Noen som ikke ammer?

Er jo tydelig at amming ikke funker, og da må du jo gjøre det beste ut av de mulighetene du har igjen. Jeg hadde pumpet meg hvis jeg var deg, og evt gitt mme..for du ser jo at hun har vært fornøyd, og det er jo det viktigste;):)

★mobben til brodær'n★
Ja nå ammet jeg fra 19:00-19:40 , hu sugde dårlig og sovnet flere ganger. Etter det gav jeg til slutt 70 ml MM på flaske, fortsatt urolig, så 40 ml mme, da sovnet hu! Da har hu ikke spist mye av puppen altså :( hele matingen tok da totalt 1 t og 45 min..
Ja lurer på det altså, føles som ett nederlag men :( hun er jo så fornøyd etter flaske da :)
Men vet at d ender m mme i såfall, jeg og pumpa har aldri vært gode venner :p

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Dette har vært en veldig fin tråd og lese, faktisk sånn at jeg kjente tårene renne...

Vi har slitt med ammingen, først gjorde det så utrolig vondt, så har det vist seg at hun ikke legger på seg nok; hun er tre uker og har fortsatt ikke tatt igjen fødselsvekten. Så helsesøster ba meg gi mme i flaske etter ammingen, og det sluker hun jo. Nå har hun begynt å av og til hylgrine ved puppen. Ellers så sovner hun og jeg skjønner jo at hun ikke suger så effektivt. For det er mating hver eneste time føler jeg.

Men har nesten begynt å grine når jeg gir mme, og skammet meg av at jeg "gleder" meg til mme-måltidene fordi da vet jeg at hun får nok. Har virkelig kjent på dette ammepresset. Kjenner meg så igjen som førstegangsmor som bare vil gjøre det aller beste for barnet, og hvor fokus er på at det beste er morsmelk og amming.

Vi skal veie på nytt i morgen, og tror det er veldig sannsynlig at hun ikke har gått nok opp og at vi må begynne å ta andre grep. Evt pumping som gis på flaske, selv om jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal ha tid til å pumpe ti ganger om dagen...

Vi må fortsette denne tråden, hvor dere fornuftige flergangsmødre kan roe ned oss som kjenner på dårlig samvittighet til vi får tilbake troen :) :) likte "mamming foran amming" :) :)

Ja nå ammet jeg fra 19:00-19:40 , hu sugde dårlig og sovnet flere ganger. Etter det gav jeg til slutt 70 ml MM på flaske, fortsatt urolig, så 40 ml mme, da sovnet hu! Da har hu ikke spist mye av puppen altså :( hele matingen tok da totalt 1 t og 45 min..
Ja lurer på det altså, føles som ett nederlag men :( hun er jo så fornøyd etter flaske da :)
Men vet at d ender m mme i såfall, jeg og pumpa har aldri vært gode venner :p

Uff, nesten 2 timer med mating:confused::(
Men du, jeg er ganske sikker på at det du føler ang å kutte ut amming, er noe du føler nå og kommer kansje til å føle helt i begynnelsen.. men det går over.. er bare med engang ;) hvertfall vært sånn med meg..
Åssen pumpe bruker du? Jeg har aldri prøvd brystpumpe :P

★mobben til brodær'n★

Dette har vært en veldig fin tråd og lese, faktisk sånn at jeg kjente tårene renne...

Vi har slitt med ammingen, først gjorde det så utrolig vondt, så har det vist seg at hun ikke legger på seg nok; hun er tre uker og har fortsatt ikke tatt igjen fødselsvekten. Så helsesøster ba meg gi mme i flaske etter ammingen, og det sluker hun jo. Nå har hun begynt å av og til hylgrine ved puppen. Ellers så sovner hun og jeg skjønner jo at hun ikke suger så effektivt. For det er mating hver eneste time føler jeg.

Men har nesten begynt å grine når jeg gir mme, og skammet meg av at jeg "gleder" meg til mme-måltidene fordi da vet jeg at hun får nok. Har virkelig kjent på dette ammepresset. Kjenner meg så igjen som førstegangsmor som bare vil gjøre det aller beste for barnet, og hvor fokus er på at det beste er morsmelk og amming.

Vi skal veie på nytt i morgen, og tror det er veldig sannsynlig at hun ikke har gått nok opp og at vi må begynne å ta andre grep. Evt pumping som gis på flaske, selv om jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal ha tid til å pumpe ti ganger om dagen...

