Noen som IKKE er kvalm?

HeidiG

Elsker forumet
Av ren nysgjerrighet, er det noen her inne som IKKE kjenner på kvalme? :rolleyes: Og hvor langt er dere kommet? Jeg er ikke kvalm, kanskje litt uggen til tider om jeg legger godviljen til, og er 5+6 i dag.

Jeg er ikke kvalm (6+2). Var ikke det i forrige svangerskap heller, bortsett fra noen få glimt. Kastet vel opp 3 ganger totalt den gangen. Jeg har ømme bryster og er overveldende trøtt, bare :sleep011

Sniker; har hatt HG i alle tre svangerskap, men det tidligste jeg har blitt kvalm første dagen har vært 6+1. Alle gangene har det kommet som julekvelden på kjerringa ut av det blå.

Enda bare 4+2, men ser ut som jeg produserer HCG raskere dette svangerskapet. Ikke kvalm, men kan bli uggen hvis jeg går lenge uten mat. Sist ble jeg småkvalm rundt uke 5 og slo skikkelig til rundt uke 7.

Nyter det så lenge det varer!

Sniker; har hatt HG i alle tre svangerskap, men det tidligste jeg har blitt kvalm første dagen har vært 6+1. Alle gangene har det kommet som julekvelden på kjerringa ut av det blå.

Oy! Høres tøft ut med 3 HG svangerskap :eek:

Det virker som om veldig mange her inne på forumet kjenner på kvalme (veldig) tidlig, men så ble jeg så nysgjerrig på om det er fordi det er mer naturlig å skrive inn om symptomer når man først har de, ikke når man ikke har de, og at det ikke er «et representativt utvalg» på en måte :rolleyes: Ga det mening? :hilarious:

Enda bare 4+2, men ser ut som jeg produserer HCG raskere dette svangerskapet. Ikke kvalm, men kan bli uggen hvis jeg går lenge uten mat. Sist ble jeg småkvalm rundt uke 5 og slo skikkelig til rundt uke 7.

Nyter det så lenge det varer!

Ok, takk for svar! Leste litt om det på nett, og da virker det som om uke 6 er da det starter for de fleste, og at det tar seg opp mot uke 9, for de som får svangerskapskvalme da.

Ja du sier vel noe der, skal nyte det :p

Har vært småuggen siste uka, og stor-uggen idag, så frykter at det kommer nå. Er 6+2... blitt uvel frem og tilbake i bølger idag.

Jeg er ikke kvalm. Med unntak av en morgen, da var jeg dødsdårlig. Ble liggende på badegulvet i 40 min. Men så gikk det over og har ikke vært kvalm siden. Er 7+0 idag.

Jeg er 5+1 og merker ikke kvalme, kanskje noe ubehag om jeg kjenner godt etter. Jeg har derimot en del øyeblikk med svimling, hvor det blir ordentlig svart når jeg reiser meg opp og ellers ømme bryster, prikkinger, stikkinger og SINNSYKT OPPBLÅST hele tiden. Og KALD. Alltid kald, bruker varmeflaske hele tiden nå. Men jeg er aldri bilsjuk eller båtsjuk, så håper mitt er at det vil hjelpe mot kvalmen i svangerskapet også...

Spennende! Tenker du at det er et godt tegn, og blir letta? Eller skulle du helst vært foruten? :rolleyes:
Er jo litt letta, men det trenger ikke bli verre enn dette, hehe. I tillegg ble jeg faktisk trøtt idag, etter å ha vært helt duracell i to uker.

Jeg er også kald innimellom. Sitter under to ullpledd i stuen mens samboer sitter ved siden av i t skjorte.

Ikke direkte kvalm enda her heller. Men litt uggen når jeg blir veldig sulten. Er 4+6 i dag, og mener kvalmen kom rundt uke 7 sist, så forventer at det tar seg opp etterhvert. Kastet riktignok aldri opp i forrige svangerskap, var bare kvalm i ca 8 uker og veldig var på lukter...:wacky:

Bra initiativ til tråd, for jeg fikk også en følelse av at «alle» har blitt kvalm, men som du sier så er det nok flere som skriver om det HVIS de blir kvalm, enn hvis alt er som normalt. Så utvalget blir vel ikke helt representativt nei. :p

Men jeg er i hvert fall heller ikke kvalm enda. :happy: Er 5+1 i dag og nyter foreløpig det å ikke være kvalm, for tipper det plutselig kommer som kastet over meg :wacky: Blir bare småuggen når jeg blir sulten, men sånn har jeg egentlig alltid hatt det, gravid eller ei.

Last edited:
5+3 og er IKKE kvalm, med første barn var jeg aldri kvalm, men med nr 2 var jeg det, spydde aldri med nr 2, men var meget kvalm, oppblåst fra uke 7 slik at jeg så gravid ut å ikke kunne skjule det, og forstoppet, måte inn å få klyx på gamlehjemmet her, de hadde fått beskjed om at ddt kom ei gravid dame som måtte få klyx, var redd de skulle sette igang en fødsel å inn kom jeg 9 uker på vei så flaut

Back
Topp