Noen som har vært på tidlig ultralyd?

Jeg tror jeg får UL i morgen når jeg er 6+0. Har en annen time som muligens gjør at jeg får UL i tillegg. Er spent og ekstremt nervøs. Håper så inderlig på å se et lite bankende hjerte!
 
Jeg var på ultralyd 4+5 (hadde egentlig time for noe annet). På ultralyden kunne gynekologen se to fostersekker, så foreløpig er det to der inne. :) 50% sjanse for at det fortsatt er to når hjertet/hjertene begynner å slå, sa gynekologen. Jeg skal på ultralyd 6+0 også pga mange tidligere aborter/MA/exu. Det er fredag om en uke, så veldig spent på hva man kan se der inne da...
 
Jeg var på ultralyd 4+5 (hadde egentlig time for noe annet). På ultralyden kunne gynekologen se to fostersekker, så foreløpig er det to der inne. :) 50% sjanse for at det fortsatt er to når hjertet/hjertene begynner å slå, sa gynekologen. Jeg skal på ultralyd 6+0 også pga mange tidligere aborter/MA/exu. Det er fredag om en uke, så veldig spent på hva man kan se der inne da...

Wow så spennende[emoji50]
 
Lykke til. Håper på bra resultat. Kanskje du vil oppdatere her når du har vært der? Jeg skal også 5+3 og er spent på om man kan se noe da. For 5 år sida var jeg i samme oppfølging og tok UL 5+4 - da kunne vi kun se fostersekken/plomme eller hva de kaller det. :) men kanskje ul apparatene har bedret seg siden da. Er det jeg håper på hvertfall.

Takk :) Skal oppdatere dere når jeg har vært. Hcg-nivået mitt var på nesten 5000 på tirsdag så legen min var ganske sikker på av gyn ville kunne se noe på ul. Det er lov å håpe på at apparatene er blitt bedre og mer sensitive, legen som henviste meg til ul før uke 4 mente det.
 
Jeg var på ultralyd 4+5 (hadde egentlig time for noe annet). På ultralyden kunne gynekologen se to fostersekker, så foreløpig er det to der inne. :) 50% sjanse for at det fortsatt er to når hjertet/hjertene begynner å slå, sa gynekologen. Jeg skal på ultralyd 6+0 også pga mange tidligere aborter/MA/exu. Det er fredag om en uke, så veldig spent på hva man kan se der inne da...

Oi spennende [emoji7] oppdater oss da! [emoji16]
 
Da har jeg vært på UL, gyn kunne se plommesekken og fosteranlegget i livmoren! Fortsatt veldig lite, fosteranlegget var bare på noen millimeter. En lettelse at det er på rett sted denne gangen. Er forresten 5+4 i dag :)
 
Da har jeg vært på UL, gyn kunne se plommesekken og fosteranlegget i livmoren! Fortsatt veldig lite, fosteranlegget var bare på noen millimeter. En lettelse at det er på rett sted denne gangen. Er forresten 5+4 i dag :)
Er "fosteranlegget" babyen liksom? :) fikk du bilde ?
 
Er "fosteranlegget" babyen liksom? :) fikk du bilde ?

Ja, kan vel også kalle det embryoet.

Ikke det beste bilde siden siden mannen måtte ta bilde av skjermen. De to hvite flekkene i den svarte lommen er plommesekken og embryoet/fosternlegget.

standalone
 
Vi tok tidlig ul på fredag (6+0) og fikk da beskjed om at det de så ikke samsvarte med hcg på 5200. Ble henvist til sykehus og fikk konstatert exu fordi de ikke så noen plommesekk (?) og beskjed om å komme tilbake dagen etter for operasjon.. Da vi kom tilbake og de tok ny ultralyd hadde det plutselig dukket opp en liten hvit prikk og alt så plutselig normalt ut!! Så HVIS dere tar tidlig UL, så vær klar over at de ikke nødvendigvis kan se noe.. Ble en stressende helg for oss:pale
 