Vi må fortsette denne tråden, hvor dere fornuftige flergangsmødre kan roe ned oss som kjenner på dårlig samvittighet til vi får tilbake troen :) :) likte "mamming foran amming" :) :)

Er ikke noe god følelse når barnet ikke legger godt nok på seg og ikke virker tilfredsstilt etter et amme-måltid:confused::( har vært borti det! Men gud så godt det er at det finnes mme! Og når man ser hvor forbøyd barnet er når det endelig har blitt mett og legger godt på seg:rolleyes::D for meg, så har jeg rett og slett følt at det er verdt å gi mme og da slippe å stresse med amming, men heller gi når det har samlet seg opp;):D men tro meg, har hatt de samme følelsene som dere med begge de to første..men når jeg først har bestemt meg for å ta med mme i rutinene, så har det bare vært positivt;)

Ang. Pumping, så kommer ikke de små til å ha like hyppige måltider etterhvert.. om ikke såå lenge så blir det mindre og mindre av dem..så d slipper man å pumpe såå ofte :)

★mobben til brodær'n★

Jeg gir opp ammingen for godt! Vi var inni en god rutine med pumping. Lillemor fikk pumpet mm til alle måltider, var tilfreds og sov godt om natten. Jeg ville prøve en siste gang å få til ammingen. Fikk hjelp på helsestasjonen. Der gikk alt knirkefritt. Men denne natten har vært et sant h*****. Har endt opp med å gi mme to ganger. Har knapt sovet i natt. Nei nå gir jeg opp ammingen for godt! Tilbake til pumping og flaske :)

Jeg har flaske barn og synes det er fantastisk:) Fikk ikke til den hersens amminga og er så lei alt mase og presset om den!
Her fikk jeg ikke nok melk og lille mann har stramt tungebånd så sugde dårlig. Det førte til at han aldri ble mett:( utrolig vondt og frustrerende for mor og barn. Etter vi begynte med mme er han blitt en ny baby:) så jeg tror man må prøve seg litt frem og kjenne på magefølelsen, mor vet som regel best. Jeg synes heller ikke vi skal ha dårlig samvittighet! Morskjærligheten er viktigere enn ammingen. Velg det som er rett for deg og barnet ditt og bry deg nada om andres meninger! ;) Lykke til med hva enn du velger:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Liten oppdatering herfra..

HS så hvor sliten jeg var og ba meg faktisk begynne med flaske :eek:
Hu ville j skulle gi pumpet(evt nan) melk etter amming for å se om snuppa ble roligere og ikke så utilpass. Hun var jo våken døgnet rundt og sovnet v puppen og skrek mye..
Etter to dager med dette har hun endret seg helt! Fornøyd, sover normalt på dagen og natt og minimalt med skriking og gråt utenom litt mageknip innimellom:):)!!! Så tydelig at hun ikke klarer suge skikkelig, bare sovner..
HS sa at mange barn som de trodde hadde kolikk faktisk bare var sultne.

Men syns det er noe drit, for har nok melk, men hu klarer ikke spise seg mett i en omgang :( og det er ett helsikes styr å amme i nesten en time og så pumpe i en halvtime og gi flaske.. tar jo all tid :( har ikkr samvittighet til å kutte ut ammingen, men det er så slitsomt!
Ikke så hypp på fullpumping heller, sliter med å få ut og syns det er litt ubehagelig i grunn.
Vil ikke ende med mme, men vet ikke hva jeg skal gjøre jef :( har gjort mitt beste i over 3 uker nå..

Noen tanker?

Ring legen å få resept på nesespray som hjelper med utdrivelsen av melk (syntocinon? var det det den het?) Da vil pumpinga gå raskere :)

Godt man ikke er alene om å droppe amming! Og ja, man gjør det som funker best for seg selv og barnet.. amming er ikke det viktigste i verden heller ;) finnes mange positive sider ved å gi flaske med mm eller mme :)

★mobben til brodær'n★

Huff, det hørtes ikke godt ut for hverken liten eller stor :( Har du hatt for liten produksjon eller er problemet som her at hun ikke suger ordentlig, bare sovner og kaver?
Du skal IKKE skamme deg over at du gleder deg til MME måltidene! Da blir jo endelig jenta di mett og fornøyd, og alle mødre vil jo det beste for barnet sitt ;) Og det er faktisk å bli mett og få i seg næring, ikke nødvendigvis amming!

