Noen som har født før termin?

Fru.T.

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Hei, nå nærmer jo tiden for alle oss..
Bare nysgjerri på om noen har født før termin :)

Nå er alt så tungt om dagen..så det hadde ikke skadet å føde noen uker før termin kanskje 1-2 uker før er ikke så feil :bag:

Gratulerer så masse ! 10 t. Med aktiv fødsel høres utmattende ut..men godt det er over ❣️
Takk! Det var dog med epidural, og riene måte dysses litt ned en periode før de måtte sette drypp mot slutten av diverse årsaker. Så selv om det ble lang tid i aktiv fase så opplevdes det ikke så lenge og smertefult heldigvis.

Min kom enda tidligere enn søsknene (3 dager før og to uker før) og greide å bli én dag prematur: 36+6 akkurat. Vannet gikk 36+5. Likevel stor og frisk gutt på 3110gr og 50cm. Født på fire timer fra første rie, uten en rift. Tydeligvis lite interessert i at mamma skulle slite med den digre magen noe lenger :p:cheers Greit for meg!

Min kom enda tidligere enn søsknene (3 dager før og to uker før) og greide å bli én dag prematur: 36+6 akkurat. Vannet gikk 36+5. Likevel stor og frisk gutt på 3110gr og 50cm. Født på fire timer fra første rie, uten en rift. Tydeligvis lite interessert i at mamma skulle slite med den digre magen noe lenger :p:cheers Greit for meg!
Næmen så gledelig å høre..masse gratulerer til deg også. Jeg har enda en hel uke til termin..men håpet jo at hun skulle komme i disse dager....får vente litt til da vel. Men gratulerer herlig å høre at alt har gått bra og ingen rifter er det beste..+ stor og sterk gutt.

Min kom 39+6, startet med at vannet gikk 03 på natta riene kom etterhvert , dro til sykehuset 08:45, klarte så vidt å gå pga smerter. Jeg ringte Sykehuset mange ganger og de ba meg komme for kontroll kl 11 samme dag da jeg ringte sa de det var modningsrier. Jeg klarte ikke mer og dro. Jordmor sa fikk at det var 5 cm åpning og aktiv fødsel ble 1 time. Stol på magefølelsen!

Min kom 39+6, startet med at vannet gikk 03 på natta riene kom etterhvert , dro til sykehuset 08:45, klarte så vidt å gå pga smerter. Jeg ringte Sykehuset mange ganger og de ba meg komme for kontroll kl 11 samme dag da jeg ringte sa de det var modningsrier. Jeg klarte ikke mer og dro. Jordmor sa fikk at det var 5 cm åpning og aktiv fødsel ble 1 time. Stol på magefølelsen!
Gratulerer, lignet veldig min opplevelse.
Men til starten:
jeg hadde tegn blødning i 2 dager og natt til onsdag ca kl. 2300 kjente jeg lett murringer. Men sov fredelig til kl.0400 med noe mer rie lignende smerte..
Ringte føden og sa at jeg sansynligvis kom til å føde til torsdag ettermiddag. Men bare 1 time senere måtte jeg ringe inn på nytt altså kl.0500 og ga beskjed at jeg kjørte ut snarest. Ankom ahus kl 0630 og hun ble født kl.0745. Hadde jævlige smerter i 20 min. jordmors anbefaling spinal bedøvelse - reddet meg fra all smerten og opplevelsen av hele fødselen snudde .. kjente ingenting..fødte uten smerter innen 1 t. min korteste og mest smertefrie fødtsel ble gjennomført 39 + 4 kom hun til verden.
Anbefaler alle spinal eller epidural!

Fødte to dager før termin, 10/9, 9 timer i aktiv fødsel. :wtf: Gikk kjemperaskt de første par timene, så de/vi ønsket å avvente smertelindrende da de var så sikker på at det ble styrtfødsel, men så stoppet det opp, dessverre gjorde ikke riene det. Epidural hadde null effekt i venstre side, fikk den justert og så ny, etter nye timer uten fremgang måtte jeg til slutt «akseptere» spinalbedøvelse og pitocin-drypp. Spinalbedøvelsen funket også bare i venstre side, men gjorde slik at jeg måtte presse på instinkt med riene og uten hjelp av pressetrang. Baby måtte ut, han hadde vært stresset i magen en stund, og stresset i perioder under fødsel.
Stor kontrast til første fødsel, også da funket bare epiduralen halvsidig, men hadde aktiv fødsel med pressfase på under to timer, så det overlevde jeg. :hilarious: Da visste vi ikke at det kom til å gå så fort, siden starten gikk så sakte.

Back
Topp