Noen som har delt babynyheten?

Vi har holdt på med IVF en stund som både venner og nærmeste familie veit om. «Alle» veit også at vi mistet i SA i oktober. Har ikkje turt å sjølv innse at eg er gravid igjen nå, så kun foreldrene mine, sjefen og noen veldig få venner veit om det. Er faktisk usikker på om eg er klar til å delta her men får no bare prøve
Føler det samme - mistet i MA i fjor, så er veldig redd formå miste igjen. Kommer nok til å holde kortene tettere til brystet denne gangen, i hvert fall frem til UL i uke 13, men skal fortelle nærmeste familie nå snart

Da er vi i samme situasjon! Jeg mistet i MA i oktober. Og tenker på en måte at jeg ikke er ‘ordentlig gravid’ - i hvert fall ikke før jeg har vært på ultralyd, fordi sjansen for å miste igjen føles så stor. Så bli med, så er vi to :)
Godt å ikkje vere aleine i dette, selv om eg selvfølgelig ikkje ønsker at noen andre må gå gjennom det samme.. men håper du skjønner kva eg meiner. Man føler fort at folk bare blir gravide overalt og fullfører svangerskapet uten problem.. Når det for oss er det vanskeligste vi har gjort og holder på med. Det er ikkje bare bare å holde på en graviditet... Men skal prøve å nyte dei dagene vi får i det minste. Sjølv om eg har veldig lyst å ignorere hele greia fram til en gynekolog forteller meg at alt ser helt perfekt ut på UL :p

Føler det samme - mistet i MA i fjor, så er veldig redd formå miste igjen. Kommer nok til å holde kortene tettere til brystet denne gangen, i hvert fall frem til UL i uke 13, men skal fortelle nærmeste familie nå snart
Sant? Delte nyheten med ganske mange sist for har vert åpen om det meste, og ja det var fint at man har støtte i folk når det går galt, men det er også en påkjenning å se dei igjen når "alle" veit. På den andre siden var det fint å endelig få gjort det alle andre har fått lov til - å dele nyheten! Foreløpig gjør eg vertfall som deg, holder kortene tett til brystet og deler kun der det er relevant. Håper vi alle kan forbli i denne gruppen til vi har en levende baby i hendene:)

Sant? Delte nyheten med ganske mange sist for har vert åpen om det meste, og ja det var fint at man har støtte i folk når det går galt, men det er også en påkjenning å se dei igjen når "alle" veit. På den andre siden var det fint å endelig få gjort det alle andre har fått lov til - å dele nyheten! Foreløpig gjør eg vertfall som deg, holder kortene tett til brystet og deler kun der det er relevant. Håper vi alle kan forbli i denne gruppen til vi har en levende baby i hendene:)
Ja! Krysser fingrene for oss alle! Det må være lov å ha litt flaks for en gangs skyld også, tenker jeg… :angelic:

Godt å ikkje vere aleine i dette, selv om eg selvfølgelig ikkje ønsker at noen andre må gå gjennom det samme.. men håper du skjønner kva eg meiner. Man føler fort at folk bare blir gravide overalt og fullfører svangerskapet uten problem.. Når det for oss er det vanskeligste vi har gjort og holder på med. Det er ikkje bare bare å holde på en graviditet... Men skal prøve å nyte dei dagene vi får i det minste. Sjølv om eg har veldig lyst å ignorere hele greia fram til en gynekolog forteller meg at alt ser helt perfekt ut på UL :p
Jeg varierer mellom å tenke som deg- at jeg bare skal tenke minst mulig på det, fram til jeg eventuelt får bekreftet liv på ultralyd. Og andre ganger en slags ‘Men alle andre er jo bare glade og ubekymrede- og de vet jo ikke noe mer om sin graviditet enn jeg vet om min. Kan ikke jeg også få lov til å være litt glad og optimistisk også da?’ Det er jo fortidens erfaringer som gjør at vi ikke klarer å glede oss på samme måten som de som aldri har mistet. Men vi er jo like gravide vi nå som dem- egentlig!

Ja, håper det er vår tur nå ❤️

7DPO og har sagt det til søstera mi, bestevenninna mi og termingruppedamene mine :Heartred Kommer nok til å si det til mange tidlig. Bare kjekt at folk får vite at vi har klart å bli gravide igjen så fort etter at vi måtte avbryte svangerskapet i november. Går det galt så trenger jeg støtten!!

Venter til tidlig ul i uke 8, så jeg har noen ul bilder å bruke som avsløring :playful: Men det er VANSKELIG og ikke si noe.

Delte nyheten til mamma i dag❤️ Kjøpte meg elektrisk tannbørste på mandag, så jeg puttet en graviditetstest i eska og pakket den inn og sa det var en forsinka gave. Hun skjønte det visst med én gang hun fikk pakken :hilarious: Men hun ble veldig glad :love017 Jeg er enebarn, så hun har ingen barnebarn fra før:shy:

Last edited:
Jeg har fortalt det til ei venninne som selv er gravid nå, pga at jeg hadde en spontanabort i juni og følt jeg trengte noen nå også som visste det- tilfelle det skulle skje igjen. Sjefene til samboeren og meg vet det for samme grunnlag, og et par på jobb hos meg fordi jeg er sååå dårlig og må ha muligheten til å springe på do umiddelbart hvis jeg kjenner noe. Ellers har vi valgt å holde det for oss selv denne gangen fordi det var utrolig sårt å se hvor lei seg familien ble når jeg hadde spontanaborten i uke 10+4

Altså, jeg må snart dele denne nyheten! Siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg ikke sovet èn ordentlig natt. Våkner hver til annenhver time natten gjennom :arghh: Blir snart sprø:smiley-ashamed004

Vi forteller det til barna når vi er mer sikker på at dette går bra, så uke 12. Da tenkte vi at vi skulle ringe besteforeldre så barna får fortelle dette til dem. Resten av familien skal få en melding med nyheten. Resten av omverden får vite det etterhvert.

Vi forteller det til barna når vi er mer sikker på at dette går bra, så uke 12. Da tenkte vi at vi skulle ringe besteforeldre så barna får fortelle dette til dem. Resten av familien skal få en melding med nyheten. Resten av omverden får vite det etterhvert.
Samme her, barna får ikke vite noe før etter fosterdiagnostikk i uke 12 :)

Svigers og svigerinnen min fikk vite det i dag. Har ikke passert IKM en gang. Da vet de at vi fikk det til på første forsøk. Så får vi nå bare se hvordan det går :shy: Skal fortelle det til mamma og pappa neste gang jeg ser dem.

Fortalte til min søster og barselgruppa jeg var i med minsten.
Denne gangen synes jeg det er lettere og holde det for meg selv, både fordi jeg ikke helt har innsett at jeg er gravid og fordi jeg synes det er en fin hemmelighet og ha med mannen!
Men blir nok vanskeligere etter første legekontroll!

Back
Topp