Noen som har blitt svindlet på finn.no?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har funnet en mini A Ture vinterjakke til datteren min, og den koster jo litt selvom den er brukt.Og selvfølgelig bor denne personen som selger den veldig langt borte fra der jeg bor så den må sendes. Jeg kjenner jeg blir helt dårlig og er redd for at jeg betaler denne summen også får jeg ikke jakken. Jeg er sikkert bare veldig paranoid akkurat nå, men det er fordi jeg aldri har kjøpt noe av noen som bor så langt vekke at det må sendes. Har alltid kun kjøpt ting av folk som jeg kan kjøre til for å hente det.
Ut ifra annonsen så virker det trygt, men samtidig så hører jeg ofte om de som har betalt også får de aldri det de kjøpte og det har da vist seg at denne selgeren har svindlet flere personer.

Er det noen som har opplevd å kjøpe noe på finn.no å ikke fått det?

Burde jeg være trygg på at jeg får det jeg kjøpte selvom jeg har betalt på forhånd?
 
Jeg bruker å søke opp personene på fb før jeg evt kjøper. Har desverre ingen garanti, men som regel er det seriøse folk;)
 
Har kun kjøpt en gang gjennom finn og det var en brudekjole til 8000 kr. Da på postoppkrav. Solgte den selv gjennom postoppkrav [emoji4]
 
Hadde vært fint å kunne søke henne opp på facebook ja, men nå har hun kun fornavnet sitt på finn.no så det blir vanskelig da.
Står det ikke et tlf nummer på henne? 1881 og så fb. Jeg kjøper ikke uten å kunne fått undersøk i forkant. Da leter jeg videre.
 
Blir vel ofte aktuelt med vipps om de skal sende og da får man telefon nummeret :)
 
Jeg har funnet en mini A Ture vinterjakke til datteren min, og den koster jo litt selvom den er brukt.Og selvfølgelig bor denne personen som selger den veldig langt borte fra der jeg bor så den må sendes. Jeg kjenner jeg blir helt dårlig og er redd for at jeg betaler denne summen også får jeg ikke jakken. Jeg er sikkert bare veldig paranoid akkurat nå, men det er fordi jeg aldri har kjøpt noe av noen som bor så langt vekke at det må sendes. Har alltid kun kjøpt ting av folk som jeg kan kjøre til for å hente det.
Ut ifra annonsen så virker det trygt, men samtidig så hører jeg ofte om de som har betalt også får de aldri det de kjøpte og det har da vist seg at denne selgeren har svindlet flere personer.

Er det noen som har opplevd å kjøpe noe på finn.no å ikke fått det?

Burde jeg være trygg på at jeg får det jeg kjøpte selvom jeg har betalt på forhånd?

Be henne om å sende som postoppkrav. Da betaler du når du henter på posthuset ;-) Da tar ingen av dere en sjanse.
 
Med de jeg kjøper brukt av eller selger brukt til via finn, så er det at den personen som skal selge varen tar bilde av pakka med adresse på og kvitteringa for portoen, også når det er sendt til kjøpern, vippses det til selgeren. Aldri slått gæli her. :p
 
Jeg har alltid sendt etter at jeg har fått penger på konto (før vipps, nå er det jo enda enklere). Ville ikke sendt før jeg hadde penger. Tror ikke brukte barneklær er markedet folk velger hvis de vil svindle noen, er nok verre med telefoner og slikt :)
 
Be henne om å sende som postoppkrav. Da betaler du når du henter på posthuset ;-) Da tar ingen av dere en sjanse.

Bortsett fra om vedkommende vil svindle deg. Har skjedd noen ganger med mobiltelefoner etc. At de sender noe dom har omtrent samme vekt og størrelse men som er totalt ubrukelig. Du må betale ut før du får pakken.

Jeg har handlet både på Finn og på Facebook. Til og med fra utlandet. Gått bra alle gangene. Men mulig jeg har hatt flaks.
 
Jeg har alltid sendt etter at jeg har fått penger på konto (før vipps, nå er det jo enda enklere). Ville ikke sendt før jeg hadde penger. Tror ikke brukte barneklær er markedet folk velger hvis de vil svindle noen, er nok verre med telefoner og slikt :)
Er en del av de faktisk:banghead: er ei som er storavis ler og ekte person som holder på fb og Finn. Har stjert bilder og lagt ut to forskjellige miniature vinterjakker.
 
Jeg har aldri blitt svindlet før. Har kjøpt en del og selger selv. Forhåndbetaler alltid med vipps før det sendes.
 
Vipps fra mastercard så har du vel svindelforsikring på kortet? ;)
 
Dessverre så er det jo noen, og de ødelegger for alle de seriøse. Jeg selger mye via Finn og Facebook og det vanlige er å forhåndsbetale via vipps. Når du har nummeret, har du fult navn og har mulighet til å sjekke opp litt mer.
Du kan også be om sporing, postnord koster det 99kr. Men forutsetter at selger kan printe ut så klart.
 
Det er et par storsvindlere på finn nå vet jeg meln de fleste går det nok fint med
 
Be henne om å sende som postoppkrav. Da betaler du når du henter på posthuset ;-) Da tar ingen av dere en sjanse.
Tar ikke selger en sjanse da, hvis kjøper plutselig finner ut at den ikke skal ha pakken likevel? :)
 
Nei ikke så langt. Men har vært ute for at folk har vært skeptiske mot meg når jeg selger dyre klær. Skjønner dem godt, men ikke kjekt å omtrent bli anklaget for å være en svindler når man vil ha pengene før man sender. Mister lysten på å selge til vedkomnende.
 
Back
Topp