12 var den beste ultralyden, da hadde baby plass og rørte masse på seg :D den uke 18 var kjip, de på sykehuset var veldig sånn «du er her ikke for å se på show eller sjekke kjønn, du er her for å ta mål av babyen» og fort ut og inn.. :(

Spørs litt hva du definerer som tidlig [emoji87] Jeg har ikke tenkt meg på noe nå uke 6-7 som mange gjør, men skal i uke 12 da de kan utelukke enormt mange sykdommer da som de ikke kan i uke 18:)! Pluss at det er ekstra stas få se i 3D, og sist svangerskap syntes jeg uke 12 var den beste ultralyden, da hadde baby plass og rørte masse på seg :D den uke 18 var kjip, de på sykehuset var veldig sånn «du er her ikke for å se på show eller sjekke kjønn, du er her for å ta mål av babyen» og fort ut og inn.. :(

Så utrolig kjip OUL!! kan jeg spørre hvor dette var? Kjenner at jeg kommer til å bli utrolig skuffet og lei meg om de er sånn :(

Jeg er usikker på om jeg hadde brukt penger på det selv, men hadde mest sannsynlig det. Veldig godt å vite at det ser bra ut før det blir offentlig osv. Fikk henvisning av fastlegen når jeg spurte om det var mulighet for det [emoji4] du kan jo spørre du også? Værste som kan skje er at du får et nei!

Oul var veldig positiv opplevelse, de tok seg god tid og forklarte godt. Spiste en liten sjokolade før timen, så babyen sprella som bare det [emoji28]

Jeg har fått tul pga blødninger nå og SA sist, men hadde definitivt bestilt tul i uke 12 om jeg ikke hadde fått noe før. For min egen skyld at jeg kan være sikker på at alt er Ok før vi forteller familie og venner :) synes uansett ikke det er så dyrt med privat tul. Har forstått det slik at det er veldig dyrt her jeg bor og da er det 1200,-. Må uansett beregne en del kr på jordmor da jeg ikke ønsker jordmor i hjemkommunen, men i kommunen jeg jobber i (pga reisevei ved kontroller osv), så må gå til privat jordmor.

Jeg har egentlig tenkt at det er bortkastet penger å dra på tidlig ultralyd, fordi jeg tror at svangerskapet vil gå bra. Det er jo tross alt mest sannsynlig at det kommer til å gå bra :) Jeg er førstegangs da, og skal selvfølgelig på ordinær ultralyd.

Tenker at pengene kan brukes på babyen når den eventuelt er her. Noen andre her som tenker likt som meg?
Jeg var på tul forrige uke og så da et ❤️ Som slo. Skal egentlig tilbake neste uke, men har valgt å droppe den og heller ta en i uke 12-13.

Jeg er generelt en veldig bekymra person, og jeg tenker det kommer helt an på svangerskapet. Har man et svangerskap uten noe blødninger og sikre tegn på at man er gravid hadde jeg bare bestilt UL i uke 12. Når man har et svangerskap med blødninger eller en generell uro i kroppen på om ting er bra med den lille, tenker jeg at de pengene er verdt det selv om det er dyrt.

fastlegen når jeg spurte om det var mulighet for det
emoji4.png
du kan jo spørre du også? Værste som kan skje er at du får et nei!

Snakket faktisk med legen min om det i dag. Hun sa at det ikke var noen medisinsk grunn til å ta det.

Jeg liker tanken på å se en sprellende baby altså, men klarer liksom ikke å overbevise meg selv om at det er verdt å bruke penger på liksom. Er sikkert litt gjerrige vi da , samboer tenker likt.

Men vil jo gjerne vite kjønn på OUL, så håper at sykehuset har tid og får til å sjekke det...

Ønsker en UL i uke 12 for å utelukke en del sykdommer. Og så er det moro.

Så utrolig kjip OUL!! kan jeg spørre hvor dette var? Kjenner at jeg kommer til å bli utrolig skuffet og lei meg om de er sånn :(

På ahus, men fler som opplever det sånn og mange som ikke får vite kjønn fordi de ikke had tid... Helt ærlig ? Om du har råd til å unne dere det, så anbefaler jeg ul uke 12/13 på det sterkeste !! Det var en herlig opplevelse [emoji1]

... vet ikke.
Jeg har en tendens til å gjøre sånne ting (og gjorde det sist grunnet blødninger), men nå prøver jeg å stresse/bekymre meg minst mulig, ta det litt mer som det kommer.

Men siden jeg har vært kvalm siden uke 3 mente en venninne jeg burde på UL for se om det er to inni der

Men siden jeg har vært kvalm siden uke 3 mente en venninne jeg burde på UL for se om det er to inni der

Har du tenkt den tanken selv da? Og hva synes samboeren din? Er det viktig for dere å finne ut av om det er to stykker tidlig?

Synes det høres fint ut å ta det som det kommer jeg :)

Jeg har ikke tenkt til å ta TUL. Jeg har hatt et «problemfritt» svangerskap før og andre hatt noen form for abort og kvalifiserer derfor ikke til å bli henvist til TUL og vurderer da at det ikke er behov :)
Frister litt å ta i uke 12 og kanskje se kjønn, dette er påvirkning her inne fra og har ikke vært i tankene mine tidligere...

Skal i uke 12, hadde det sist og det var veldig fint! Fikk se en sprellende baby og alt ble veldig reelt [emoji7]

Jeg tenkte akkurat som deg etter mitt første barn. Andre svangerskap var helt likt, vi droppa tidlig utltralyd. På ordinær ultralyd fikk vi beskjed om at fosteret hadde misdannelser som ikke var forenlig med liv. Jeg måtte føde i uke 21. Selv om det helst vil gå bra, er det bedre å få vite at noe er galt tidlig så en kanskje slipper å føde en død baby, for det er det verste jeg noensinne har vært gjennom. Hardt og brutalt sagt, men det skjedde oss, og vi angra veldig på at vi droppa den tidlige ultralyden. Økonomi spiller ingen rolle her altså, var bare det at jeg var så kvalm at jeg ikke orka tanken på det. Kanskje ikke svaret du ønska deg, men det er mitt :)

... vet ikke.
Jeg har en tendens til å gjøre sånne ting (og gjorde det sist grunnet blødninger), men nå prøver jeg å stresse/bekymre meg minst mulig, ta det litt mer som det kommer.

Jeg kastet opp fra uke 3 sist gang og uke 4 denne gang og kun en hihi [emoji87][emoji173]️

Back
Topp