Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min lille kom 37+1Hei, nå nærmer jo tiden for alle oss..
Bare nysgjerri på om noen har født før termin
Nå er alt så tungt om dagen..så det hadde ikke skadet å føde noen uker før termin kanskje 1-2 uker før er ikke så feil![]()

Tusen takkGratulerer så masse!![]()
![]()
Gratulerer så masse ! 10 t. Med aktiv fødsel høres utmattende ut..men godt det er overTerminen vår er/var 08.09, men jeg fødte 13.08. Spontan vannavgang og ca 10 timer aktiv fødsel.
Takk! Det var dog med epidural, og riene måte dysses litt ned en periode før de måtte sette drypp mot slutten av diverse årsaker. Så selv om det ble lang tid i aktiv fase så opplevdes det ikke så lenge og smertefult heldigvis.Gratulerer så masse ! 10 t. Med aktiv fødsel høres utmattende ut..men godt det er over![]()
Gratulerer masseGutten min kom på fredag, 40+0 håper vi kan reise hjem i dag, må bare klare å tisse selv først
Næmen så gledelig å høre..masse gratulerer til deg også. Jeg har enda en hel uke til termin..men håpet jo at hun skulle komme i disse dager....får vente litt til da vel. Men gratulerer herlig å høre at alt har gått bra og ingen rifter er det beste..+ stor og sterk gutt.Min kom enda tidligere enn søsknene (3 dager før og to uker før) og greide å bli én dag prematur: 36+6 akkurat. Vannet gikk 36+5. Likevel stor og frisk gutt på 3110gr og 50cm. Født på fire timer fra første rie, uten en rift. Tydeligvis lite interessert i at mamma skulle slite med den digre magen noe lengerGreit for meg!
Gratulerer, lignet veldig min opplevelse.Min kom 39+6, startet med at vannet gikk 03 på natta riene kom etterhvert , dro til sykehuset 08:45, klarte så vidt å gå pga smerter. Jeg ringte Sykehuset mange ganger og de ba meg komme for kontroll kl 11 samme dag da jeg ringte sa de det var modningsrier. Jeg klarte ikke mer og dro. Jordmor sa fikk at det var 5 cm åpning og aktiv fødsel ble 1 time. Stol på magefølelsen!
Gikk kjemperaskt de første par timene, så de/vi ønsket å avvente smertelindrende da de var så sikker på at det ble styrtfødsel, men så stoppet det opp, dessverre gjorde ikke riene det. Epidural hadde null effekt i venstre side, fikk den justert og så ny, etter nye timer uten fremgang måtte jeg til slutt «akseptere» spinalbedøvelse og pitocin-drypp. Spinalbedøvelsen funket også bare i venstre side, men gjorde slik at jeg måtte presse på instinkt med riene og uten hjelp av pressetrang. Baby måtte ut, han hadde vært stresset i magen en stund, og stresset i perioder under fødsel.
Da visste vi ikke at det kom til å gå så fort, siden starten gikk så sakte.