Noen som har pakket fødebagen allerede?

Pakket for et par uker siden. Har termin 07.02.

Jeg synes ofte det ser ut til at folk pakker veldig mye klær, så jeg håper ikke jeg pakker for «lett» (førstegangs). Har ikke plass til mere i baggen min jeg hehe. Men ellers bor vi 15 min fra sykehuset hvis vi trenger noe ekstra:)

Har pakket:

  • Helsekort osv
  • 1-Amme BH
  • 2 ammetopper
  • Ammeinnlegg, engangs og ull
  • 1 Joggebukse
  • 1 Lang cardigan
  • 1 Kimono
  • Tøfler
  • 3 par sokker
  • 3 gode truser
  • 1-Kjole + strømpebukse til hjemturen
  • Et skift T-skjorte, bokser og sokker til mannen
  • Toalettsaker (såper, hårstrikk, leppepomade, tannkrem, tannbørster, såpe) + nattbind
  • En stor sjokoladeplate og litt snacks
  • Camelback drikkeflaske
  • Kompaktkamera
  • Ørepropper
  • Bose høretelefoner
  • Mobillader
  • 3 sett klær til baby (bodyer, strømpebukse, sokker)
  • Pysj til baby
  • 2 luer til baby
  • En liten maskot hehe:)
I et nett i bilen i bilsetet ligger et hentesett og ullteppe:)
Dette var veldig likt min fødebag, men har også med purelan og multi-mam til såre brystvorter og 2 amme-bh. Spørs jo hvor lenge man må bli. Håper max 2 døgn etter fødsel, men kjedelig med bare 1 bh hvis den blir skitten :p
 
Dette var veldig likt min fødebag, men har også med purelan og multi-mam til såre brystvorter og 2 amme-bh. Spørs jo hvor lenge man må bli. Håper max 2 døgn etter fødsel, men kjedelig med bare 1 bh hvis den blir skitten :p

Jeg slengte faktisk i en purelan før helga, hehe!

Skjønner hva du tenker, men min plan er egentlig å bare bruke ammetoppene nemlig, og så har jeg amme BH'en med som back-up:) Tenker at puppene skal nok være ofte ute uansett haha:)
 
Dette var veldig likt min fødebag, men har også med purelan og multi-mam til såre brystvorter og 2 amme-bh. Spørs jo hvor lenge man må bli. Håper max 2 døgn etter fødsel, men kjedelig med bare 1 bh hvis den blir skitten :p
Hehe, ja det er greit med lett tilgang :D Jeg er ikke så glad i å gå uten bh, men folk er forskjellig :happy:
 
Hehe, ja det er greit med lett tilgang :D Jeg er ikke så glad i å gå uten bh, men folk er forskjellig :happy:

Det er jo det.:) hvis jeg har en unnskyldning for ikke å ha på, så griper jeg den:hilarious: så får vi jo se om jeg å fortsatt har samme mening når de har blitt matboks:rolleyes:
 
Det er jo det.:) hvis jeg har en unnskyldning for ikke å ha på, så griper jeg den:hilarious: så får vi jo se om jeg å fortsatt har samme mening når de har blitt matboks:rolleyes:
Kommer vel an på størrelsen på puppene også :hilarious: Jeg måtte opp i H-cup ved de forrige svangerskapene, og jeg får fnatt av å kjenne puppa klistre seg fast nedover magen :wtf::p haha... hadde B-cup før jeg ble mamma. Nå er det minste jeg får pressa på en D-cup. Masse hud som skal rulles sammen :hilarious:
 
Når dere pakker babyklær..Tar dere med både i str 50 og 56 da i tilfelle 50 skulle bli for lite eller 56 bli for stort? Jeg har pakket med begge deler i tilfelle..Men jeg er uerfaren og vet ikke hvor "viktig" det er? Tar litt ekstra plass da men pr nå har jeg pakket litt av begge deler:joyful:
 
Samt hva har dere pakket :)?

Vi kommer nok ikke til å pakke før i starten av februar, da termin ikke er før 27.
Pakket min i går, termin 14.mars men har en prematur fødsel fra før av så forventer egentlig februarbaby denne gangen
 
Kommer vel an på størrelsen på puppene også :hilarious: Jeg måtte opp i H-cup ved de forrige svangerskapene, og jeg får fnatt av å kjenne puppa klistre seg fast nedover magen :wtf::p haha... hadde B-cup før jeg ble mamma. Nå er det minste jeg får pressa på en D-cup. Masse hud som skal rulles sammen :hilarious:

Helt enig der. Det er jo ganske forståelig:) det har ikke skjedd noe som helst med puppenes størrelse i løpet av svangerskapet (nok litt til mannens skuffelse, haha!). Hvis de plutselig vokser voldsomt rett etter fødselen vil amme bh'en jeg har med være for liten likevel:joyful:
 
Når dere pakker babyklær..Tar dere med både i str 50 og 56 da i tilfelle 50 skulle bli for lite eller 56 bli for stort? Jeg har pakket med begge deler i tilfelle..Men jeg er uerfaren og vet ikke hvor "viktig" det er? Tar litt ekstra plass da men pr nå har jeg pakket litt av begge deler:joyful:

Har bare pakket str. 56, bare til å brette opp armer og ben dersom det skulle være alt for stort. Hadde kun 56 med til storesøster også, og hun brukte 50 i en mnd, så du kan si det var litt stort, men heller det enn for lite ;)
 
