Noen som har tenkt på vogn?

JenteMammaTil2

❤️-knuser på vei
Marsmellows-15
Har alltid hatt lyst på Emmaljunga Edge duo pga bag med god plass.
Men så er det marsbaby som kommer, og da er det nesten vår og sommer. Trenger jo ikke plass til stor, varm pose så lenge.


❤️ etterlengtet skatt 24/3-15 ❤️
 
Vi har mountain buggy og bugaboo bee og en Quinny zapp xtra . Ellers har vi hatt simo, brio race og bugaboo cameleon. Absolutt mest fornøgd med begge buga og mountain buggy:) simo var stor tung og klumpete, og aaaaaltfor stor sportsvogndel på.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Haha, jeg bestemte meg for vogn lenge før vi bestemte oss for å få nr 2!

Denne gangen skal vi ha Babyjogger City Elite. Har City Mini GT til førstemann, og har elsket den dypt i over to år. Den er snart brukt i filler. Så nå vil jeg ha "storebroren", med litt mer terrengvennlige hjul. Eneste minus med den er at sittedelen ikke er vendbar.

Har en Emmaljunga City Cross stående også (kjøpt etter å ha lest på diverse forum som førstegangsgravid), men den synes jeg er altfor stor, tung, klumpete og upraktisk å manøvrere. Mulig vi beholder den til soving på verandaen og evt til en overgangsfase med bakovervendt sportsvogndel på lange turer når babyen vokser ut av bag (storebror måtte bytte ved 4 mnd, det er litt tidlig for utelukkende forovervendt, synes jeg).
 
Her står det mellom tfk eller emmaljunga mondial duo, tror valget faller på sistnevnte:)
 
Mannen syns emmaljunga er litt tung, men jeg er jo forelsket i den.


❤️ endelig 24/3-15 ❤️
 
Vi hadde Emmaljunga Nitro City med førstemann og vi var veldig fornøyd med den.

Pluss:
Den så fantastisk ut, var god å trille, svingbare forhjul, vendbar sittedel, stabil. Selv om den kanskje var litt tyngre enn de fleste andre vogner var den enkel å manøvrere - også i snø syns jeg (ikke dypsnø da, men hvilken vogn er vel det?). Det var god plass under til oppbevaring. Praktisk ekstrautstyr.

Minus:
Vi syns det var veldig lav høyde på den (men så er BF 186cm høy også), selv om det var god plass under til ting, så var det tidvis vanskelig å hente frem ting under der (spesielt hvis man hadde vært på shopping og det var stappfullt) fordi sittedelen ligger så lavt.

Det er det jeg kommer på i farta.

- - - - - - - -

Vi har det siste året brukt Babyjogger City Elite og har vært råfornøyd med den. Perfekt til 1åringen++

Minuset med den er (som nevnt over her) at det ikke går an å vende sittestillingen mot den som triller - noe som jeg føler er et must når man bytter fra bag til sittedel. Den er heller ikke 90 graders rett vinkel når du setter opp setet.

Men masse pluss med denne vogna. Den er veldig stabil, veldig lett og deilig å trille, den er litt høyere (slik at pappa'n ikke ser ut som han er ute å triller barnevogn), praktiske lommer til oppbevaring, god plass til ting under.


Litt usikker på om vi skal velge å kjøpe en bagdel til Babyjogger'n, eller om vi skal gå for en annen vogn til nurket som kommer nå. Hadde det ikke vært for at ungen sitter vendt fra meg når vi triller etter at vi bytter fra bagen hadde jeg ikke vært i tvil om at vi bare hadde brukt Babyjgger'n.
 
Last edited:
Kan ikke dere legge ut bilde av vognene ? :)

Vi hadde City Cross forrige gang .. Men vil ha med svingbare hjul ( som kan låses ) framme , tenker jeg..
 
Vi skal bruke brio happy duo-vogna som vi hadde til storesøster i huset. Den ser like fin ut og vi var veldig fornøyd med den, så ser ikke noe grunn til å bytte den ut :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Mitt tips er å søke på de forskjellige vognene på youtube. Der er det mange som har lagt ut personlige anbefalings videoer, og viser frem vogna mens de snakker om den. :)
 
ImageUploadedByBV Forum1405278941.397299.jpg

Denne herligheten skal jeg ha <3
Nydelig og deilig å trille
Har hatt emmaljunga med de andre men er lei de tunge vognene


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi kommer nok til å fortsette med tfk vognen. Er super fornøyd! Går nesten over alt! Eneste minus er at set blir liten plass under når man bruker sitte delen. Super lett å trille! Har vel alltid litt lyst på noe nytt.. men får nok se hva vi gjør.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg kan ikke fordra Emmaljunga, så det skal jeg aldri ha igjen. Kan faktisk ikke komme på noe positivt å si om den.
Vi må ha søskenvogn denne gangen og vurderer tfk. Jeg elsker joggevogner, så behagelig å styre, lette, gode hjul og fine :) men må på forskjellige butikker å prøve før vi bestemmer oss :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*
 
Blir nok emmaljunga mondial! Vil gjerne ha en romslig vogn, og det gjør ikke noe at den er tung og stødig, den må stå imot all vinden her oppe... ;)


❤️ Mars 2015 ❤️
 
Back
Topp