Noen som ikke har tenkt til å dra på tidlig ultralyd?

Har du tenkt til å dra på tidlig ultralyd?

• Ja

Votes: 14 73,7%
  • Nei

Votes: 5 26,3%

• Antall som har svart
    19
Har du tenkt den tanken selv da? Og hva synes samboeren din? Er det viktig for dere å finne ut av om det er to stykker tidlig?

Synes det høres fint ut å ta det som det kommer jeg :)
Nei. Jet er enig med deg. Men kan hende nysgjerrigheten tar overhånd :P

Eg var ikkje på tidlig ul i mitt første svangerskap. Da svangerskap nr 2 var ganske ulikt valte eg å ta privat. Denne gangen har eg fått henviselse til tul, pga tidligare MA. Skal om 2 veker[emoji5]

Jeg hadde i utgangspunktet ingen planer om det, da jeg er førstegangs, ble lett gravid og har ingen aborter fra før. Men så er det samtidig fryktelig fristende å få i uke 12, det har kjæresten også veldig lyst til. Men vi syns det er litt dyrt, ærlig talt. Og føles litt «ekstravagant» når det ikke er noen spesiell grunn, liksom. Så vi får se litt. Skal på kontroll like før uke 12 og håper å høre hjerteslag da, kanskje det føles nok. Ellers så bestiller vi oss en time etter det :)

Tipper det blir en ultralyd rundt uke 12. Mest for å se om det er noen misdannelser og for å føle meg litt mer trygg når hele verden får vite det.

Nå fikk jeg TUL offentlig sist pga blødninger, og får også flere TUL nå på grunn av at forrige svangerskap endte i dødfødsel - så her blir spira tittet på med jevne mellomrom.

Om jeg ikke hadde hatt den historikken jeg har, og i utgangspunktet kun hadde hatt et normalt svangerskap uten blødninger etc, så hadde jeg fortsatt spandert på meg en TUL rundt uke 10-12. For meg hadde det betydd mye å se at alt er bra, og vi hadde bestilt TUL privat forrige gang (men avbestilte den da vi fikk et par TUL offentlig pga blødningene jeg hadde).

Snakket faktisk med legen min om det i dag. Hun sa at det ikke var noen medisinsk grunn til å ta det.

Jeg liker tanken på å se en sprellende baby altså, men klarer liksom ikke å overbevise meg selv om at det er verdt å bruke penger på liksom. Er sikkert litt gjerrige vi da , samboer tenker likt.

Men vil jo gjerne vite kjønn på OUL, så håper at sykehuset har tid og får til å sjekke det...

Da synes jeg at du skal vente til oul [emoji4] de aller fleste har nok en positiv opplevelse og de aller fleste som ønsker å vite kjønn får nok vite det også! Fin milepæl og høydepunkt å se frem til sammen[emoji4]

På ahus, men fler som opplever det sånn og mange som ikke får vite kjønn fordi de ikke had tid... Helt ærlig ? Om du har råd til å unne dere det, så anbefaler jeg ul uke 12/13 på det sterkeste !! Det var en herlig opplevelse [emoji1]

Sniker fra desember.

Vi hadde en veldig god opplevelsen på OUL på Ahus og hun spurte om vi ville vite kjønn det første hun gjorde. Bare så andre som leser ser at det er like gode muligheter for det :)

Vi var forøvrig på privat UL i uke 13 og det er den beste ultralyden vi har hatt :) Verdt hver krone!

Sniker fra desember.

Vi hadde en veldig god opplevelsen på OUL på Ahus og hun spurte om vi ville vite kjønn det første hun gjorde. Bare så andre som leser ser at det er like gode muligheter for det :)

Vi var forøvrig på privat UL i uke 13 og det er den beste ultralyden vi har hatt :) Verdt hver krone!
Vi fikk også vite kjønn på Ahus når vi var der på oul sist :) bare positive opplevelser med min OUL på Ahus.

Har sendt melding til «min» gyn, har «stående henvisning» pga historikk. (Blør sjelden, men hatt 4 MA.) Håper på en time uke 6-7 (5+2 nå). Orker egentlig ikke å bekymre meg, får ikke gjort annet enn å spise sunt, ikke stresse og ta det som det kommer:) Men et bankende hjerte hadde vært fantastisk nå[emoji173]️

Så vi får se litt. Skal på kontroll like før uke 12 og håper å høre hjerteslag da, kanskje det føles nok. Ellers så bestiller vi oss en time etter det :)

Da er nok vi i samme situasjon :) Jeg synes kanskje det hadde vært fint å ha ultralydbilder til jul, siden vi kommer til å fortelle mange om graviditeten da. Og da hadde det jo vært fint å kunne vise bilde, og ikke minst vite at alt står bra til.