Pumping er mye jobb ja. Jeg har ammet og så gitt flaske og så pumpet meg, så får hun den melken til neste måltid. Men jeg merker at amming, mme OG pumping tar altfor mye tid og slit :(
Mange fullpumper jo, det går jo an. Men jeg tenker at man må føle på det selv,om det sliter mer enn det gavner så er mme ett fullverdig alternativ :)! Og du har jo definitivt prøvd å få det til tenker jeg.

Jeg har jo en sønn fra før som fikk MME fra han var 3 uker, da han også hadde sugeproblemer samt skikkelig kolikk. Han brukte 2 t på å spise seg mett, bare skrek og sovnet om hverandre. Da begynte jeg med mme etter en kraftig brystbetennelse, og hverdagen ble en helt annen! :)
Så denne gangen var det så viktig for meg å få til ammingen, det var ett stooooort ønske. Og når jeg nå sliter IGJEN føler jeg meg som verdens verste mamma, og all ammepropagandaen hjelper ikke akk :(
Men jeg vet at mamming kommer fremfor amming ;) og det viktigste er å være en god mamma, og det er så mye mer enn amming!!

Jeg gir opp ammingen for godt! Vi var inni en god rutine med pumping. Lillemor fikk pumpet mm til alle måltider, var tilfreds og sov godt om natten. Jeg ville prøve en siste gang å få til ammingen. Fikk hjelp på helsestasjonen. Der gikk alt knirkefritt. Men denne natten har vært et sant h*****. Har endt opp med å gi mme to ganger. Har knapt sovet i natt. Nei nå gir jeg opp ammingen for godt! Tilbake til pumping og flaske :)
Skjønner deg godt jeg!! All ære til deg som styrer med denne pumpinga for å gi morsmelk!! :):)

Ring legen å få resept på nesespray som hjelper med utdrivelsen av melk (syntocinon? var det det den het?) Da vil pumpinga gå raskere :)
Har den, men syns ikke det funker all verden :( Akkurat som om utdrivingsrefleksen brått stopper opp når jeg pumper. Klarer ikke helt slappe av heller, så har nok med det å gjøre :/

Uff, nesten 2 timer med mating:confused::(
Men du, jeg er ganske sikker på at det du føler ang å kutte ut amming, er noe du føler nå og kommer kansje til å føle helt i begynnelsen.. men det går over.. er bare med engang ;) hvertfall vært sånn med meg..
Åssen pumpe bruker du? Jeg har aldri prøvd brystpumpe :p

★mobben til brodær'n★
Ja det blir det når jeg må kombinere amming&mme&pumping :( Og så er det påan igjen 2-3 t etterpå, og imellom der må jeg koke flasker.. Er så leiiiiiii..
Gikk jo fint med MME sist, men hadde så stort ønske om at ammingen skulle funke denne gang ..:)
Nå får jeg ut mindre og mindre ved pumping og, og vesla suger skikkelig dårlig. Eneste gangen hun spiser godt ved amming er på natten. Da suger hu skikkelig. Ellers så bare smatter hun, sovner, våkner og vil ha mer, og påan igjen. Pluss at hu har så dårlig tak at jeg må holde brystet for henne og det sliter på skuldrene mildt sagt.
Tok meg selv i å bare gi henne flaske i stad istedenfor å amme først :S Orket bare ikke tanken på det engang. Føler meg så dårlig over det, men hun har det så mye bedre når hun får en flaske,da blir hun mett og god og kan sove mer enn 10 min. .. :-)

Jeg har en manuell, men det er for tungt å drive med 6 ganger dagen, så lånte en elektrisk på hs. Den er mer effektiv, men vondt syns jeg! Drar og sliter i puppen, akkurat som på ei ku! :p
Så det spørs nok hvor lenge det blir morsmelk på tuppa her.. Men jeg har prøvd i nesten 4 uker, og det må da være litt bra iallfall?

