Noen som ikke ammer?

Jeg har snakket litt med generasjonen over oss. Dvs mamma, svigermor og tante. Ingen av de fikk til ammingen. Så både jeg, samboer og søskenbarna mine er flaskebarn. Det ble jo folk av oss :p ingen av oss tenker at vi har dårlige mødre som ikke ammet oss. Hadde ikke visst det engang om jeg ikke hadde spurt. Syns det blir litt mye press fra helsevesenet. Det stresser oss :mad::eek:

Ikke sant! Moren min kutta ut amming etter 2-3 uker på 3 av oss og den ene måtte få mme fra første dag fordi hun ble født så stor og raste ned i vekt.. vi har da hatt det helt fint :P
Er altfor stort press når det kommer til amming, og man får trykt inn i hode at man "MÅ" amme:confused::oops:

☆★hilsen meg★☆

Takk for så gode ord jenter, føler meg mye bedre etter å ha lest på denne tråden og fått ut det jeg tenker på :) <3

Som oktobermini sier så er veldig mange oppvokst på flaske og er friske og sunne - ja helt sikkert mange av de ammeforkjemperne i helsevesenet og :p

Jeg fødte på ett såkalt "mor barn vennlig sykehus", men følte mer ammepress enn noe annet. Det er viktig å oppmuntre til amming og støtte og hjelpe kvinner til p få det til, men det burde også være viktig å støtte de som ikke får til ammingen og si at -"JA! Du er en god mamma om du gir flaske! Å være mamma er så mye mer enn å amme" !! :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Ja så sant! Burde være like god støtte begge veier! Jeg opplevde heldigvis kjempe god støtte av aøøe jordmødre på sykehuset, var en liten fødestue:) de lagde flaske til meg når jeg trengte, og var villig til å gi gutten mat om natten og passet han noen timer mens jeg sov å sånt :) men er veldig spent på hvordan det er på helsestasjon! Vet hun ene er litt mer sånn ammefan :P

☆★hilsen meg★☆

Jeg har snakket litt med generasjonen over oss. Dvs mamma, svigermor og tante. Ingen av de fikk til ammingen. Så både jeg, samboer og søskenbarna mine er flaskebarn. Det ble jo folk av oss :p ingen av oss tenker at vi har dårlige mødre som ikke ammet oss. Hadde ikke visst det engang om jeg ikke hadde spurt. Syns det blir litt mye press fra helsevesenet. Det stresser oss :mad::eek:

Min bestemor hadde inverterte brystvorter og fikk ikke til å amme noen av sine barn. De fikk vanlig helmelk med sukker i på flaske :eek::p Alle 3 lever i beste velgående ;)

Min bestemor hadde inverterte brystvorter og fikk ikke til å amme noen av sine barn. De fikk vanlig helmelk med sukker i på flaske :eek::p Alle 3 lever i beste velgående ;)
Haha, fantastisk:D

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

hehe ja den der varianten eller noe lignende var vel vanlig lenge... svigermor har 3 gutter og hadde ikke melk til noen av de og snakker stadig om noe sånt hehe

Back
Topp