Noen som har pakket fødebagen allerede?

En tråd i 'Februar 2019' startet av Daddycool, 20 Jan 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. lillepolly Glad i forumet Januarlykke 2019

Dette var veldig likt min fødebag, men har også med purelan og multi-mam til såre brystvorter og 2 amme-bh. Spørs jo hvor lenge man må bli. Håper max 2 døgn etter fødsel, men kjedelig med bare 1 bh hvis den blir skitten :p

2. Vivaliva Glad i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Jeg slengte faktisk i en purelan før helga, hehe!

Skjønner hva du tenker, men min plan er egentlig å bare bruke ammetoppene nemlig, og så har jeg amme BH'en med som back-up:) Tenker at puppene skal nok være ofte ute uansett haha:)

3. lillepolly Glad i forumet Januarlykke 2019

Hehe, ja det er greit med lett tilgang :D Jeg er ikke så glad i å gå uten bh, men folk er forskjellig :happy:

4. Vivaliva Glad i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Det er jo det.:) hvis jeg har en unnskyldning for ikke å ha på, så griper jeg den:hilarious: så får vi jo se om jeg å fortsatt har samme mening når de har blitt matboks:rolleyes:

5. lillepolly Glad i forumet Januarlykke 2019

Kommer vel an på størrelsen på puppene også :hilarious: Jeg måtte opp i H-cup ved de forrige svangerskapene, og jeg får fnatt av å kjenne puppa klistre seg fast nedover magen :wtf::p haha... hadde B-cup før jeg ble mamma. Nå er det minste jeg får pressa på en D-cup. Masse hud som skal rulles sammen :hilarious:

6. *Håpefull* Glad i forumet

Når dere pakker babyklær..Tar dere med både i str 50 og 56 da i tilfelle 50 skulle bli for lite eller 56 bli for stort? Jeg har pakket med begge deler i tilfelle..Men jeg er uerfaren og vet ikke hvor "viktig" det er? Tar litt ekstra plass da men pr nå har jeg pakket litt av begge deler:joyful:

7. Smimzy Elsker forumet Marsipanene 2019 Desemberskatter 2016

Pakket min i går, termin 14.mars men har en prematur fødsel fra før av så forventer egentlig februarbaby denne gangen

8. Vivaliva Glad i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Helt enig der. Det er jo ganske forståelig:) det har ikke skjedd noe som helst med puppenes størrelse i løpet av svangerskapet (nok litt til mannens skuffelse, haha!). Hvis de plutselig vokser voldsomt rett etter fødselen vil amme bh'en jeg har med være for liten likevel:joyful:

• Morsom Morsom x 1
  9. Makina Forelsket i forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Har bare pakket str. 56, bare til å brette opp armer og ben dersom det skulle være alt for stort. Hadde kun 56 med til storesøster også, og hun brukte 50 i en mnd, så du kan si det var litt stort, men heller det enn for lite ;)

10. Tobarnsmor2 Betatt av forumet Septemberlykke 2016 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Jeg har med begge deler:) har bare med ull, så har vell 2 sett i 50 og 2 i 56. :)

• Liker Liker x 1
  11. Katzilla87 Glad i forumet Novemberlykke 2016 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Skulle kanskje fått pakket den nå, 38+4 idag :-D tenkt på det hver dag, men finner ikke orken :dead:

12. Vivaliva Glad i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Jeg har pakket mest i 56 (bodyer, strømpebukser, pysjamas, sokker og lue), men et par bodyer i 50:). Tenker at det går greit å brette opp litt i ermer og sånt hvis det blir nødvendig og er det helt krise har de vel noe man kan låne på sykehuset tenker jeg:)

Det litt tykkere av klærne (hentesettet f.eks.) til hjemreisen som fyller mest, ligger i en stelleveske i bilstolen. Så det kan jo bare hentes når det trengs. :)

13. *Håpefull* Glad i forumet

Ja, for jeg var å lette etter str 50 i går i alle butikker i gensere, men kunne ikke finne noe egentlig...En og annen sånn strikkejakke, men veldig få gensere...Virker som man stort sett bruker strømpebukser/bukser og body når de er såpass små og heller kler de med strikkejakke etc. om det skulle bli kaldt og selvfølgelig når man skal ut. Har en del gensere i 56 så da får man evt. bare brette opp ermene ja :D

14. *Håpefull* Glad i forumet

Ja, ikke sant. Prøvde som jeg skrev ovenfor her å finne gensere i str 50, har bare bodyer og noen strikkejakker så og si, men det var ikke mange gensere i den størrelsen å oppdrive. Men har pakket noen gensere i str 56 og noen strikkejakker etc. til å ha over body i str 50 hvis 56 blir veldig veldig stort:smug::)

15. Reana Gift med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Jeg har bare pakket str 50. Om barnet er lenger enn 50 cm så er det ikke sikkert at de klarer å fylle ut klærne, så har med sokker og klorevotter som evt tar litt av lengden. Om det skulle vise seg å være helt krise får vi nok låne på sykehuset og så får mannen evt hente hjemme.

16. *Håpefull* Glad i forumet

Ja, det er jo en god løsning det og :) Og de har vel alltids noe å låne bort på sykehuset ja :) Hehe, merker det er mye å sette seg inni som førstegangsgravid og fødendexsmile9 Utrolig takknemlig for dette forumet her:Heartbigred

• Morsom Morsom x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  17. Reana Gift med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Helt enig, det er en bratt læringskurve! Godt vi kan dele litt tanker og erfaringer her :)

• Liker Liker x 1
  18. *Håpefull* Glad i forumet

Ja det er helt sant.... :) Godt å kjenne på at man ikke står helt alene med alle spørsmålene og tankene :D

• Enig Enig x 1
  19. Vivaliva Glad i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Det blir sikkert helt toppers:)

• Hjertelig Hjertelig x 1
  20. lillepolly Glad i forumet Januarlykke 2019

Jeg har bare med 50. Fått to store babyer på 4,3kg tidligere og begge brukte 50 i en mnd. 56 hang såvidt på kroppen. Men kommer kanskje mer an på lengden på baby enn vekta :rolleyes: de var vel 51-52cm lange... forventer en av samme kaliber denne gangen :dummy::happy:

Del denne siden