Noen som har noen gode råd????

~Cissi~

Forumet er livet
Gutten min er nå snart 4 år. Han sluttet å bruke bleie om dagen i sommer.
Men problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å slutte med bleie om natten!!
Er så lei at han flere ganger har tisset seg ut og hele sengen er kliss våt.

Noen som har noen gode råd???
 
Uff, alle like blank som meg....[8|]
 
Hm, jeg har to barn selv, og denne avvenningen har gått så greit, at jeg vet sannelig ikke. Har du søkt råd og tips på helsestasjonen/helsesøster? Kanskje han ikke er klar enda? Går det bra på dagtid, eller har han en del uhell? Den yngste av mine var tørr på natta først, et par måneder før hun fyllte to, så da hun var to år og to måneder, kuttet vi bleien natt og dag. Men hun hadde kontroll!!
 
Det går bra på dagtid. Prøvde en natt uten bleie og det gikk ikke.
Skal høre med de på helsestasjonen.

Takk for svar!![:D]
 
Vi lot det gå litt tid før vi kutta bleia om natta,men var bevisste på at do besøk var siste del av natt stellet! Og så etter en stund begynte bleiene å være tørre om natta...
Var det i en uke,og da tok vi vekk bleia- og etterpå har det vært greit![;)]
Et tips kan være at om det ikke fungerer med dobesøk rett før leggetid bare,så ta han opp og la han gå på do før dere legger dere på kvleden. Dere legger dere jo noe senere!
 
Det skal jeg prøve!!!
Takk for svar[:)]
 
Gutten min blir 3 år i desember. Jeg sliter med å få ham til å slutte med bleier på dagen også. Har begynt med klistermerker. Han får et klistermerke i en bok hver gang han tisser på doen. Dette er veldig stas, men jeg må sette ham der. Han sier ikke fra når han skal.[8|] Men jeg tar det ikke så tungt enda. Han lærer nok til slutt.[:D]
 
Hei. jeg veit ikke jeg heller. Det gikk så veldig lett med Jenta mi. Ho begynte i barnehagen i august. Da så ho at mange av barna gikk på do. Plutselig sa ho bare at ho ville oxo gå på tur. Så vi tok av bleia. går alltid på do før ho legger seg. + at jeg har lagt beskyttelse under lakne i senga. Vi har bare hatt et uhell.
Så jeg har ingen gode forslag egentlig.

Men jeg sliter med å bli kvitt smokken. Det går helt fint uten den i barnehagen. Men med en gang vi kommer å henter henne er maset igang. prøver å være streng med at ho ikke skal få den før ho legger seg. Men når jeg flyr her hjemme trøtt som et uvær med to barn i magen. Har jeg litt lett for å bli svak[:@] HJELP
 
gutten min slutta med bleie på dagen i vinter...venta en stund før vi tok vekk bleia på natta, men plutselig sa han at nå var han stor gutt, så nå ville han ikke sove med bleie om natta.. er jo klart det er kommet noen uhell, men det skjer jo alle det [:D] han går på do før han legger seg, men hvis han glemmer det, kan det hende at det går galt [:@] men heldigvis, det er ikke ofte [:D][:D][:D]
 
du kan jo vekke han å la han gå på do når du legger deg...
då slipper han å "holde" seg så lenge..
det har tanta mi gjort med søskenbarnet mitt
 
Ikke gi mye drikke før leggetid.
 
Et tips med smokkproblem,vet en del gir bort smokkene til julenissen i bytte med gaver(smart å ha en i reserve så klart...)har hørt at det funker.
 
hei på deg! jeg har en gutt på 3 år som ennå ikke har sluttet på natta, men han er tørr til tider osv.. men det rådet jeg fikk var at man ikke bør gi dem drikke før dem legger seg.. har ikke prøvd det så mye enda.. men skal etter vert...
 
Tittei![:D] Vet ikke om jeg har så mange gode råd, men jeg har akkurat det samme problemet med jenta mi....[&:] Vi har kjøpt sånn stort tisselagen som dekker hele senga og bruker å ta ho opp før vi legger oss og sette ho på doen. Noen netter går det bra mens andre netter blir det vått. Ida emilie slutta med både natt og dag bleie når ho fylte tre, mens Natalie hadde nattbleie til ho var 4....
Ikke bekymre deg så mye... Det kommer[:D]. Liker ideene med klistremerker
koz fra meg[;)]
 
vi slet også med å bli kvitt smokken... men vi har en liten bro i nærheten og han har fått det for seg at det bor et troll under der (som i bukkene bruse) så vi fortalte bare at trollet hadde tatt smokken... og da var det helt i orden!!!! har ikke mast noe i det hele tatt etter det!!! ellers er det noen som sa at vi kunne si at hunden eller katten hadde tatt den, men da ble han bare sinna på dyra... håper dette kan hjelpelitt med smukkeslutten[:)]
 
Blir det vått i senga, altså på madrassen. Strø på potetmel, la det trekke inn fuktigheten, støvsug etterpå. Tørt og lukter ikke...
 
ORIGINAL: 2baby
 

Men jeg sliter med å bli kvitt smokken. Det går helt fint uten den i barnehagen. Men med en gang vi kommer å henter henne er maset igang. prøver å være streng med at ho ikke skal få den før ho legger seg. Men når jeg flyr her hjemme trøtt som et uvær med to barn i magen. Har jeg litt lett for å bli svak[:@] HJELP


Har dere prøvd med belønning? Kjøpte en pakke til datteren min, som jeg hengte godt synlig. Hver gang hun spurte etter pakken ba jeg henne om å samle sammen smokkene sine, og kaste dem i søpla. Til slutt seiret nysgjerrigheten etter hva som var inni pakken, og smokkene forsvant. Sutret litt noen dager etterpå, men det får man bare tåle.
 
Back
Topp