Noen som har født i desember?

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har termin sent i desember. Sist jeg fødte (februar) var det SKIKKELIG travelt på barsel, og det preget et ellers veldig fint opphold.

Desember tenker jeg derimot må være ganske rolig? [emoji56] hvis ikke folk aktivt prøver på «nyttårsbarnet» og føder for tidlig? [emoji23]
Hva er deres erfaring?
 
Jeg fødte i begynnelsen av desember og det var stille og rolig :) Jeg hadde enerom hele oppholdet (to døgn), jeg vet om flere som har født samme sted på sommeren som lå på tremannsrom.

Det er det jeg ønsker meg. Ansatte med god tid og et rolig opphold før hverdagen innhenter oss [emoji23]
 
Fødte i midten av desember,stappfullt på føden men god kapasitet på barsel. Mye akutt som skjedde på føden. Av erfaring (jobber på kvinne/barsel seksjonen) er det mange premature fødsler og abrutio i desember da mange skal rekke over ting før jul. Det er erfaringen til de som har jobbet det i 30'40 år også. Desember er uansett en fin mnd å få barn på :happy:
 
Fikk min sønn 19 des, kjemperolig på barsel da:) var der i fire dager og hadde enerom hele tiden. Ti år siden nå.
 
Var fullt på barsel her da jeg fødte i desember 2016.
Fødte også i juli året før, og da var det nesten ingen der
 
Leste at i desember blir det født 4400 barn, og i juli blir det født 5500 barn. Så sånn sett er det færre fødsler på føden, men jeg antar det er færre ansatte også, spesielt fra midten av desember.
 
Jeg fødte 10.des og da var jm inne hos oss på føden det meste av tiden. På barsel bodde jeg alene på rommet de dagene jeg var der :)
 
Er ikke det vanskelig å si når det er mest rolig eller mest travelt? Er jo helt forskjellig når folk blir gravide. Kan være like travelt i juni som i desember
 
Er ikke det vanskelig å si når det er mest rolig eller mest travelt? Er jo helt forskjellig når folk blir gravide. Kan være like travelt i juni som i desember
Det kan jo selvfølgelig variere, men når man ser inne på "vi som prøver" så er det mange som prøver å unngå termin i desember :) mange ønsker å f.eks prøve på vårbarn og sånn, men selvfølgelig vil det alltid variere :)
 
Takk for svar alle sammen [emoji5] satser på at det blir litt roligere enn i februar 2016 iallfall [emoji85]
 
Jeg var innlagt på føden/barsel fra 21. November-6desember, barnet kom 1.des. Var nesten ingen på avdeling da! Hadde dobbeltrom alene hele oppholdet og vi har et sykehus som normalt sett er kjent for mange «korridorpasienter»[emoji85]
 
Back
Topp