Frister litt å ta i uke 12 og kanskje se kjønn, dette er påvirkning her inne fra og har ikke vært i tankene mine tidligere...
Ja, helt enig. Blir veldig påvirket av å lese om andres erfaringer, særlig når man leser om triste erfaringer. Men jeg har i utgangspunktet lyst til å innstille meg på at dette går bra, også får vi bare takle fremtiden i fremtiden.

Selv om det helst vil gå bra, er det bedre å få vite at noe er galt tidlig så en kanskje slipper å føde en død baby, for det er det verste jeg noensinne har vært gjennom. Hardt og brutalt sagt, men det skjedde oss, og vi angra veldig på at vi droppa den tidlige ultralyden.

Detter var utrolig tøff lesing, og jeg måtte snakke med samboer om akkurat dette. Skjønner godt at dere angret veldig, når dere havnet i denne ufattelig tøffe situasjonen. Så dette vil jeg absolutt ta med i min videre vingling angående TUL. Synes absolutt at dette er det beste argumentet for å ta det.

Ja, helt enig. Blir veldig påvirket av å lese om andres erfaringer, særlig når man leser om triste erfaringer. Men jeg har i utgangspunktet lyst til å innstille meg på at dette går bra, også får vi bare takle fremtiden i fremtiden.

Ja det er lett å bli påvirket. Jeg valgte å ta en digitaltest idag for å se at HCG har steget siden sist. Første jeg tok for 2 uker siden viste 1-2 uker og i dag viste den 3+ så noe utvikling har det vært.

Detter var utrolig tøff lesing, og jeg måtte snakke med samboer om akkurat dette. Skjønner godt at dere angret veldig, når dere havnet i denne ufattelig tøffe situasjonen. Så dette vil jeg absolutt ta med i min videre vingling angående TUL. Synes absolutt at dette er det beste argumentet for å ta det.
Ja, er jo det. Hadde ikke skrevet det om ikke vi hadde tatt valget om å droppe det sist. Men, husk at dette er sjeldent og de fleste føder friske barn :) er bare det at når en har opplevd det selv så hjelper det ikke å tenke slik. Men vil ikke skremme unødig :Heartred

Jeg har lyst til å dra på tul i uke 13isj for å se etter kjønn, men ikke sikker på om det blir noe av enda [emoji39] Tenker litt på det januarsalget, og at jeg ikke vil kjøpe kjønnsnøytralt [emoji39]

Jeg har fått tul pga blødninger nå og SA sist, men hadde definitivt bestilt tul i uke 12 om jeg ikke hadde fått noe før. For min egen skyld at jeg kan være sikker på at alt er Ok før vi forteller familie og venner :) synes uansett ikke det er så dyrt med privat tul. Har forstått det slik at det er veldig dyrt her jeg bor og da er det 1200,-. Må uansett beregne en del kr på jordmor da jeg ikke ønsker jordmor i hjemkommunen, men i kommunen jeg jobber i (pga reisevei ved kontroller osv), så må gå til privat jordmor.

Her vi bor koster det 1575kr for tidlig ultralyd [emoji27]

Snakket faktisk med legen min om det i dag. Hun sa at det ikke var noen medisinsk grunn til å ta det.

Jeg liker tanken på å se en sprellende baby altså, men klarer liksom ikke å overbevise meg selv om at det er verdt å bruke penger på liksom. Er sikkert litt gjerrige vi da , samboer tenker likt.

Men vil jo gjerne vite kjønn på OUL, så håper at sykehuset har tid og får til å sjekke det...

Vi valgte å ikke ta noe før OUL sist, det var for oss helt bortkasta å bruke penger på noe helsevesenet mente vi ikke trenger...

Men denne gangen... Da vurderer vi faktisk å dra på en tidlig UL, eneste grunnen til det er at magen allerede er veldig stor og vi rett og slett bekymrer oss litt for at det er flere enn 1 i magen... Jeg er 9+5 nå og like stor som jeg var sist i uke 23[emoji849]

Har vært på en tidlig i uke 8, ble henvist grunnet blødning. Skal gå privat i uke 12. Det koster litt ja, men vil påstå at det er verdt det om en er bekymret [emoji4][emoji169]

Jeg hadde så sinnsykt mange ul forrige gang sa fastlegen min hadde ul utstyr på kontoret og vi brukte det hver gang :P første gang jeg så sønnen min i magen var det bare en liten prikk der <3

Denne gangen er jeg veldig rolig. Hadde tenkt å ta tidlig ul mellom uke 6 og 8, men vet faktisk ikke om jeg har behov. Jeg skal til spesialist uke 13 for å sjekke organer osv og det gleder jeg meg veldig til :)

Back
Topp