Noen som har delt babynyheten?

Forrige graviditet fortalte vi med en gang, men endte opp med MA. Venter nok til etter, forhåpentligvis, positiv ultralyd denne gangen. Er nervøs nok selv, så orker ikke dele enda! Men forteller nok moren min om vi skulle miste igjen..

Har så sinnsykt lyst til å fortelle det til mamma og de nærmeste vennene mine. Første gang jeg er gravid og jo mer jeg leser om spontanabort jo engsteligere blir jeg for å oppleve det selv.

Mannen vil nok vente litt med å fortelle det, men jeg vet at skulle det ende i spontanabort så trenger jeg noen andre i tillegg til han å støtte meg på. Mannen er fantastisk, men han vil ikke klare å si det jeg trenger å høre:facepalm:

Sliter med å ikke gi hint til mine venninner, og jeg har ikke snakket med mamma på ei uke for er redd for at hun skal skjønne at noe er på ferde. Hun leser meg som en åpen bok og ønsker selvsagt å fortelle det til henne uten at hun gjetter seg frem.

Har så sinnsykt lyst til å fortelle det til mamma og de nærmeste vennene mine. Første gang jeg er gravid og jo mer jeg leser om spontanabort jo engsteligere blir jeg for å oppleve det selv.

Mannen vil nok vente litt med å fortelle det, men jeg vet at skulle det ende i spontanabort så trenger jeg noen andre i tillegg til han å støtte meg på. Mannen er fantastisk, men han vil ikke klare å si det jeg trenger å høre:facepalm:

Sliter med å ikke gi hint til mine venninner, og jeg har ikke snakket med mamma på ei uke for er redd for at hun skal skjønne at noe er på ferde. Hun leser meg som en åpen bok og ønsker selvsagt å fortelle det til henne uten at hun gjetter seg frem.

Jeg har også i hvert svangerskap tenkt at jeg trenger noen andre om det skulle bli spontanabort, men da vil jeg heller fortelle det da som en trist beskjed enn at de skal få forhåpninger om å bli besteforeldre (igjen denne gangen).

Jeg hadde snakket med min mor :p
Og sagt at «hvis alt går bra, blir du bestemor i september» feks..
nå jobber min mor på legekontoret hvor jeg har vært inne til hcg testing og blodprøver- så jeg måtte jo bare si det..
ville ikke at hun skulle åpne journalen min(dersom jeg er pasient) og lese at jeg er gravid:smiley-ashamed008 ergo har vi fortalt det til besteforeldrene, og de nærmeste vennene- fordi vi hater å holde på slike hemmeligheter:bag:

Jeg hadde snakket med min mor :p
Og sagt at «hvis alt går bra, blir du bestemor i september» feks..
nå jobber min mor på legekontoret hvor jeg har vært inne til hcg testing og blodprøver- så jeg måtte jo bare si det..
ville ikke at hun skulle åpne journalen min(dersom jeg er pasient) og lese at jeg er gravid:smiley-ashamed008 ergo har vi fortalt det til besteforeldrene, og de nærmeste vennene- fordi vi hater å holde på slike hemmeligheter:bag:
Ja, jeg må gjøre det :)

Jeg ville bare fortalt det :) Første gangen jeg var gravid, og mistet ved exu, fortalte vi det nesten ikke ikke til noen. Men da jeg hadde blitt operert og var sykemeldt i fire uker savnet jeg veldig litt støtte fra flere så da fortalte jeg det til mine nærmeste venninner. Og angrer på at jeg ikke hadde fortalt det før, mens jeg enda hadde en positiv nyhet. Så etter det har jeg fortalt det til flere hver gang, og det synes jeg har vært fint både den gangen det gikk bra, og de andre gangene som det ikke har gått så bra.

Jeg har ikke delt med noen, med nr1 så var mamma og samboer de eneste som fikk vite md en gang. Resten av familien fikk vite da jeg var rundt 4mnd på vei er 6+2 idag, men tenker å vente til UL for så å fortelle mamma ❤️ men er usikker på når jeg skal fortelle resten av familien, og evt sjefen/kolleger?

