Noen som har valgt å ikke amme?

Prøvde å amme i en mnd sist, men både jeg og mini bør bare tynnere og tynnere. Var ingen som kontrollerte om han fikk i seg nok. Det var ett mareritt. Er derfor usikker på om jeg i det hele tatt vil prøvd denne gangen...

Det skal sies at jeg har ammet begge mine, hun eldste til melka forsvant og lillebror i 8-9 mnder. Ser bare at flere velger å ikke amme, så var egentlig bare nysgjerrig :)

Jeg ammet første og siste, de kom til termin og melken kom 3 dager etter fødsel og på termin dato med siste :) Med mellomste fikk jeg aldri i gang melkeproduksjon, kom 3 uker før pga svangerskaps forgiftning. Men den gang var det veldig amme press så jeg måtte til tross for flere beskjeder til de på barsel, gå å spørre om å få tillegg til slutt og jeg fikk ett lite beger med melk til han og spm om jeg faktisk ville at han skulle få tillegg :(

Vurderer å gi opp...
Jeg har nok melk, men han klarer ikke/vil ikke ta tak.
Han vil så gjerne ha puppen, men han bare får ikke tak...
Jo mer vi sliter med ammingen, jo mer gir han opp, virker det som.
Vi har prøvd skjold, da brakk han seg og nektet, på samme måte som hvis jeg tilbyr han smokk.
Vi har prøvd sittende indianer stilling, tvilling, naturlig amming og liggende, han får ikke tak på noen av dem.
Vi prøver dem og lykkes i en uke eller noe, så funker det ikke mer.
Jeg kan heller ikke pumpe, fordi puppene mine har ikke melkespreng mer, de er myke og pumpene får ikke tak.
Jeg synes det er kjempe koselig å amme, og veldig praktisk, og nettopp begynt å venne meg til tanken på å vise ene puppen for besøk, jeg er veldig over-sjenert av meg.
Og han har vært så flink til å amme!
Han har hatt så godt tak og suger bra, helt siden han kom ut, helsesøster sa at selv om leppa hans går inn når han tar tak, så dytter han den ut igjen med en gang han begynner å sutte, noe veldig mange sliter med å gjøre, så hva han sliter med skjønner jeg ikke..!
Han er straks 5 uker gammel, og vi har kanskje kost oss med ammingen i bare 1/5 uker, resten har vi kranglet og sloss, kavet og slitt...
Jeg er sliten og han er frustrert og ingen kan hjelpe oss, virker det som :/
Vil egentlig ikke over på mme, siden da er melken min "bortkastet", og jeg klarer dessverre ikke ignorere alle som sier "din melk er det beste for han", og jeg føler litt nederlag...
Pluss at han sliter med luft i magen, og mme gir noen ganger enda mere luft i magen, var det noen som sa en gang, siden det er "tyngre" enn mm...

Jeg kan ikke amme (medisinsk grunn får man vel si) men har prøvd på sykehuset med begge to likevel.
Nr 2 fikk litt råmelk som jeg håndpumpet ut. Så fikk de flaske når de ble sultne, og jeg fikk tabletter innen et døgn for å stoppe produksjonen.
Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan amme?
Jeg finner ut etter 6 måneder med slitsom amming og veldig lite melk at det er pga brystoperasjon mest sannsynlig:-(

Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan amme?
Jeg finner ut etter 6 måneder med slitsom amming og veldig lite melk at det er pga brystoperasjon mest sannsynlig:-(
Er hardt rammet av Reynauds Fenomen (?). Det innebærer så mye smerter for meg at de ansatte på sykehuset forstod med en gang at dette var noe annet enn normal "ømhet/sårhet" og begynte å sjekke det ut. Var slik jeg fikk vite at jeg hadde det.
Ble forsøkt behandlet for det også, men uten hell...

Back
Topp