Når dere pakker babyklær..Tar dere med både i str 50 og 56 da i tilfelle 50 skulle bli for lite eller 56 bli for stort? Jeg har pakket med begge deler i tilfelle..Men jeg er uerfaren og vet ikke hvor "viktig" det er? Tar litt ekstra plass da men pr nå har jeg pakket litt av begge deler:joyful:
Jeg har med begge deler:) har bare med ull, så har vell 2 sett i 50 og 2 i 56. :)
 
Skulle kanskje fått pakket den nå, 38+4 idag :-D tenkt på det hver dag, men finner ikke orken :dead:
 
Når dere pakker babyklær..Tar dere med både i str 50 og 56 da i tilfelle 50 skulle bli for lite eller 56 bli for stort? Jeg har pakket med begge deler i tilfelle..Men jeg er uerfaren og vet ikke hvor "viktig" det er? Tar litt ekstra plass da men pr nå har jeg pakket litt av begge deler:joyful:

Jeg har pakket mest i 56 (bodyer, strømpebukser, pysjamas, sokker og lue), men et par bodyer i 50:). Tenker at det går greit å brette opp litt i ermer og sånt hvis det blir nødvendig og er det helt krise har de vel noe man kan låne på sykehuset tenker jeg:)

Det litt tykkere av klærne (hentesettet f.eks.) til hjemreisen som fyller mest, ligger i en stelleveske i bilstolen. Så det kan jo bare hentes når det trengs. :)
 
Har bare pakket str. 56, bare til å brette opp armer og ben dersom det skulle være alt for stort. Hadde kun 56 med til storesøster også, og hun brukte 50 i en mnd, så du kan si det var litt stort, men heller det enn for lite ;)

Ja, for jeg var å lette etter str 50 i går i alle butikker i gensere, men kunne ikke finne noe egentlig...En og annen sånn strikkejakke, men veldig få gensere...Virker som man stort sett bruker strømpebukser/bukser og body når de er såpass små og heller kler de med strikkejakke etc. om det skulle bli kaldt og selvfølgelig når man skal ut. Har en del gensere i 56 så da får man evt. bare brette opp ermene ja :D
 
Jeg har pakket mest i 56 (bodyer, strømpebukser, pysjamas, sokker og lue), men et par bodyer i 50:). Tenker at det går greit å brette opp litt i ermer og sånt hvis det blir nødvendig og er det helt krise har de vel noe man kan låne på sykehuset tenker jeg:)

Det litt tykkere av klærne (hentesettet f.eks.) til hjemreisen som fyller mest, ligger i en stelleveske i bilstolen. Så det kan jo bare hentes når det trengs. :)

Ja, ikke sant. Prøvde som jeg skrev ovenfor her å finne gensere i str 50, har bare bodyer og noen strikkejakker så og si, men det var ikke mange gensere i den størrelsen å oppdrive. Men har pakket noen gensere i str 56 og noen strikkejakker etc. til å ha over body i str 50 hvis 56 blir veldig veldig stort:smug::)
 
Når dere pakker babyklær..Tar dere med både i str 50 og 56 da i tilfelle 50 skulle bli for lite eller 56 bli for stort? Jeg har pakket med begge deler i tilfelle..Men jeg er uerfaren og vet ikke hvor "viktig" det er? Tar litt ekstra plass da men pr nå har jeg pakket litt av begge deler:joyful:
Jeg har bare pakket str 50. Om barnet er lenger enn 50 cm så er det ikke sikkert at de klarer å fylle ut klærne, så har med sokker og klorevotter som evt tar litt av lengden. Om det skulle vise seg å være helt krise får vi nok låne på sykehuset og så får mannen evt hente hjemme.
 
Jeg har bare pakket str 50. Om barnet er lenger enn 50 cm så er det ikke sikkert at de klarer å fylle ut klærne, så har med sokker og klorevotter som evt tar litt av lengden. Om det skulle vise seg å være helt krise får vi nok låne på sykehuset og så får mannen evt hente hjemme.

Ja, det er jo en god løsning det og :) Og de har vel alltids noe å låne bort på sykehuset ja :) Hehe, merker det er mye å sette seg inni som førstegangsgravid og fødendexsmile9 Utrolig takknemlig for dette forumet her:Heartbigred
 
Ja, det er jo en god løsning det og :) Og de har vel alltids noe å låne bort på sykehuset ja :) Hehe, merker det er mye å sette seg inni som førstegangsgravid og fødendexsmile9 Utrolig takknemlig for dette forumet her:Heartbigred
Helt enig, det er en bratt læringskurve! Godt vi kan dele litt tanker og erfaringer her :)
 
Ja, ikke sant. Prøvde som jeg skrev ovenfor her å finne gensere i str 50, har bare bodyer og noen strikkejakker så og si, men det var ikke mange gensere i den størrelsen å oppdrive. Men har pakket noen gensere i str 56 og noen strikkejakker etc. til å ha over body i str 50 hvis 56 blir veldig veldig stort:smug::)

Det blir sikkert helt toppers:)
 
Når dere pakker babyklær..Tar dere med både i str 50 og 56 da i tilfelle 50 skulle bli for lite eller 56 bli for stort? Jeg har pakket med begge deler i tilfelle..Men jeg er uerfaren og vet ikke hvor "viktig" det er? Tar litt ekstra plass da men pr nå har jeg pakket litt av begge deler:joyful:
Jeg har bare med 50. Fått to store babyer på 4,3kg tidligere og begge brukte 50 i en mnd. 56 hang såvidt på kroppen. Men kommer kanskje mer an på lengden på baby enn vekta :rolleyes: de var vel 51-52cm lange... forventer en av samme kaliber denne gangen :dummy::happy:
 
Back
Topp