Ja det blir det når jeg må kombinere amming&mme&pumping :( Og så er det påan igjen 2-3 t etterpå, og imellom der må jeg koke flasker.. Er så leiiiiiii..
Gikk jo fint med MME sist, men hadde så stort ønske om at ammingen skulle funke denne gang ..:)
Nå får jeg ut mindre og mindre ved pumping og, og vesla suger skikkelig dårlig. Eneste gangen hun spiser godt ved amming er på natten. Da suger hu skikkelig. Ellers så bare smatter hun, sovner, våkner og vil ha mer, og påan igjen. Pluss at hu har så dårlig tak at jeg må holde brystet for henne og det sliter på skuldrene mildt sagt.
Tok meg selv i å bare gi henne flaske i stad istedenfor å amme først :S Orket bare ikke tanken på det engang. Føler meg så dårlig over det, men hun har det så mye bedre når hun får en flaske,da blir hun mett og god og kan sove mer enn 10 min. .. :)

Jeg har en manuell, men det er for tungt å drive med 6 ganger dagen, så lånte en elektrisk på hs. Den er mer effektiv, men vondt syns jeg! Drar og sliter i puppen, akkurat som på ei ku! :p
Så det spørs nok hvor lenge det blir morsmelk på tuppa her.. Men jeg har prøvd i nesten 4 uker, og det må da være litt bra iallfall?

Jeg dreiv på slik forrige gang; amming-flaske-pumpe-koke, holdt ut i 4 mnd..... Ett triks er å bruke ferdi-mme på natt, ha MANGE flasker (kjøpes billigere på ebay og amazon) og DOBBEL elektrisk pumpe.

Jeg dreiv på slik forrige gang; amming-flaske-pumpe-koke, holdt ut i 4 mnd..... Ett triks er å bruke ferdi-mme på natt, ha MANGE flasker (kjøpes billigere på ebay og amazon) og DOBBEL elektrisk pumpe.
Fått låne enkel pumpe av hs, men får kanskje kjøpe dobbel da. Eneste flaskene hun tar er MAM, pga smokken på den( som en pupp) Avent og sånn er bare å glemme :p kjøpte boots flasker her, billig og fine, men hu bare tulla og fikk ikke til :p rare greier.. :p

All ære til deg som holdt ut så lenge!:) jeg kommer nok til å gi meg snart.. har en 4 åring og som har blitt totalt tilsidesatt, får ikke tid til han lenger :( Må tenke litt på helheten og familien og, hva som er best for oss alle slik at det blir en gledelig tid og ikke bare slit.
Syns du jeg er en dårlig mamma om jeg kaster inn håndkleet?:(

Fått låne enkel pumpe av hs, men får kanskje kjøpe dobbel da. Eneste flaskene hun tar er MAM, pga smokken på den( som en pupp) Avent og sånn er bare å glemme :p kjøpte boots flasker her, billig og fine, men hu bare tulla og fikk ikke til :p rare greier.. :p

All ære til deg som holdt ut så lenge!:) jeg kommer nok til å gi meg snart.. har en 4 åring og som har blitt totalt tilsidesatt, får ikke tid til han lenger :( Må tenke litt på helheten og familien og, hva som er best for oss alle slik at det blir en gledelig tid og ikke bare slit.
Syns du jeg er en dårlig mamma om jeg kaster inn håndkleet?:(

Kjære deg, absolutt IKKE! :love2 Jeg kunne ALDRI ha gjort dette nå, med storebror som henger på meg hele tiden mens han er hjemme.

En ting kan du trøste deg med; jeg trodde, siden jeg hadde så lite melk, at den skulle forsvinne som dugg for solen bare et par dager etter jeg gav det hele opp. Men det gjorde den IKKE! Jeg fikk melkespreng og brystbetennelse for første gang da jeg kuttet ut på dagen :P Om du fortsetter å amme feks bare en gang per dag (feks den berømte morgenpuppen som gjør at babyen sover den lille magiske timen lengre på morgenen ;) ) vil melka bli der. Du kan jo godt bare gi flaske mesteparten av døgnet, og tilby henne litt pupp feks om natten (var det du som sa hun sugde godt på natten?), og du vil fortsette å produsere litt morsmelk. Antistoffene vil være der og det vil være godt for henne :)

Kjære deg, absolutt IKKE! :love2 Jeg kunne ALDRI ha gjort dette nå, med storebror som henger på meg hele tiden mens han er hjemme.