Vi tok tidlig ul på fredag (6+0) og fikk da beskjed om at det de så ikke samsvarte med hcg på 5200. Ble henvist til sykehus og fikk konstatert exu fordi de ikke så noen plommesekk (?) og beskjed om å komme tilbake dagen etter for operasjon.. Da vi kom tilbake og de tok ny ultralyd hadde det plutselig dukket opp en liten hvit prikk og alt så plutselig normalt ut!! Så HVIS dere tar tidlig UL, så vær klar over at de ikke nødvendigvis kan se noe.. Ble en stressende helg for oss:pale

Oi shit skikkelig skummelt [emoji15][emoji15] sykt trist helg dere har hatt da uten grunn! Deilig å se den fine hvite prikken igjen da [emoji173]️
 
Vi tok tidlig ul på fredag (6+0) og fikk da beskjed om at det de så ikke samsvarte med hcg på 5200. Ble henvist til sykehus og fikk konstatert exu fordi de ikke så noen plommesekk (?) og beskjed om å komme tilbake dagen etter for operasjon.. Da vi kom tilbake og de tok ny ultralyd hadde det plutselig dukket opp en liten hvit prikk og alt så plutselig normalt ut!! Så HVIS dere tar tidlig UL, så vær klar over at de ikke nødvendigvis kan se noe.. Ble en stressende helg for oss:pale

Herlighet! Snakk om unødvendige bekymringer. Så vondt det må ha vært for dere, og en gledens dag når alt viser seg å være perfekt [emoji173]️ Noe lignende skjedde meg i forrige graviditet. Legen mente alt hadde stoppet opp, fordi det hun så ikke samsvarte med antall uker og fordi jeg hadde for lav stigning i hCG. Så nå var det bare å vente på smerter og abort. Gikk en hel uke og trodde jeg hadde en død baby inni meg. Det ar helt grusomt. Ny UL og selv med lav stigning viste UL en helt frisk og fin bønne. Føltes veldig uprofesjonelt. Da må de vente med UL til de kan være sikre i sin sak.

Glad på dine vegne! Nyt svangerskapet og din voksende lille spire [emoji173]️
 
Har vært på tidlig ultralyd idag. Jeg trodde jeg var 7 uker påvei, men hun mente 5-6 uker. Egentlig ganske utrolig, for da må jeg ha fått positiv test veeeldig tidlig! Den testen jeg tok 24.februar viste 1-2 (3-4 uker påvei). Skal inn igjen om tre uker :happy:
 
Har vært på tidlig ultralyd idag. Jeg trodde jeg var 7 uker påvei, men hun mente 5-6 uker. Egentlig ganske utrolig, for da må jeg ha fått positiv test veeeldig tidlig! Den testen jeg tok 24.februar viste 1-2 (3-4 uker påvei). Skal inn igjen om tre uker :happy:

Så gøy! Hva så du på UL da? Usikker på når jeg skal bestille :)
 
Så gøy! Hva så du på UL da? Usikker på når jeg skal bestille :)

Bare en liten ert, men vi så hjertet slå :rolleyes: Skulle jeg ha gått kun for å se, så ville jeg ha ventet noen uker til man ser mer ;)
 
Bare en liten ert, men vi så hjertet slå :rolleyes: Skulle jeg ha gått kun for å se, så ville jeg ha ventet noen uker til man ser mer ;)

Utrolig deilig å se hjertet slå da :) Det er jo gjerne det man ønsker på tidlig UL. Jeg fikk time når jeg er 8+0, det var ikke ledig før. Men syns egentlig det er fint. Gleder meg!!
 
Var på TUL i dag 7+0. Fikk se et bankende hjerte. For en ubeskrivelig fantastisk følelse[emoji173]️

Noe så herlig! Forteller du det til de nærmeste da eller venter du? Vi skal i uke 8. Håper vi er like heldig da [emoji173]️
 
Back
Topp