Vi har fortsatt ikke delt med nyheten med noen andre enn svigerforeldre. Tenker vi skal holde på det en stund til :)
Var på kurs mandag til tirsdag med festmiddag der for folk spurte hvorfor jeg ikke drakk, så måtte dra en hvit løgn at jeg hadde hvit måned:smiley-ashamed004
Formen er fortsatt ganske fin, så ønsker ikke dele før vi vet at alt er bra og jeg ikke trenger noe tilpassning på jobb.

Jeg har bare sagt det til ei venninne som jeg var med i romjulen. Vi møtes alltid i jula og drikker vin, så jeg måtte bare legge meg flat på hvorfor jeg sa nei takk :hilarious: Så hun venta jo på tilbakemelding. Skal til legen når jeg er 6+4, så kan være vi sier det til nærmeste etter det eller etter TUL når enn det blir :) Jeg er ikke så aktiv på facebook eller instagram, så blir ikke noe oppslag der :p Det er litt koselig å ha vår lille hemmelighet:Heartpink 4+5 i dag

Nå var jeg på nippet til å fortelle det til nye HR-dama på jobb. Skal ha heldagsseminar uka her, og da blir det servert lunsj. Måtte velge mellom kjøtt og fisk og klarte si kjøtt før jeg fikk tenkt meg om. Ringte direkte til serveringsplassen og de sa det ville være andeconfit så det gikk heeeelt bra. Googla nå og ser at andeconfit alltid serveres rosa.. :banghead:

Tenkte ringe HR dama som har bestilt og legge kortene på bordet for å få endra til fisk. Trakk meg i siste liten og valgte istedet bare å fremstå som en vinglepetter. :hilarious: Hun skulle endre for meg..

Ettersom jeg har opplevd 3 aborter tidligere så venter jeg nok en stund til for å dele nyheten offisielt, kun de nærmeste som får vite det. Som familie og nære venner som betyr mye. Vi er på 4. forsøket nå og vil vente med å dele det offisielt til vi får "klar signal" ifra sykehuset om at alt ser bra ut og er som det skal :)

Forrige gang sa eg det bare til søsteren min,pappa og svigers fikk vite det i uke 12 og venninner osv. Denne gangen har det vært litt vanskeligere å holde på hemmeligheten. Fikk positiv test dagen etter vi kom til pappa på juleferie (22.des)
Siden eg er veldig glad i øl valgte eg å si det til pappa og stemor på julaften. Så noen venninner osv. Hadde en abort i januar i fjor,da hadde eg sagt det til ei venninne,så begynte eg å blø 5 dager etterpå. Men har aldri vært så opptatt av å dele så mye på some. La ut et bilde på Snapchat i jula i forfjor,da var eg over 6mnd på nei. Skreiv eg hadde spist litt mye pinnekjøtt xsmile9

Vi har holdt på med IVF søskenforsøk i 1,5 år og vært åpen om det til familie og venner. Nå vet noen det, men ikke alle. Tror det går litt i surr for dem mtp alle forsøkene :hilarious:

Om streken er sterkere i morgen blir det nok snap til resten av venninnegjengen. Jeg og minstejenta skal reise for å besøke svigermor neste uke og da får hun fortelle at hun skal bli storesøster.

Det er veldig tidlig men personlig synes jeg det er godt med støtte fra familie og venner :Heartred

Planen min røk :hilarious: Hadde lyst å gjøre noe koselig utav det, men så begynte plutselig alle foreldrene våre å planlegge sommeren og slikt. Nei jeg kommer ikke til fjells i ingenmannsland når jeg er 8 mnd på vei:bag:

Så vi sa det over telefon i går. De ble sååå glade :Heartpink Når vi ringte mamman min og sa «sett på høytaler» så forstod hun det og ble så satt ut at hun trykket feil og la på:hilarious:

For meg er det flere som vet om graviditeten, men de vet også om de gangene det har endt i kjemisk! I tillegg til en del kolleger, noen har skjønt det, andre er i samme situasjon. Kjenner litt på at det er mindre skummelt å dele tidlig fordi vi har en fra før, og det egentlig er litt godt å være ærlig på at veien til nr 2 har vært tyngere:shy:

Back
Topp