En ting kan du trøste deg med; jeg trodde, siden jeg hadde så lite melk, at den skulle forsvinne som dugg for solen bare et par dager etter jeg gav det hele opp. Men det gjorde den IKKE! Jeg fikk melkespreng og brystbetennelse for første gang da jeg kuttet ut på dagen :P Om du fortsetter å amme feks bare en gang per dag (feks den berømte morgenpuppen som gjør at babyen sover den lille magiske timen lengre på morgenen ;) ) vil melka bli der. Du kan jo godt bare gi flaske mesteparten av døgnet, og tilby henne litt pupp feks om natten (var det du som sa hun sugde godt på natten?), og du vil fortsette å produsere litt morsmelk. Antistoffene vil være der og det vil være godt for henne :)
Åh, så godt å høre <3 :-) føler liksom at jeg må tenke på det andre barnet mitt og, at han ikke blir så tilsidesatt hele tiden. Ja på natten funker det å amme :) men hvis jeg kutter ut pumping og kun får ut melk på natt, vil jeg da fortsatt ha nok til at hun blir mett tror du?
Fortsetter pumpe til mandag iallfall, da er det time på hs for å snakke om åssen det har gått :) men nå pumper jeg bare, og ammer kun på natt. Bare fått flaske med MM i dag og hu har vært såååå blid og sovet masse, helt ny unge jo :D

Tok meg selv i å bare gi henne flaske i stad istedenfor å amme først :S Orket bare ikke tanken på det engang. Føler meg så dårlig over det, men hun har det så mye bedre når hun får en flaske,da blir hun mett og god og kan sove mer enn 10 min. .. :-)

Syns du har vært flink som i det minste har prøvdt de forskjellige metodene! 4 uker er en del det å;) og jeg mener at det ikke er riktig å leve sånn når amming bare blir en plage i hverdagen.. er tross alt derfor jeg valgte å ikke amme denne gangen;)

Vet du, at man trenger ikke koke flasker og smokker om man bruker oppvaskmaskin ;) så lenge det vaskes ved 60 grader og oppover, så holder det til å drepe bakterier:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg gir flaske. Prøvde og amme de første dagene, men det var alt annet enn kos. Vesla bare skrek og ble ikke mett nok så måtte ha mme etter hver amming. Melka kom ikke fort nok fra brystet så hun ble mer og mer febrilsk og da gikk det rett og slett ikke. Hun bare gråt og skrek og det resulterte i at hun ikke klarte og få tak i bryter og suge ut melka.. Dagene mine gikk kun til å grue meg med klump i magen til hver gang hun var sulten og jeg var skikkelig nedfor. Så når vi kom hjem ga vi henne flaske, både pumpet melk og mme :-) vips, fornøyd baby= fornøyd mamma. Kan hende jeg ga opp lett, men jeg orket ikke gå rundt med indre uro og ikke klare å kose meg med babyen min. Så det var ihvertfall helt rett for oss for hun er fornøyd og mett og mammaen er fornøyd :-D Dessuten er det koselig for pappaen og mate henne også <3

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Åh, så godt å høre <3 :-) føler liksom at jeg må tenke på det andre barnet mitt og, at han ikke blir så tilsidesatt hele tiden. Ja på natten funker det å amme :) men hvis jeg kutter ut pumping og kun får ut melk på natt, vil jeg da fortsatt ha nok til at hun blir mett tror du?
Fortsetter pumpe til mandag iallfall, da er det time på hs for å snakke om åssen det har gått :) men nå pumper jeg bare, og ammer kun på natt. Bare fått flaske med MM i dag og hu har vært såååå blid og sovet masse, helt ny unge jo :D

Nattamming er veldig viktig for produksjonen, så sjansen er stor for at du kan amme hver natt en stund hvertfall ;)
Og det er ingen som blir en dårlig mor bare fordi man stopper med amming ;):) for man gjør det jo for seg selv, barnet, familien og selve hverdagen :) som du skriver, du har fått en helt annen unge, en som er blid og fornøyd og sover masse:D det gjør det vel verdt å bruke flaske med mm eller mme?:D

☆★hilsen meg★☆

Jeg har snakket litt med generasjonen over oss. Dvs mamma, svigermor og tante. Ingen av de fikk til ammingen. Så både jeg, samboer og søskenbarna mine er flaskebarn. Det ble jo folk av oss :p ingen av oss tenker at vi har dårlige mødre som ikke ammet oss. Hadde ikke visst det engang om jeg ikke hadde spurt. Syns det blir litt mye press fra helsevesenet. Det stresser oss :mad::eek:

Back
Topp