Noen som har blitt svindlet på finn.no?

Har tatt sjangsen mange ganger og gått bra, men aldri kjøpt dyrere enn jeg overlever om jeg blir lurt
 
Hva er det du ønsker hjelp med egentlig? Spore han opp? Du sier jo selv at du har både navn og telefonnummer.
 
Jeg har funnet en mini A Ture vinterjakke til datteren min, og den koster jo litt selvom den er brukt.Og selvfølgelig bor denne personen som selger den veldig langt borte fra der jeg bor så den må sendes. Jeg kjenner jeg blir helt dårlig og er redd for at jeg betaler denne summen også får jeg ikke jakken. Jeg er sikkert bare veldig paranoid akkurat nå, men det er fordi jeg aldri har kjøpt noe av noen som bor så langt vekke at det må sendes. Har alltid kun kjøpt ting av folk som jeg kan kjøre til for å hente det.
Ut ifra annonsen så virker det trygt, men samtidig så hører jeg ofte om de som har betalt også får de aldri det de kjøpte og det har da vist seg at denne selgeren har svindlet flere personer.

Er det noen som har opplevd å kjøpe noe på finn.no å ikke fått det?

Burde jeg være trygg på at jeg får det jeg kjøpte selvom jeg har betalt på forhånd?

Jeg har handlet mye på finn.no, men for det meste vært og sett tingene før kjøp. Noe har blitt sendt i posten + har jo handlet brukt på nett som etsy.com og da er det litt den samme risikoen man tar. Har ikke opplevd å bli direkte svindlet, men har sett folk som prøver å selge ting med feil og mangler uten at dette er nevnt i annonsen. Endte opp med en TV en gang som ikke hadde alle funksjoner i orden og det opplyste de ikke om (+ fikk ikke sjekket alt når jeg var og hentet den, så der var jeg naiv). Har også en eks-kjæreste som opplevde å bli svindlet da han betalte og varen aldri kom. Så jeg ville RINGT personen og sjekket at telefonnummeret faktisk stemmer, og ta det på magefølelsen. Kanskje avtale delbetaling. Om du skal stole på selger, må selger også stole på deg. Halvparten før du mottar varen, halvparten etter at varen er mottatt.

Jeg har selv solgt ting på finn.no som jeg har sendt i posten, så opplever at markedet er fullt av tillit og at folk flest er ærlige. Men det er en risiko om du ikke får sett på varen først. Politiet etterforsker ikke slike svindler, så du får ikke de pengene tilbake. Forbrukerloven gjelder ved slike kjøp også, men det er ingen som kan håndheve loven. Så er det feil og mangler på varen, eller du blir regelrett svindlet, så sitter du med skjegget i postkassa.

Derfor er mitt råd: er du i tvil, ikke kjøp. Kjøp heller en rimeligere jakke, eller se om du har bekjente i området som kan ta varen i øyesyn for deg. Eller vent og se om noen legger en slik jakke til salgs nærmere der du bor. Det kan også lønne seg å legge ut en "ønskes kjøpt" annonse. Dette har jeg gjort med god erfaring, da folk faktisk sitter på ting hjemme som de vil selge, men som ikke ønsker å annonsere selv.
 
Back
Topp