Noen som har født i desember?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Krepsen89, 15 Mai 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016

Jeg har termin sent i desember. Sist jeg fødte (februar) var det SKIKKELIG travelt på barsel, og det preget et ellers veldig fint opphold.

Desember tenker jeg derimot må være ganske rolig? hvis ikke folk aktivt prøver på «nyttårsbarnet» og føder for tidlig?
    Hva er deres erfaring?

2. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Jeg fødte i begynnelsen av desember og det var stille og rolig :) Jeg hadde enerom hele oppholdet (to døgn), jeg vet om flere som har født samme sted på sommeren som lå på tremannsrom.

• Liker Liker x 1
  3. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016

Det er det jeg ønsker meg. Ansatte med god tid og et rolig opphold før hverdagen innhenter oss

4. ~Ønskebarn2017 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Assistert-jentene

Fødte i midten av desember,stappfullt på føden men god kapasitet på barsel. Mye akutt som skjedde på føden. Av erfaring (jobber på kvinne/barsel seksjonen) er det mange premature fødsler og abrutio i desember da mange skal rekke over ting før jul. Det er erfaringen til de som har jobbet det i 30'40 år også. Desember er uansett en fin mnd å få barn på :happy:

5. Frk.rose Elsker forumet Septemberhjertene 2018 Himmelbarn

Fikk min sønn 19 des, kjemperolig på barsel da:) var der i fire dager og hadde enerom hele tiden. Ti år siden nå.

• Liker Liker x 1
  6. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig Novemberlykke 2016 Himmelbarn VIP Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Var fullt på barsel her da jeg fødte i desember 2016.
    Fødte også i juli året før, og da var det nesten ingen der

7. Pompom Elsker forumet Desemberlykke 2018

Leste at i desember blir det født 4400 barn, og i juli blir det født 5500 barn. Så sånn sett er det færre fødsler på føden, men jeg antar det er færre ansatte også, spesielt fra midten av desember.

8. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Nesten ingen? Hvilket sykehus var dette? :hilarious:

9. AnneS Forumet er livet Desemberlykke2017

Jeg fødte 10.des og da var jm inne hos oss på føden det meste av tiden. På barsel bodde jeg alene på rommet de dagene jeg var der :)

10. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig Novemberlykke 2016 Himmelbarn VIP Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Østfold, så Fredrikstad i Juli og Kalnes i desember :)
    Var stappfullt en til to uker etter da.

11. Heffalompenbaby Flørter med forumet

Født i midten av desember (13.) Og da var det ganske rolig på barsel:)

12. Bkno9675192 Andre møte med forumet

Er ikke det vanskelig å si når det er mest rolig eller mest travelt? Er jo helt forskjellig når folk blir gravide. Kan være like travelt i juni som i desember

13. AnneS Forumet er livet Desemberlykke2017

Det kan jo selvfølgelig variere, men når man ser inne på "vi som prøver" så er det mange som prøver å unngå termin i desember :) mange ønsker å f.eks prøve på vårbarn og sånn, men selvfølgelig vil det alltid variere :)

14. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Det varierer selvfølgelig men veldig mange planlegger barn etter barnehagestart og årstid og unngår november og særlig desember.

15. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016

Takk for svar alle sammen satser på at det blir litt roligere enn i februar 2016 iallfall

16. Kmasa Glad i forumet Desemberlykke 2018

Jeg var innlagt på føden/barsel fra 21. November-6desember, barnet kom 1.des. Var nesten ingen på avdeling da! Hadde dobbeltrom alene hele oppholdet og vi har et sykehus som normalt sett er kjent for mange «korridorpasienter»

Del denne siden