Noen som har tenkt på barnehageplass?

Nei, for permission søker du om utsettelse på og da søker du jo for hele uken og ikke bare for de dagene du har ferie :)
Men hvilke(n) uker er det det kan lønne seg evnt da?
Jeg ser at julen bare har èn helligdag, og i evnt helligdager i mai kan vi jo ikke ta ut ferie for det er jo i perioden med de seks ukene etter fødsel (for de fleste av oss).
Og hvordan er det da i forhold til å ta ferie, man får jo da ikke betalt for den uka fra NAV, og jobben betaler jo feriepengene i juni...?

Jeg går ut i permisjon 7.april. Tar 5 uker ferie for 2016 og 5 for 2017 inn i permisjonen. Så har mannen permisjon fra 26.mai - 3.august.
Hvis barneagen starter litt senere i august så får bare han ha litt ferie etter sin permisjon :)
Husk at du kan kun utsette permisjon med ferie 4 uker og 1 dag per kalender år, så kan være greit å få flytta resterende feriedager til etter endt permisjon ;)

Men hvilke(n) uker er det det kan lønne seg evnt da?
Jeg ser at julen bare har èn helligdag, og i evnt helligdager i mai kan vi jo ikke ta ut ferie for det er jo i perioden med de seks ukene etter fødsel (for de fleste av oss).
Og hvordan er det da i forhold til å ta ferie, man får jo da ikke betalt for den uka fra NAV, og jobben betaler jo feriepengene i juni...?
Hos meg så betaler jobben lønn for den uken jeg tar ferie (nå får jeg også penger ellers av jobben og så tar de det videre med nav). For de som får penger rett fra nav så er det riktig at du ikke får lønn for den uken du tar ferie, men da betyr det jo også at du i Juni får både "lønn" som svangerskapspenger, samt feriepenger fra jobben og så må du spare de pengene til du eventuelt tar ferie. Jeg har ikke helt oversikt over de røde dagene nå og hva jeg satte opp, men du har rett at det ikke er så mange. Men nå tenker jeg også på røde dager i 2017 og på det mannen skal ta ut senere.

Husk at du kan kun utsette permisjon med ferie 4 uker og 1 dag per kalender år, så kan være greit å få flytta resterende feriedager til etter endt permisjon ;)

På arket jeg fikk fra sjefen sto det at jeg kunne ha 5 uker ferie i permisjonen, men at dette med 4 uker og 1 dag gjelder lærere...

Om arbeidsgiver godkjenner det kan man da ta ut fem uker ferie? Jeg får også lønn rett fra arbeidsgiver.

her blir det 100%lønn, jeg starter permisjon 5 mars,tar pause og bruker 5 uker ferie i hele juli, starter opp igjen i permisjon,tar i tillegg 15uker ulønnet, så tar mannen sine 10uker pluss ferie, og så tar jeg ferie. da kommer vi ca halvveis ut i august 2017 :)

Hos meg så betaler jobben lønn for den uken jeg tar ferie (nå får jeg også penger ellers av jobben og så tar de det videre med nav). For de som får penger rett fra nav så er det riktig at du ikke får lønn for den uken du tar ferie, men da betyr det jo også at du i Juni får både "lønn" som svangerskapspenger, samt feriepenger fra jobben og så må du spare de pengene til du eventuelt tar ferie. Jeg har ikke helt oversikt over de røde dagene nå og hva jeg satte opp, men du har rett at det ikke er så mange. Men nå tenker jeg også på røde dager i 2017 og på det mannen skal ta ut senere.
Ja akkurat. Jeg får penger rett fra arbeidsgiver frem til og med juli, da går arbeidskontrakten min ut, så da tar NAV over utbetalingene. Dermed tenker jeg det er lurt å ta ut ferie før arbeidskontrakten min går ut. I og med at jeg får feriepenger i juni, og vanlig lønn i juli, og dermed går over til NAV utbetalinger..
Er jeg helt på villspor tro? Men jeg har vel kanskje rett på fem uker ferie jeg da, og bør ta de ut før slutten av juli, ettersom NAV bare godtar 4 uker og 2 dager eller noe sånt... Hmm..

Tenker litt høyt, men tar gjerne imot innspill om noen har! Ikke helt lett å tenke klart i denne kabalen :p

Feriedager i 2017 har jeg gitt opp, der har jeg ikke krav på noen i og med at jeg ikke har jobb å ta ferie fra :(

Back
Topp